کاربرد ۲۰۰۰۰ قطعه شیشه در طراحی نمای ساختمان

شیشه در طراحی نمای ساختمان

کاربرد ۲۰۰۰۰ قطعه شیشه در طراحی نمای ساختمان

هنگامی که سخن از ساختار شیشه برای نمای ساختمان می شود، معمولا ساختارهایی مانند آسمان خراش ها و یا ساختمان های تجاری با دیواره های شیشه ای خیره کننده به ذهن خطور می کند. در عین حال، ساختمان های مسکونی نیز می توانند از این متریال برای نمای خود استفاده کنند. در این صورت، ساختار شیشه ای می تواند به عنوان یک جایگزین مناسب نماهای ستنی، برای پوشش نمای ساختمان های مدرن به کار رود. نمای شیشه ای علاوه بر اینکه فضای داخلی درخشان و صمیمانه ای در داخل ایجاد می کنند، همچنین چشم اندازهای فوق العاده ای را فراهم می آورند و حسی از قرار گرفتن در فضای باز را برای افراد ایجاد می کنند.

هنگامی که به دنبال ایجاد کلی دیوارهای شیشه ای به عنوان بخشی از طراحی هستید، گزینه های مختلفی در اختیار شما قرار می گیرد. در اغلب موارد هنگام طراحی یک نمای شیشه ای می خواهید که این عنصر به عنوان یکی از برجسته ترین عنصر در نمای ساختمان باشد. بنابراین شما می توانید استفاده از فریم ها را به حداقل رسانده و سطوح عظیمی از شیشه را در طراحی نما به کار ببرید. در این بخش خط معمار نمونه ای خلاقانه و متفاوت از کاربرد شیشه در طراحی نما برای شما شرح خواهد داد. در این پروژه ما کاربرد ۲۰۰۰۰ قطعه شیشه در طراحی نمای ساختمان را مشاهده می کنیم.در ادامه به شرح پروژه می پردازیم.

استودیو Archismith  برای گالری فروش خانه در  Bankok "یک قلعه شیشه ای" را طراحی کرده است. برای حفظ فضای سبز در فضای داخلی ساختمان، کارفرما از طراحان خواست تا فضایی سبز را در بخش داخلی ساختمان ایجاد کنند. برای برجسته ساختن ساختمان، طراحان یک باکس شیشه ای که شامل ۲۰۰۰۰ قطعه شیشه در فرم مربع شکل است را به جای فرم ساده طراحی کردند. تیم طراحی به طور موثر کاهش آلودگی صوتی و جلوگیری از دیدگاه های ناخوشایند در اطراف، دیوارهای ۸ متر را به وجود آورد که حیاط داخلی را پنهان می کردند.

با انجام این کار، طراحان مکانی بالقوه برای خریداران ایجاد کردند تا آن ها بتوانند قبل از انجام کار وارد این بخش بشوند و از فضا لذت ببرند. هچنین سیستم آبرسانی برای کنترل دمای داخل حیاط در روزهای آفتابی نیز  وجود دارد. مسیری که در میان باغچه قرار دارد به دری میرسد که به سمت فضای فروش باز می شود. در این بخش نیز افراد می توانند از چشم انداز طبیعت از طریق پنجره های بزرگ سرتاسری نیز بهره مند گردند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر کاربرد ۲۰۰۰۰ قطعه شیشه ای در طراحی نمای ساختمان دعوت می نماید.

شیشه در طراحی نمای ساختمان شیشه در طراحی نمای ساختمان شیشه در طراحی نمای ساختمان شیشه در طراحی نمای ساختمان شیشه در طراحی نمای ساختمان شیشه در طراحی نمای ساختمان

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Contemporist

تعداد بازدید: 794

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *