کاربرد سنگ در دکوراسیون داخلی ، ویلای MA

سنگ در دکوراسیون داخلی

کاربرد سنگ در دکوراسیون داخلی، ویلای MA

کاربرد سنگ در دکوراسیون داخلی از گذشته های دور مرسوم بوده است. سنگ دارای جذابیت طبیعی است و ارتباط طبیعت و زمین را نشان می دهد. دیوار سنگی جذاب ایده خوبی برای دکوراسیون دیوار در اتاق نشیمن است که می تواند فضای زندگی را به طور کامل دگرگون کند. با توجه به اینکه عنصر سنگ گرما و جذابیت را به خانه ها می آورد، این متریال یکی از گزینه های مناسب برای طراحی داخلی منزل می باشد. طراحان و معماران داخلی نیز استفاده از متریال طبیعی را در پروژه های خود ترجیح می دهند. محصولاتی پایدار و با استقامتی همانند انواع سنگ های طبیعی همیشه در رأس فهرست متریال ساخت و ساز برای معماران می باشند. سنگ ها با بافت ها، رنگ ها و جنس های متفاوتی در بازار موجود می باشند. شما می توانید با توجه به سلیقه و سبک طراحی داخلی منزل خود از انواع سنگ ها استفاده کنید.

با توجه به بررسی ها و در نظر گرفتن موقعیت آب و هوایی و سایر شرایط موجود در سایت طراحان تصمیم گرفتند تا از سنگ به عنوان عمده متریال در معماری و فضای داخلی پروژه استفاده کنند. این تصمیم گیری لزوما به استدلال زیبایی شناسی پاسخ نمی دهد اما به احتمال زیاد به علت رایج بودن آن در منطقه و سهولت نگهداری و استقامت و مقرون به صرفه بودنش انتخاب شده است. چنین مکان هایی به عنوان یک چالش پروژه در هر  دوی ساختار، نوع و زیبایی شناسی مورد توجه قرار گرفته است. این پروژه در مرکز شهر Tepoztlan در ۶۰ کیلومتری مکزیک قرار دارد. این شهر به عنوان یک شهر سرسبز و آفتابی با هوای معتدل شناخته شده است. 

پروژه خانه MA در تلاش به ایجاد یک فضای ساده، روشن، وسیع و آرام است که با استفاده از متریالی سختی چون سنگ ایجاد شده است. همچنین این خانه در میان دو کوه سرسبز بنا شده است و افراد می توانند از منظره و چشم انداز زیبای طبیعت اطراف بهره ببرند. این خانه دارای سه سالن که با منحصر به فردپوشش داده شده است. کاربرد بتن اکسپوز  در کنار سنگ بافتی جذاب و زیبایی را ایجاد کرده است. در طبقه همکف فضاهای عمومی همانند سالن نشیمن و آشپزخانه قرار گرفته اند. در طبقه بالایی نیز بخش های خصوصی چون اتاق های خواب و سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است. این فضاها از طریق راه پله خلاقانه که از جنس بتن اکسپوز می باشد به همدیگر متصل می شوند.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

سنگ در دکوراسیون داخلی سنگ در دکوراسیون داخلی سنگ در دکوراسیون داخلی سنگ در دکوراسیون داخلی سنگ در دکوراسیون داخلی سنگ در دکوراسیون داخلی سنگ در دکوراسیون داخلی سنگ در دکوراسیون داخلی سنگ در دکوراسیون داخلی سنگ در دکوراسیون داخلی سنگ در دکوراسیون داخلی سنگ در دکوراسیون داخلی سنگ در دکوراسیون داخلی

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Homeadore

تعداد بازدید: 811

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *