نحوه چیدمان مبلمان در خانه دوبلکس

خانه دوبلکس ایرانی

خانه های دوبلکس

همانطور که می دانید اصطلاح دوبلکس برای خانه هایی به کار می رود که دارای دو سطح مجزا می باشند. خانه های دوبلکس با وجود این که دوسطح مجزا را در بر می گیرد، اما در اصل یک خانه محسوب می شوند. به زبانی دیگر می توانیم بگوییم که خانه های دوبلکس به خانه هایی گفته می شود که از طریق یک راه پله به یکدیگر متصل می شوند.

خانه های دوبلکس دارای مزایای بسیاری به خانه های معمولی دارند، اما باید خاطر نشان کنیم که هزینه آن نسبت به خانه های دیگر بالاتر است. زیرا ساختار و طراحی آن ها کاملا متفاوت است. یکی از مزایای آن این است که در خانه های دوبلکس طراحان به اندازه کافی فضا برای چیدمان مبلمان دارند. همچنین فضای عمومی از فضاهای خصوصی جدا می شوند و بدین ترتیب افراد از حریم خصوصی کافی برخورداند.

طراحی داخلی خانه های دوبلکس بسته به سلیقه ی کارفرما متفاوت است. بیش تر افراد برای طراحی خانه های دوبلکس دکوراسیون های کلاسیک را انتخاب می کنند که در مقایسه با سبک های مدرن و مینیمال هزینه های بالایی را در بر می گیرد. یکی از مهم ترین و محوری ترین مسائل در طراحی خانه دوبلکس راه پله ها می باشد. کاربردی ترین نوع راه پله ها از نوع گرد می باشد، زیرا علاوه بر این که فضای کمی را اشغال می کند، جذابیت و زیبایی بصری به فضا می افزاید. همچنین طراحان توصیه می کنند راه پله های چوبی به کار گرفته شوند زیرا از لحاظ بصری از سایر راه پاه ها چون فلزی و شیشه ای زیباتر جلوه می کنند.

در ادامه خط معمار قصد دارد تا یک نمونه از دکوراسیون خانه های دوبلکس را به شما کاربران گرامی معرفی کند. اگر شما قصد طراحی خانه دوبلکس دارید با توجه به این نکات و پروژه زیر می توانید خانه ایده آل خود را طراحی کنید.

شرح پروژه از زبان معمار

این پروژه شامل خانه ای دوبلکس می باشد که صاحب آن با دوستانش رفت و آمد بسیاری داشت. بنابراین از طراحان خواست تا طبقه ی همکف را برای فعالیت های روزمره اش طراحی کنند. در این بخش آشپزخانه با سالن غذاخوری و پذیرایی ادغام شده، و به همراه اتاق خواب مستر، اتاق خواب میهمان، سرویس بهداشتی و اتاق لاندری کل طبقه را تشکیل می دهند. سه اتاق خواب اصلی به دو سوئیت تبدیل شده بودند. اتاق اصلی دارای یک کمد توکار به همراه سرویس بهداشتی بزرگ بود. کف سالن ها از چوب و سایر فضاهای مرطوب از آجر پوشیده شده است.

سرویس بهداشتی از کاشی های قدیمی پوشیده شده بود که متعلق به دوران زندگی مادربزرگ کارفرما بوده است. بنابراین او می خواست این بافت قدیمی دست نخورده باقی بماند. در بخش ورودی سالن، زیر راه پله ها که به سالن تلویزیون تبدیل شده بود، طراحان یک نیمکت بتنی طراحی کرده اند که به طور همزمان به عنوان نیمکت و قفسه استفاده می شده و همچنین راهرو را باسالن پذیرایی یکپارچه می سازد.

طبقه بالا برای برگزاری میهمانی ها طراحی شده است. در طبقه بالا یک اتاق وجود داشت که در طی بازسازی توسط دیوار پوشیده شد و به عنوان فضای تئاتر خانگی عمل می کرد. دیواری که در طی بازسازی به آن افزوده شد و به علاوه سقف دارای بافت بتنی هستند که فضای دلنشینی را ایجاد می کنند. قفسه های باریک چوبی و فلزی برای این فضا پیش بینی شده بود که در تضاد با بافت بتنی دیوارها قرار دارد. در فضای خارجی یک آلاچیق فلزی ساخته شد که کاربرد بسیاری در این بخش دارد. در کنار جکوزی موجود، مقداری چمن کاری انجام شد تا از میزان خشکی فضای اطراف کاسته شود.

در ادامه با دیدن تصاویر خانه دوبلکس خط معمار را همراهی نمایید.

خانه دوبلکس ایرانی خانه دوبلکس ایرانی خانه دوبلکس ایرانی خانه دوبلکس ایرانی خانه دوبلکس ایرانی خانه دوبلکس ایرانی خانه دوبلکس ایرانی خانه دوبلکس ایرانی خانه دوبلکس ایرانی خانه دوبلکس ایرانی خانه دوبلکس ایرانی خانه دوبلکس ایرانی خانه دوبلکس ایرانی خانه دوبلکس ایرانی خانه دوبلکس ایرانی خانه دوبلکس ایرانی خانه دوبلکس ایرانی خانه دوبلکس ایرانی

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 1,819

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *