هویت در بازسازی و طراحی داخلی کافی شاپ

حفظ اصالت در بازسازی و طراحی داخلی برای کافی شاپ بلوم

طراحی داخلی کافه و رستوران

کافی شاپ ها مکان ملاقات های دوستانه و صمیمی و گاها کاری هستند که امروزه بسیار پرطرفدار می باشند. این مکان ها معمولا محیطی گرم و صمیمی دارند که مخاطب در آن حس راحتی و صمیمیت را در کنار دوستان و یا خانواده خود تجربه می کنند. از روش های ایجاد این حس در مخاطب داشتن دکوری است که المان هایی اصیل و نوستالزی در آن دیده می شود. ایم مقاله به معرفی فضایی می پردازد که با حفظ هویت و اصالت بازسازی شده است.

حفظ هویت در بازسازی و طراحی داخلی کافی شاپ

شرح پروژه:

بلوم یک کافه و فضای فعالیت در کنار رودخانه کاراویرا پاری / رودخانه تورنس در حومه آدلاید تبارتون است. اگرچه مشتری یک اجاره ۱۰ ساله را به عهده گرفته، اما بر آن بوده است که پوشش ساختمان را در وضعیت خوبی برای ساکنان آینده بگذارند و بر کیفیت و ویژگی ساختمان تأکید شود. طراحان، هویت و احساس فضا را از طریق عناصر متناسب ایجاد کرده اند اما پوسته زیبایی را بوجود آورده اند که می تواند توسط مستاجران آینده در آغوش گرفته شود.

در دنیایی از مکان‌ های با قدمت و به سبک روستایی به طور منظم تخریب می‌ شوند و دوباره فضای جدید بجای آن ها جاسازی و ساخته می‌ شود، طراحان کافه بلوم در طراجی داخلی برای این فضا رویای ورود به فضاهایی را دارند که فرآیند آن ها با ساختمان موجود ساده‌تر می‌ شود، یک پاکت زیبا، جایی که چند حرکت ساده در داخل فضایی اصیل و قدیمی چند فضای مناسب برای ارائه ایجاد می‌ کند.

با افتتاح یک «کافه کانتینری حمل و نقل»، جایی که آنها در طراحی و ساخت به صورت عملی عمل می کردند، این دومین مکان مشتری بود – بزرگتر و آرزومندتر.

خلاصه طراحی داخلی برای این کافی شاپ  سه شرط اصلی داشته است:

  1.  فضایی که زیبایی روستایی و دست ساز را از اولین مکان خود حفظ کرده است
  2. فضایی چند منظوره با مناطق متمایز،
  3.  پخت و پز باز آتش چوب، به عنوان قلب فضا.

مفهوم ما این بود که حجم فضای موجود را در آغوش بگیریم سپس پارچه ساختمان را به ابتدایی ترین عناصرش ساده کنیم و دو عنصر ایستاده آزاد را که زیربنای برنامه هستند، معرفی کنیم.

میله ای شناور و کباب پز چوبی روباز

این دو عنصر یک فضای ناهار خوری چند لایه و غرق شده را تشکیل داده است. در مجاورت رودخانه، لعاب اضافی مناظری را به سمت شرق باز می کند، درختان صمغ بزرگ را در امتداد Karrawirra Parri در بر می گیرد و بر حس طبیعی و سبک ساختمان تأکید می کند.

انتخاب مواد شامل تضادهای ظریف و بافت دانه های ظریف است. هدف این است که بیشتر با کمتر، انجام دهیم. منطقی اما موثر و زیبا رندر سفید تمیز و بافتی برای دیوارها، یک کف سنگی سخت که با پوشیدن، خاکستر ویکتوریایی گرم و عناصر سنگ‌ تراشی پتینه کاری می‌ کند که همگی زیر سقف چنگکی سبز روشن است.

کار در داخل ساختمان های قدیمی نیاز به مد نظر داشتن طراحی دارد، یک مکان نسبتا بزرگ، بلوم نیاز به استفاده هوشمندانه از بودجه محدود برای ایجاد تاثیر طراحی دارد. ایده طراحان این بوده که از مصالح ساده و مستحکم در ساختمان موجود استفاده شود و بودجه و انرژی خود را بر روی عناصر و لایه‌ های نازک کاری در فضا متمرکز کنند. مسیرهای گردشی در امتداد دیوارهای مرزی شرقی و غربی به پوشش اجازه تنفس داده است و بر حجم طولانی و شیروانی فضا تأکید کرده است. عناصر نازک کاری در داخل فضا لایه‌ بندی پویا و در عین حال راحت ایجاد کرده اند، منحنی‌ های ظریف با خطوط قوی تضاد دارند که چیدمان‌ های نشسته، صمیمی و دلپذیر را ایجاد می‌کنند. برتری در این طراحی در تعادل عملگرایی و مجسمه سازی است. یک چیدمان فوق کاربردی از بافت ظریف و فرم های متضاد برای ایجاد فضایی منحصر به فرد و دلنشین استفاده شده است. مواد مستحکم هستند و به گونه ای پتینه شده اند که به مرور زمان فضا را بهبود می بخشند و به آن شخصیت می بخشند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه هویت در بازسازی و طراحی داخلی کافی شاپ بلوم دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: hospitalitysnapshots

تعداد بازدید: 293

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *