نگاهی به طراحی ویلای دو طبقه در ملبورن، سبک طراحی مدرن

طراحی داخلی ویلا، معماری ویلای دو طبقه

نگاهی به طراحی ویلای دو طبقه در ملبورن، سبک طراحی مدرن

ویلایی که در این قسمت قصد داریم به بررسی طراحی داخلی و معماری آن بپردازیم، ویلایی دو طبقه در شهر ملبورن استرالیاست. معماری این ساختمان مسکونی توسط استدیو طراحی Baldasso Cortese Architects صورت گرفته است. طراحی داخلی و نما، بسیار ساده و دلنشین انجام شده است. سبک طراحی فضا مدرن است و در طراحی کوشیده شده است، تا فضا دوست داشتنی، ساده، راحت و البته کاربردی باشد.

بنا بر درخواست و احتیاجات کارفرما، ویلا در دو طبقه بنا شده و ۴ اتاق خواب دارد. برخلاف آنچه تا کنون در طراحی ویلاها و بصورت متعارف دیده ایم، فضاهای عمومی و خصوصی در طبقات اول و دوم تفکیک نشده است. بلکه فضاهای عمومی نظیر نشیمن، آشپزخانه، سرویس های بهداشتی و … به همراه سه اتاق خواب در طبقه همکف و تنها یک اتاق خواب مستر با تمام امکانات مورد نیاز در طبقه بالا قرار گرفته است.

از تفکیک فضایی و پلان جانمایی که بگذریم، طراحی داخلی این ویلا را می توان ترکیبی از سه طیف رنگ دانست. سفید، قهوه ای و خاکستری. در واقع رنگ های سفید و خاکستری به عنوان دو رنگ از خانواده متضاد، در ایجاد جذابیت بصری فضا نقش بسیار اثرگذاری خواهند داشت. به همین دلیل متریال های انتخاب شده برای کف، دیوار و سقف به طور متعارف از تونالیته های مختلف این دو رنگ هستند. رنگ قهوه ای نیز با متریال چوب در فضا قرار گرفته است که چوب متریالی است، گرم و حس گرمای مورد نیاز یک فضای مسکونی را تامین می کند.

در انتهای این بخش پلان های طبقات این ویلای دو طبقه نیز قرار داده شده است تا درک بهتری از فضا داشته باشید.

طراحی داخلی ویلا، معماری ویلای دو طبقه طراحی داخلی ویلا، معماری ویلای دو طبقه طراحی داخلی ویلا، معماری ویلای دو طبقه طراحی داخلی ویلا، معماری ویلای دو طبقه طراحی داخلی ویلا، معماری ویلای دو طبقه طراحی داخلی ویلا، معماری ویلای دو طبقه طراحی داخلی ویلا، معماری ویلای دو طبقه طراحی داخلی ویلا، معماری ویلای دو طبقه طراحی داخلی ویلا، معماری ویلای دو طبقه

پلان ها:

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir – Archdaily

تعداد بازدید: 5,344

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *