معماری ویلای کوهپایه لواسان ، دفتر معماری لاین

معماری ویلای کوهپایه

معماری ویلای کوهپایه لواسان ، دفتر معماری لاین

اطلاعات پروژه

معماری: استودیو لاین

موقعیت: تهران، لواسان

مساحت: ۱۲۰۰مترمربع

سال:۱۳۹۵

ویلای کوهپایه در لواسان که یکی از مناطق کوهستانی در نزدیکی تهران است، قرار دارد. معمولا افراد آخر هفته های خود را در این منطقه می گذرانند. ویژگی اصلی این سایت شیب تند و چشم انداز وسیع اطراف آن می باشد. نقش اصلی معماران در پروژه ویلای کوهپایه، ایجاد تطابق کامل میان محدودیت ها و موقعیت های موجود برای آنچه کارفرما در مورد ویلای شخصی که در ذهن خود داشت، بود.

یک ویلای بزرگ با تراس های وسیع که رو به چشم انداز مناظر اطراف است.

این ویلا در چهار طبقه طراحی شد. طبقه اول در جهت کاربری عمومی طراحی شد و شامل فضاهایی چون پارکینگ، انبار و تأسیسات می باشد. ورودی اصلی و لابی و همچنین استخر، سالن ورزش در طبقه دوم قرار گرفته اند. در طبقه سوم فضاهای عمومی چون سالن پذیرایی، سالن غذاخوری و آشپزخانه قرار دارد. در این طبقه است که شما می توانید از یک پل معلق عبور کرده و به تراس بزرگ و باز با چشم انداز وسیع در این سطح

متصل شوید.

یک آسانسور و راه پله فضاهای مختلف این ویلا را به طبقه چهارم متصل می کنند. در این بخش چهار اتاق خواب مبله، یک آشپزخانه و تراس های اختصاصی برای هر یک از فضاهای موجود قرار دارد.

کانسپت اصلی چرخش میان طبقات بود، به طوری که فضاهای باز و نیمه باز با ویژگی های متفاوت براساس فعالیت های داخلی ایجاد می کرد. این چرخش علاوه براین که حجم منحصر به فردی را در این ساختمان ایجاد می کرد، بلکه با دامنه های طبیعی ، شیب ها و محدودیت های سایت همسان شده است.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

معماری ویلای کوهپایه معماری ویلای کوهپایه معماری ویلای کوهپایه معماری ویلای کوهپایه معماری ویلای کوهپایه معماری ویلای کوهپایه معماری ویلای کوهپایه معماری ویلای کوهپایه معماری ویلای کوهپایه معماری ویلای کوهپایه معماری ویلای کوهپایه معماری ویلای کوهپایه

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

در این بخش به معماری ویلای کوهپایه پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع:Architizer

تعداد بازدید: 4,581

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *