معماری ویلای شیشه‎ای در میان باغ

معماری ویلای شیشه‎ای

معماری ویلای شیشه‎ای در میان باغ

معماری: گروه معماری واهانا

معماران طراح: رودی کلانا، گرارد تامبونان

موقعیت: جاکارتا، اندونزی

سال ساخت: ۲۰۰۹ میلادی

متراژ زمین: ۱۸۰۰ مترمربع

سخن معمار: این بنا در منطقه غربی جاکارتا با متراژ ۱۵۰۰ مترمربع ساختمان و ۳۰۰ مترمربع باغ و استخر واقع می‌باشد. بنای ویلا برای زندگی خانواده‎ای پرجمعیت طراحی گشته و دارای فضاهای زیادی برای زندگی افراد خانواده می‎باشد که در سه طبقه شامل؛ دو اتاق نشیمن و غذا خوری، پنج اتاق خواب، هفت سرویس و حمام، اتاق کار، اتاق بازی و کار کودکان، دو انباری، تراس، استخر شنا، سه حوض تزئینی و باغ می‎باشد.

معماری ویلای شیشه‎ای

از شاخصه‎های این بنا استفاده از دیوارهای شیشهای است، محرمیت خانه نیز با دیواری از درختان تنومند اطراف بنا، محفوظ گشته است. بنابراین اعضای خانه به راحتی از تمام فضای باغ در تمام نقاط خانه لذت می‎برند.

معماری ویلای شیشه‎ای

برای جلوگیری از ازدحام و شلوغی فضاها، در طراحی بنا به جای استفاده از خطوط شکسته بیشتر از خطوط افقی و عمودی استفاده شده است و همچنین برای گردآوری اعضای خانواده کنار یکدیگر فضاها به شکلی طراحی گشته‌اند که علاوه بر ایجاد کاربری مناسب، اعضای خانواده کنار یکدیگر قرار بگیرند. برای مثال اتاق بازی و کار کودکان در امتداد اتاق نشیمن قرار گرفته است.

معماری ویلای شیشه‎ای

در طراحی داخلی ویلا بیشتر از رنگهای قهوه‎ای، خاکستری و مشکی استفاده شده است تا فضای داخلی ویلا با فضای باغ ارتباط بیشتری برقرار کند و هارمونی بیشتری میان فضای داخلی و باغ ایجاد گردد.

معماری ویلای شیشه‎ایمعماری ویلای شیشه‎ای معماری ویلای شیشه‎ای معماری ویلای شیشه‎ای معماری ویلای شیشه‎ای معماری ویلای شیشه‎ای معماری ویلای شیشه‎ای معماری ویلای شیشه‎ای معماری ویلای شیشه‎ای معماری ویلای شیشه‎ای معماری ویلای شیشه‎ای معماری ویلای شیشه‎ای معماری ویلای شیشه‎ای معماری ویلای شیشه‎ای معماری ویلای شیشه‎ای معماری ویلای شیشه‎ای معماری ویلای شیشه‎ای معماری ویلای شیشه‎ای معماری ویلای شیشه‎ای معماری ویلای شیشه‎ای

پلان، دیاگرام و سکشن‌ها:

تحریریه خط معمار

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 5,112

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *