معماری ویلای ایزدشهر، علی کرمانیان

معماری ویلای ایزد شهر، علی کرمانیان

معماری ویلای ایزدشهر، علی کرمانیان

در این بخش از خط معمار قصد داریم به معرفی یکی از پروژه های بی نظیر معمار معاصر ایرانی، علی کرمانیان بپردازیم. پیش از آن که به شرح پروژه بپردازیم مختصری راجع به این معمار معاصر و آثاراو در سال های فعالیتش برای شما سخن بگوییم.

علی کرمانیان تحصیلات عالی خود را با کسب رتبه ممتاز از دانشگاه UCL لندن گذراند و مدتی نیز در همان دانشگاه و همچنین در دفاتر معماری لندن مشغول به کار شد. چندی بعد به ایران بازگشت و در دانشگاه به تدریس پرداخت. او در سال ۱۳۷۰ با تأسیس دفتر شخصی خود را تحت عنوان علی کرمانیان و همکاران فعالیت حرفه ای خود را در تهران آغاز کرد. تا به امروز پروژه های ارزشمندی از معماری ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و غیره، توسط این معمار خلاق طراحی و اجرا شده است و ایشان موفق به کسب جوایز متعددی در مسابقات معماری شده است.او به عنوان یک معمار ایرانی که در اروپا تحصیل کرده، سعی براین داشته تا ایده های مدرن "جهانی" را با فرهنگ، متریال، تجربه و تخصص ترکیب کند. اکنون به معرفی پروژه معماری و طراحی داخلی ویلای ایزد شهر از علی کرمانیان می پردازیم.

شرح پروژه 

پروژه ویلای ایزدشهر متعلق به یکی از نزدیکان علی کرمانیان، می باشد. ویلای لواسان ۲ نیز متعلق به ایشان است. این بار طراح شرایط طراح این بود که کارفرما تا تکمیل کار مجاز نبودند که تغییری اعمال کنند. بنا براین کارفرما حتی در طول ساخت و ساز ویلا را ندیدند. ایده اصلی در این پروژه تداوم و پیوستگی حرکت از داخل به خارج، و همچنین به دنبال مسیر خاصی به سوی یک پنجره نهایی که رو به دریا باز می شد، بودند.

تمام فضاهای دیگر پی رو این مسیر قرار گرفته و با آن پیوسته اند. فرم بیرونی ساختمان نیز همسو با این مسیر طراحی شده است. استفاده ازسطوح مسی در دیواره ها و بام، باهم یکی می شوند. ساختمان بر اساس مفهوم اصلی، از یک سمت بسته است و از سوی دیگر رو به دریا باز می شود. مراحل ساخت ساز دشوار بود و حدود سه سال به طول انجامید.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

معماری ویلای ایزد شهر، علی کرمانیانمعماری ویلای ایزد شهر، علی کرمانیان معماری ویلای ایزد شهر، علی کرمانیان معماری ویلای ایزد شهر، علی کرمانیان معماری ویلای ایزد شهر، علی کرمانیان معماری ویلای ایزد شهر، علی کرمانیان معماری ویلای ایزد شهر، علی کرمانیان

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

ترجمه از سایت Alikermakian

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Alikermanian

تعداد بازدید: 2,979

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *