معماری ساختمان مسکونی خانه ونوس

معماری خانه ونوس/ معماران دفتر معماری Ming

معماری و دکوراسیون داخلی خانه ی ونوس

 پروژه معماری ساختمان مسکونی خانه ونوس مربوط به خانواده بزرگ میان سالی است در سنگاپور که بنا بر نظر آن ها تراس آن مستلزم جداسازی محتاطانه فضاها برای آن ها می باشد. با توجه به اندازه خانواده، مساحت طبقه بیشتری از پوشش معمولی ساختمان مورد نیاز بود. از آنجایی که سایت کوچک است، چالش ایجاد فضای کافی و در عین حال دستیابی به حریم خصوصی بین فضاها و مناطق جداگانه، برای تک تک اعضای خانواده در طراحی آن وجود داشته است. در یک کشور متراکم مانند سنگاپور، ایجاد فضا در محدوده های محدود یک ضرورت برای معماری موفق است. در ادامه به بررسی و شرح این پروژه پرداخته می شود.

راه حل ایجاد فضای کافی برای سایت کوچک

کلید دستیابی به این هدف، ایجاد یک طبقه همکف غرق شده بود تا امکان قرار دادن یک طبقه اضافی دیگر را فراهم کند. چالش دیگر محدودیت نور کافی است، زیرا خانه یک تراس میانی با دیوارهای مهمانی مشترک در دو طرف دارد. برای مقابله با فضاهای داخلی تاریک معمول چنین خانه هایی، یک چاه هوای داخلی بزرگ در وسط خانه حک شده است که با یک نورگیر شیشه ای در بالا پوشیده شده.

بنابراین همه فضاهای نشیمن و اتاق خواب دارای نور طبیعی خوبی در روز هستند. هوای گرم از طریق شکاف‌ های تهویه در نورگیر اجازه خروج دارد و جلوه دودکش ایجاد می‌ کند و هوای خنک‌ تری را از دهانه‌ های پنجره در طبقه همکف می‌ کشد. این نیاز به نور طبیعی حتی به طراحی آج راه پله‌ های سوراخ‌ دار و قرار دادن دقیق نورگیرهای مختلف که الگوهای سایه‌ ای لذت‌ بخش بر روی دیوارها را مطابق با زمان روز ایجاد می‌ کرد، گسترش یافته است.

روابط میان فضاهای داخلی خانه

در طبقه دوم، یک استخر شنای کوچک در مقابل آشپزخانه خشک و اتاق سرگرمی قرار دارد، با یک پلکان فولادی که به طبقه سوم منتهی می شود. یک اتاق خواب بزرگ با فضای سقف دوبل به ارتفاع ۶ متر که به سبک صنعتی مدرن تکمیل شده است، در نظر گرفته شده است. برای اینکه مناظر و نور به استخر زیر برود، سوراخی در دال کف و توری معلق روی استخر ایجاد می‌ شود که تجربه حسی بازیگوشی را برای کودکان خردسال خانواده فراهم می‌ کند. چنین ارتباطات بصری روابط بین فضاهای مختلف خانه را تقویت می کند و به ساکنان اجازه می دهد خانه را به روش های مختلف تجربه کنند.

یک واحد دوبلکس مستقل در عقب با راه پله مارپیچ مخصوص به خود برای دسترسی بین دو سطح، با فضاهای نشیمن در زیر و خصوصی در بالا ارائه شده است. در طراحی نما از سبک مدرن استفاده شده است. موادی مانند آجرهای گرانیتی برش خورده و درهای مشبک فولادی مشکی رنگ شده با اسپری، تعامل و گرمای جذابی را به بیرون ارائه می‌ کنند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه معماری ساختمان مسکونی خانه ونوس از گروه معماری Ming دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 299

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *