معماری دفتر اداری با پوشش بتن اکسپوز و روکش آجر اکسپوز

معماری دفتر اداری با پوشش بتن اکسپوز و روکش آجر اکسپوز

معماری دفتر اداری با پوشش بتن اکسپوز و روکش آجر اکسپوز

Dipak & Company، یک خانه تجاری مشهور جواهرات در شهر بمبئی کشور هند است. این مجموعه هندی، تصمیم گرفته ساختمان اداری موجود خود را گسترش دهد تا بخش های مختلف دیگری را به تجارت خود اضافه کند. خط معمار در این مقاله قصد دارد به شرح معماری و طراحی داخلی این مجموعه بپردازد.

نیاز کارفرما برای ایجاد تغییرات و بازسازی

ساختمان موجود بخش پرداخت و برش الماس آنها را در خود جای داده بود، اما آنها نیاز به افزودن یک بخش تحقیق و توسعه طراحی خلاقانه جواهرات داشتند، که برای آن نیاز به دو طبقه اضافی برای افزودن به ساختمان داشتند.

ساختمان موجود دارای صفحه ای بزرگ بود که فاقد نور طبیعی و تهویه بود. طراحی جدید برای طبقات اضافی ساختمان با رویکردی سه جانبه از این امر مراقبت کرده است :

  • ایجاد عقب نشینی از نما، در نتیجه تشکیل یک باغ تراس جلو
  • طراحی یک حیاط در طبقه دوم، و ترکیب یک تراس خصوصی در انتهای عقب ساختمان

این تغییرات طراحی در فرم ساختمان به طراحان این امکان را داده است که فضاهای بزرگ و دهانه دار داشته باشند و در عین حال کیفیت نور طبیعی خوبی داشته باشند.

 این فضا به عنوان یک دفتر باز برنامه ریزی شده است تا امکان تعامل آسان بین اعضای تیم فراهم شود. تراس ها، حیاط ها و فضاهای داخلی با همکاری یک استودیوی طراحی منظر و یک استودیوی طراحی داخلی طراحی شده اند تا محل های نشستن غیررسمی را برای افراد استراحت کنند، غذا بخورند و غیره.

متریال مورد استفاده در فضای داخلی و خارجی بنا

تکنولوژی ساخت و ساز مناسب برای ساختمان فولاد و دال عرشه بوده است که برای کاهش بار بر روی ساختمان موجود استفاده شده است. پالت مواد مورد استفاده عمدتاً شیشه، فولاد، پوشش بتن اکسپوز و روکش آجر اکسپوز است.

روکش ساختمان یک انتخاب آگاهانه برای کاهش وزن نما و در عین حال دست نخورده نگه داشتن ساختار ساختمان موجود بود.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه معماری دفتر اداری با پوشش بتن اکسپوز و روکش آجر اکسپوز دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 419

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *