معماری استودیو فیلم فرفرش

معماری استودیو فیلم فرفرش

معماری استودیو فیلم فرفرش

استودیو فیلم فرفرش / ZAV Architects

معماران: ZAV Architects

معماران اصلی: محمدرضا قدوسی، فاطمه رضایی

ساخت: ZAV Architects، خلیل فرشباف

تیم طراحی: سروناز یساری، گلناز خسروانی، سارا جعفری

مهندس سازه: بهرنگ بنیدام

دستیار ساخت: مشفق شفیعی، علی طحانیان

عکس ها: بهنام صدیقی، سروش مجیدی

حوزه: ۳۵۶ متر مربع

سال: ۲۰۱۶

موقعیت: تهران، ایران

 

معماری استودیو فیلم فرفرش حاصل استفاده مجدد تطبیقی از یک خانه چند طبقه خصوصی متعلق به غلامعلی بسکی به پناهگاهی امن برای سینماگران در قلب پرهیاهوی تهران است. غلامعلی بسکی جان خود را در راه حفظ منابع طبیعی ایران سرمایه گذاری کرد و شیوه زندگی او خبر از حیات جدید این بنا داد. استراتژی انطباق این بود که ساختمان را با کم کردن تمام عناصر قابل اجتناب، به نمای اولیه ساخت و ساز خود برگرداند. در این مقاله به بازسازی و طراحی مجدد این بنا برای کاربری استدیو فیلم می پردازیم.

الحاقات جدید پروژه

الحاقات لازم جدید به شیوه ای “بی رحمانه” و با پیروی از دو مفهوم اصلی “افست” و “رژیم” انجام شد:

افست:

این پروژه سعی می کند چهره و بافت شهر را حفظ کند تا به تاب آوری شهری کمک کند. خط مرزی شهری ساختمان حفظ شده است، و یک انحراف به سمت داخل، آستانه ای ایجاد کرده است، یک منطقه حائل که ساختمان را مانند یک پیله در بر گرفته است.

رژیم‌ها:

استراتژی‌های طراحی برای مصرف متفکرانه منابع به مجموعه‌ای از دستورات در طراحی، شرایط مواد و اصلاح ترجمه می‌شوند.

طراحی – طراحی به عنوان تعامل عمدی با شرایط موجود ساختمان و تقویت آن در حالی که خود را از مداخلات فضایی جذاب فاصله می‌دهد تصور می‌شود تا زیبایی‌شناسی به محصول جانبی تصمیم‌گیری تبدیل شود.

شرایط مواد

هیچ ماده جدیدی به پالت مواد موجود شامل آجر، سیمان، فلز خام و شیشه اضافه نشده است. برای تامین مصالح و عناصر معماری، سایت بازیافت تهران شناسایی، مطالعه و فعال شد. در این فرآیند هیچ نقصی با لایه های زیبایی شناختی اضافی پوشانده نمی شود.

اصلاح

تغییراتی که منجر به افزودن لایه‌ ها یا عناصر می‌ شود با سفارشات نیز محدود می‌ شوند. از دیوارها فقط برای تقویت استفاده می شود. ساختار قدیمی سقف حفظ می شود در حالی که کفپوش از شرایط تقویت ذاتی پیروی می کند. سایر عناصر معماری در معرض دید قرار می گیرند. سطوح ۳ طبقه فرش فیلم دارای دسترسی مستقل به حیاط هستند که هر یک میزبان فعالیت های متفاوتی هستند:

کافه-گالری عمومی در طبقه همکف با دسترسی مستقیم به خیابان، موسسه فیلم آموزشی به نام نیمکت در طبقه اول و فرش. استودیو فیلم در طبقه بالا.

 در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه معماری استودیو فیلم فرفرش دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 372

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *