طراحی معماری آپارتمان مسکونی شماره ۰۱ ، دفتر معماری شار

معماری آپارتمان مسکونی،طراحی ساختمان مسکونی

طراحی معماری آپارتمان مسکونی شماره ۰۱

معماری: گروه معماری شار

معمار مسئول: احمد قدسی منش

موقعیت: ایران، شیراز

در این قسمت قصد داریم با همراهی شما معماران گرامی به بررسی یکی دیگر از پروژه های طراحی شده توسط گروه معماری شار بپردازیم. احمد قدسی منش، معمار و موسس دفتر معماری شار، از جمله کسانی است که در شهر شیراز فعالیت می کنید و طی سالهای فعالیت خود، پروژه های معماری و طراحی داخلی گوناگونی را طراحی و اجرا نموده است. قدسی منش با وجود دوری از پایتخت، از جمله معماران سرشناس ایران است که دلیل این امر را می توان شناخت ممتاز وی از معماری و خلاقیت در ارائه طرح دانست. قدسی منش در کنار مهرداد ایراوانیان، از جمله معماران سرشناس شیرازی هستند.

اگر تمایل دارید سایر کارهای انجام شده توسط قدسی منش را مشاهده نمایید، پیشنهاد می کنیم از طریق لینک زیر پروژه های منتشر شده از وب در وب سایت خط معمار را بررسی نمایید:

احمد قدسی منش

و اما همانطور که اشاره شد، در این بخش به بررسی پروژه ی طراحی معماری آپارتمان مسکونی در شهر شیراز خواهیم پرداخت. این آپارتمان، شماره ۱ نام دارد و تصاویر آن در وب سایت دفتر معماری شار منتشر شده است. قدسی منش مانند سایر کارهای دیگرش، در این پروژه نیز از سبک طراحی مدرن پیروی نموده است. در مجموع می توان وی را پیرو سبک معماری مدرن دانست و کارهای منشر شده از وی نیز بیانگر همین امر است.

آپارتمان شماره ۱ همانطور که درتصاویر مشخص است، دارای ۵ طبقه روی زمین است. همانطور که می دانیم، قوانین شهرداری دست معمار را برای اجرای یک کار خلاقانه در فضای شهری تا حدودی می بندند. در واقع بطور صریح می توان به بحث تراکم اشاره نمود. از سوی دیگر با توجه به قیمت تمام شده ی هر متر از ساختمان و قیمت فروش آن، به طور حتم هر کارفرمایی قصد استفاده حداکثری از تراکمی که در اختیار دارد را دارد. وجود این دو ویژگی که با هم در تضاد هستند، سبب رشد و ایجاد ساختمان هایی مکعب شکل برای جلوگیری از هر گونه پرتی می شود. بنابراین و با این اظهارت، می توان خلاقیت طراحان و معماران را در کانسپت هایی که برای نما ارائه می دهند و بطور کل مقوله طراحی نما جستجو نمود.

از همین رو اگر می خواهید به واقعیت توانمندی، خلاقیت و دانش یک معمار پی ببرید، باید به سراغ مقیاس بزرگ و یا ویلاهای مسکونی طراحی شده توسط وی مراجعه نمایید. چرا که در چنین فضاهایی ضوابط در هم می شکند و به معمار اجاره خلق حجم و خلاقیت در طراحی داده می شود. (البته این تعبیر نگارنده است.)

البته خلاقیت در طراحی داخلی ساختمان را نباید از یاد برد چرا که در این فضاها دست معمار به وفور بازتر است. به طور نمونه می توان به پلان های طراحی شده توسط معماران مراجعه نمود. پلان های طراحی شده توسط هر معمار نیز – با در نظر گرفتن شرایط محدودیت ها و ملزمات – می تواند نشان دهنده توان و دانش یک معمار، فارغ از سبک طراحی وی دانست.

روی نمای ساختمان شماره ۱ می توان دو متریال عمده یعنی آجر و ترموود را مشاهده نمود. در بسیاری از شهرهای ایران، نماهای مدرن با ترکیب چنین متریال هایی خلق می گردند. چرا که متریال هایی در دسترس با قابلیت پشتیبانی اجرایی بسیار خوب در نقاط مختلف کشور هستند. متریال های دیگری نظیر سنگ، بتن و سیمان سفید نیز از همین شرایط برخودارند.

در ادامه دعوت می کنیم نگاهی به تصاویر نما، فضاهای داخلی شامل وید و مشاعات، طبقات و واحدهای ساختمان بیاندازید. با خط معمار همراه باشید.

معماری آپارتمان مسکونی،طراحی ساختمان مسکونی معماری آپارتمان مسکونی،طراحی ساختمان مسکونی معماری آپارتمان مسکونی،طراحی ساختمان مسکونی معماری آپارتمان مسکونی،طراحی ساختمان مسکونی معماری آپارتمان مسکونی،طراحی ساختمان مسکونی معماری آپارتمان مسکونی،طراحی ساختمان مسکونی معماری آپارتمان مسکونی،طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری آپارتمان مسکونی،طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری آپارتمان مسکونی،طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری آپارتمان مسکونی،طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری آپارتمان مسکونی،طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری آپارتمان مسکونی،طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری آپارتمان مسکونی،طراحی داخلی ساختمان مسکونی معماری آپارتمان مسکونی،طراحی داخلی ساختمان مسکونی

تحریریه خط معمار

منبع: وب سایت گروه معماری شار

تعداد بازدید: 4,318

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *