مرکز ارتوپدی کلینیک کریستال

کلینیک ارتوپدی کریستال

طراحی کلینیک درمانی

مرکز ارتوپدی کلینیک کریستال

شرح پروژه:

مرکز ارتوپدی کلینیک کریستال در اوهایو یکی از معدود بیمارستان های تخصصی در جهان است که منحصراً به مراقبت های ارتوپدی، اسکلتی- عضلانی و ترمیمی اختصاص یافته است. این بیمارستان که در محیطی زیبا و پارک مانند واقع شده است واحه ای از آرامش است که فضاهای آرامی را فراهم کرده. که از روند بهبودی پشتیبانی می کند.

این بیمارستان با ۱۲ اتاق عمل و ۶۰ اتاق بیمار خصوصی در سه طبقه، جراحی ارتوپدی، جراحی ترمیمی/ پلاستیک و مراقبت های بستری پس از جراحی، و همچنین فیزیوتراپی، خدمات تصویربرداری رادیولوژی تشخیصی و یک مرکز مراقبت سریع برای ارائه مراقبت های فوری برای ورزش و آسیب های ارتوپدی ارائه می دهد.

HGA با مشارکت IKM و Turner Construction به اهداف کلینیک کریستال از طریق یک فرآیند مشارکتی و طراحی رو به جلو دست یافت. تمرکز تیم بر طراحی یک محیط کارآمد، اما دلپذیر و راحت بوده است. مقیاس انسانی ساختمان، احساس راحتی فوری ایجاد می کند و در بدو ورود یک توالی منطقی برای بیماران وجود دارد که توسط سالن های هتل مانندی که در کنار پنجره هایی با چشم انداز به طبیعت بیرون و یک پالت رنگی پیچیده و گرم قرار گرفته اند، پشتیبانی می شود.

ورودی اصلی دینامیک است، ترکیبی از شیشه که کاملاً بازتابنده است، با پنجره های عمیق داخلی برای ایجاد یک جلوه مجسمه ای. ساختار بزرگ به گونه ای طراحی شده است که با آجر و شیشه بافت دار و محوطه سازی پارک مانند که افراد را به کاوش دعوت می کند، احساس راحتی ایجاد کند. با ورود به ساختمان، حس باز بودن و معرفی انتخاب های متریالی وجود دارد که یک هتل بوتیک را به یاد می آورد.

قسمت‌های انتظار با مجموعه‌ ای از دیوارهای خصوصی زاویه‌ دار تا حدی پوشیده شده است و از یک سالن دو طبقه با صندلی‌ های نرم، پیشخوان‌ های سبک بار و میزهای کم چیدمان و رنگ‌ های گرم برای دعوت مردم استفاده می‌ کند. یک کافه کوچک مجاور منطقه غذاخوری، که به یک سالن استراحت در فضای باز محوطه‌سازی‌شده باز است.

طبقه اول همچنین شامل مناطق بالینی برای آزمایش قبل از پذیرش و کلینیک QuickCare است. اتاق‌ های امتحان از درهای کشویی انبار برای به حداکثر رساندن فضای قابل استفاده استفاده کرده است، در حالی که منابع فناوری مشترک شامل اتاق کلی اشعه ایکس، سونوگرافی، اتاق سی‌تی‌سی و اتاق عمل است. اتاق اختصاصی MRI دارای یک سقف نورانی با طراحی با مضمون طبیعت است، در حالی که نور LED چند رنگ و غیر مستقیم در امتداد محیط اتاق پنهان شده است و فضایی آرام را ایجاد می کندکرده است.

در طبقه دوم یک منطقه انتظار پیش از عملیات با بالکن پیاده‌روی وجود دارد. که مناظری از درختان اطراف، یک حوض نزدیک و پاسیو زیر را به نمایش می‌گذارد. از سالن انتظار، بیماران به یک سری اتاق های قبل از عمل منتقل می شوند که در غلاف های پنج تایی چیده شده اند، با پنج اتاق در هر راهرو و عملکردهای پشتیبانی که در وسط قرار دارند. ۱۲ اتاق عمل به شکل U در اطراف یک واحد پردازش استریل مرکزی برای پشتیبانی از کارایی هستند.

OR ها به فناوری های پیشرفته ای مانند بازوی جراحی رباتیک Stryker برای تعویض مفصل زانو و مفصل ران، به علاوه ناوبری رایانه ای ExactechGPS برای جراحی تعویض مفصل برای پشتیبانی از جراحی و نتایج پس از جراحی مجهز شده اند. طبقه بالا اتاق‌های بیماران را در خود جای داده است که به زیبایی با پالت‌ های رنگی خاموش، تلویزیون‌ های هوشمند و حمام‌ های خصوصی کاشی‌کاری‌شده و با کف‌ پوش ضد لغزش، تأثیر گذاری و نفوذ خود را ادامه می‌دهند.

هر اتاق دارای کمد با گاو صندوق برای وسایل شخصی و همچنین یک کاناپه است که می تواند به تخت برای مهمانان بیماران تبدیل شود. اتاق‌ های اطراف، چشم‌ اندازی از محوطه‌ های درخت‌ کاری‌ شده بیمارستان را به نمایش می‌ گذارند، در حالی که اتاق‌ های داخلی حیاط مرکزی را با سقفی زنده، شامل درختان افرای ژاپنی و گل‌ های سالانه احاطه کرده‌اند. علاوه بر مناظر طبیعت، بسیاری از اتاق ها دارای عکس های قاب شده از صحنه های طبیعت هستند که توسط یکی از پزشکان کلینیک کریستال گرفته شده است.

در نزدیکی اتاق‌ های بیماران، امکانات فیزیوتراپی، از جمله مجموعه‌ ای از پله‌ ها، وان حمام و … وجود دارد. نیمکت‌ هایی در امتداد راهروها قرار گرفته‌ اند تا بیماران هنگام شروع حرکت پس از جراحی از آن استفاده کنند و از هدف کلینیک کریستال برای بازگرداندن بیماران به فعالیت‌ های روزمره پس از جراحی حمایت می‌کنند.

مشارکت جامعه از فرآیند طراحی مرکز ارتوپدی کلینیک کریستال ، تا آثار هنری، یکپارچه بود. همکاری با هنرمندان محلی در هر دو حوزه عمومی و تخصصی برجسته می شود و استعدادهای هنرمندان فردی و ارتباط آنها با جامعه را برجسته می کند.

در ادامه حط معمار شما را به دیدن تصاویر بیشتر از این پروژه دعوت می نماید.

 

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: healthcaresnapshots.com

تعداد بازدید: 185

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *