عکس دفتر کار ساده

عکس دفتر کار ساده

عکس دفتر کار ساده

در مقاله پیش رو با عنوان عکس دفتر کار ساده به بررسی و تحلیل ویژگی ها و مشخصات دکوراسیون داخلی دفاتر کار پرداخته می شود، تا با ویژگی ها و اهمیت آن ها آشنا شویم. در انتهای مقاله نیز نمونه هایی از عکس دفتر کار ساده برای آشنایی بیشتر قرار گرفته است.

چرا طراحی داخلی دفتر کار؟

امروزه در دنیای پر سرعت و پر مشغله مدرن، محیط و فضایی که افراد وقت خود را به نوعی در آن زندگی می کنند، از لحاظ کیفی و بصری بسیار حائز اهمیت قرار گرفته است.

از آنجایی که محیط کار بعد از منزل، مکانی است که افراد بیشترین زمان خود را در آن صرف می کنند، فضای بصری و چیدمان محیط دفتر کار، نیازی است  که این روزها مورد توجه بسیاری از صاحبان کسب و کار قرار گرفته است.

تحقیقات علمی و روانشناسی نشان می دهد که داشتن  یک دفتر کار  با طراحی دکوراسیون داخلی مناسب اداری که استانداردهای لازم را از لحاظ بصری، طراحی و  زیبایی شناسی داراست، می تواند راندمان کار افراد را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

بنابراین می توان گفت از ضروریات یک کسب و کار موفق، فراهم کردن محیطی مناسب برای فعالیت کارکنان آن و تعامل با مخاطبان و مشتریان است.

اهمیت روانشناسی داشتن دکوراسیون داخلی مناسب در دفاتر اداری

در دنیای مدرن امروز، کسب و کارها حول محور تخصص گردش می کنند. شرایط مدرن ایجاب می کند که کسب کارها بر اساس مجموعه ای از تخصص ها صورت گیرد. محیط دفاتر کاری به شیوه تیمی در جریان و گردش است.

بنابراین اجتناب ناپذیر است که افراد با روحیات و سلایق متفاوت در یک محیط در کنار یکدیگر مشغول به کار و  سپری  کردن زمان زیادی هستند. بنابراین در محیطی با این خصوصیات عمومی داشتن طراحی دکوراسیون داخلی مناسب به مدد کارکنان و صاحبان مشاغل آمده تا علاوه بر ایجاد فضایی مناسب به لحاظ فنی کار، از بعد روانی، فضایی ایجاد کنند که تا حدی شرایط را برای تیم و تعاملات آن ها، چه درون سازمان و چه در تعامل با مشتریان و کارفرما، فراهم کنند.

در طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر کار ایجاد فضایی پر تحرک و نشاط آور به نوعی تامین کننده انرژی لازم برای کارکنانی است که قرار است ساعات طولانی را در کنار یکدیگر مشعول باشد.

علاوه بر این در دفاتری که ارباب رجوع رفت آمد دارد نیز در ایجاد حس راحتی، اطمینان خاطر، میزان تعامل و حتی میزان توانمندی در اجرا نیز اثر گذار است. بنابراین طراحی دکوراسیون داخلی مناسب در دفاتر اداری و تجاری ارتباط مستقیم در روند فعالیت دارد.

نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر اداری

انتخاب طرح و متریال متناسب با اقلیم فرهنگ و نوع کار از اهمیت بسزایی برخوردار است. باید در نظر داشت که مخاطب و مشتریان چه قشری هستند و چه نوع سبکی متناسب با روحیات آنان و زیبایی شناسی حاکم بر  تفکرشان انطباق دارد. در ادامه شرکت معماری  آوگون شما را به بررسی ابعاد تخصصی در این مقاله دعوت می نماید.

مدرنیته و طراحی داخی دفتر کار

دنیای مدرن، دنیای پویایی، سرعت و عدم قطعیت است. در زندگی شهری پر ترافیک و خاکستری رنگ امروز، که از طبیعت و سکوت فاصله بسیاری گرفته است، نیاز ذهن شهروندان به فضاهای خلوت تر و فرم های تلطیف شده و کم تزیین را بیشتر کرده است.

بنابراین می توان گفت در سبک های طراحی های مدرن امروزی که بسیار مورد توجه قرار دارند، سادگی عنصر اصلی است. بنابراین در طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر اداری فضا سازی ها عاری از تزئینات باید طراحی شوند تا علاوه بر حفظ تمرکز لازم برای کارکنان مجموعه از شلوغی و خسته کننده کردن آنان و مشتریان جلوگیری شود.

رنگ در طراحی داخلی دفتر اداری

از مهمترین و تاثیر گذار ترین عناصر در طراحی، رنگ است. قدرت این عنصر بصری تا جایی است که می تواند شناسنامه و هویت، برای یک کسب و کار باشد. میزان اثر گذاری و القا حس آن به گونه ای است که به طور مثال استفاده از رنگ های گرم و تند در طراحی دکوراسیون شرکت منگو در بخش نوجوانان حس پویایی شادابی و تحرک را القا کرده و در جذب و فروش بالای مجصولات آن بسیار اثر گذار بوده است.

بنابراین رنگ به عنوان یکی از ابزار های اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی می تواند نقش آفرینی کند. استفاده از رنگ ها باید به صورت تخصصی و متناسب با موضوع فعالیت و در جهت آن استفاده شود. گاه عدم رعایت اصول اولیه در رنگ آمیزی محیط و یا لوازم مورد استفاده در دفاتر کار، نتایج معکوس و مخربی را برای کسب و کارها به ارمغان می آورد و مجموعه ها را متحمل خسارات نامحسوسی می کنند.

به همین منظور در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر اداری استفاده از متخصصان این امور مثمر ثمر است. و کارفرمارا سریعتر و بهتر به هدف مورد نظر می رساند.

نور در طراحی داخلی دفاتر اداری

از آنجایی که دیدن و دیده شدن با نور کافی ارتباط مستفیم دارد، بنابراین عنصر نور در طراحی داخلی بسیار حائز اهمیت است. تا جایی که امروزه برای دیده شدن عناصر مهم در حوزه های مختلف از طراحی نورپردازی استفاده می شود.

و گاها در مواری هزینه های اصلی در طراحی به نورپردازی اختصاص داده می شود. نور در محیط  علاوه بر دیده شدن به منظور تاکید بر قسمت و یا اشیاء خاصی که مورد هدف در طراحی است نیز استفاده می شود.

در محیط کار و در طراحی داخلی دفاتر اداری وجود نور کافی برای جذابیت بصری محیط کار در پویایی و تامین انرژی کارکنان بسیار اثر گذار است. اگر نور کافی در محیط کار وجود نداشته باشد کارکنان زود خسته می شوند و باعث کسلی آن ها و یکنواختی محیط کار می شود.

اهمیت نورپردازی در محیط های که فضای کمتری دارند و نور طبیعی کافی در آن ها وجود ندارد بیستر است. بنابراین طراحی نورپردازی مناسب در طراحی داخلی دفاتر اداری نکته ای است که باید به درستی صورت گیرد.

چیدمان در طراحی داخلی دفاتر کار

چیدمان اصولی وسایل در دکوراسیون به طور کلی، نکته ای مهم است که نیاز به اطلاعات کافی دارد. هرچقدر هم فضای بزرگی در دست داشته باشیم اگر از اصول چیدمان اگاهی نداشته باشیم نتیجه مطلوب را نخواهیم گرفت.

بنابراین با داشتن اگاهی نسبت به فضا و موضوع محیط و انتخاب درست و دقیق وسایل چیدمان، می توان محدودیت فضا را به عنوان یک مشکل به راحتی برطرف کرد و از فضای موجود به درستی حداکثر استفاده درست را برد.

در دفاتر اداری نکته اساسی در نظر داشتن اولویت ها و نیازهای اصلی کارفرما  به ویژه در محیط هایی که متراژ کمتری دارند می باشد. بعد از مشخص شدن اولویت های کارفرما، سبک و متریال متناسب با محیط و کسب و کار انتخاب شده و طراحی صورت می گیرد.

این روزها به دلیل این که اغلب دفاتر اداری از متراژهای خیلی بالایی برخوردار نیستند استفاده از وسایل کم حجم و همچنین حذف موارد تزئینی و یا حتی کم استفاده، بیشتر مورد نظر در طراحی داخلی دفاتر می باشد.

از این رو توجه به ارگونومی و طراحی صنعتی وسایل از بعد زیبایی شناسی نکته ای است که مورد توجه برای انتخاب می باشد.

در طراحی داخلی عناصر به صورت زنجیره وار با یکدیگر مرتبط هستند. از این رو نوع چیدمان و انتخاب وسایر و رنگ آمیزی آن ها و همچنین رنگ آمیزی محیط باید به گونه ای صورت گیرد که علاوه بر هارمونی، ارتباط و گردش ایجاد کند.

این نکته در کسب و کارهایی که در ارتباط با مخاطب و کارفرما هستند و در واقع کارفرما در محیط رفت و آمد دارد بیشتر به عنوان یک اصل و یک نیاز اجساس می شود.

همچنین توجه به هماهنگی و تطابق  موضوعی فرم وسایل و چیدمان آن ها با هم از بعد روانشناسی نیز بی تاثیر نیست و می تواند در جذب مخاطبان و حتی روح حاکم بر فضای کاری اثرگذار باشد. در نمونه هایی از عکس دفتر کار ساده که در انتهای مقاله آمده است، این مفهوم ملموس تر دیده می شود.

امروزه به از متریال شیشه ای برای پارتیشن بندی و جداسازی قسمت های مختلف بیشتر استفاده می شود. زیبا موضوع تیم ورک و داشتن ارتباط و. گردش در محیط کاری بسیار اهمیت دارد. به علاوه این متریال موضوع نور را نیز برای قسمت های مختلف تحت پوشش قرار می دهد.

در قسمت هایی که نور طبیعی کمتری وجود دارد استفاده از دیوار ها و درهای شیشه ای تا حددی می توانند در عبور نور و تامین آن به کمک طراحان بیایند.

سبک مناسب در طراحی داخلی دفاتر اداری

از مهم ترین و مورد توجه ترین سبک ها در طراحی مدرن داخلی، سبک مینیمال است. همانطور که قبلا اشاره شد، زندگی پر ترافیک و پر سرعت مدرن، نیاز بصری افراد به سکوت، آرامش و محیط های به دور از تزئینات و شلوغی اضافی را طلب می کند.

محیط اداری محیطی است که به دلیل نیاز به تمرکز بیشتر، ضروریات گفته شده برای انسان مدرن را بیشتر احساس می کند. با این توضیحات بهترین گزینه برای طراحی داخلی دفاتر اداری استفاده از سبک ساده و بدور از تزئینات شلوغ مینیمال است.

مینیمالیسم در طراحی داخلی اداری

می توان گفت مینیمالیسم بیشتر از یک گزینه طراحی است. در واقع یک سبک زندگیست. مطالعه تصویری در زمینه عکس دفتر کار ساده می تواند معرف این سبک باشد.

همانطور که گفته شد شاخصه اصلی این سبک سادگی است، بنابراین به طور مثال باید در انتخاب وسایل مورد نیاز، از انتخاب وسایل پر زرقو برق و دارای تزئینات اجتناب کرد. همچنین از استفاده از کاغد دیواری های شلوغ و پر طرح خودداری نمود. زیرا نه تنها زیبایی به همرا ندارد بلکه باعث شلوغی، عدم تمرکز و حواس پرتی کارکنان می شود.

در این سبک طراحان تمام تمرکز خود را بر روی اولویت های کارفرما و نیاز بصری و روانی مخاطبین قرار می دهد و با انتخاب درست و ساده ترین شکل محیطی دارای هارمونی و متناسب با موضوع و نیاز کسب و کار فراهم می کنند تا علاوه بر ایجاد فضایی دلنشین و راحت، به بالا بردن راندمان کاری افراد کمک کنند.

علاوه بر این طراحی به روش مینیمال در متراژ های کم به دلبازی و بزرگتر نشان دادن محیط و به طبع تنفس و نکات بصری که در فضاهای باز وجود دارد نیز کمک می کند. در این زمینه در انتهای مقاله به عکس دفتر کار ساده که معرف سبک مینیمال باشد نیز  پرداخته می شود.

جمع بندی نهایی

در نهایت می توان گفت امروزه طراحی داخلی دفاتر اداری از ضروریات کسب و کار هاست که در این زمینه باید از متخصصان این حوزه استفاده شود. شرکت معماری و دکوراسیون داخلی آوگون در حوزه به صورت تخصصی آماده مشاوره و طراحی می باشد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر طراحی داخلی دفتر کار ساده دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

تعداد بازدید: 177

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *