طراحی کافه رستوران داکوما ، علی بازماندگان

طراحی کافه رستوران داکوما

طراحی و دکوراسیون داخلی کافه رستوران مدرن

معماری: A.B. Studio

معمار مسئول: علی بازماندگان

موقعیت: جنب درب اصلی باغ عفیف آباد

مساحت: ۵۰۰ متر مربع

سال آغاز پروژه: ۱۳۹۶

سال اتمام پروژه: ۱۳۹۷

شرح پروژه

در این بخش از خط معمار با معرفی و شرح پروژه ی طراحی کافه رستوران داکوما همراه کاربران عزیز و گرامی هستیم. همانطور که طراح در این پروژه شرح می دهد، هنر همواره عنصری جدانشدنی از زندگی انسان بوده و در طول تاریخ هنرمندان داده هایشان را از روان شناسی، زیبایی شناسی و احساسی جذب کرده و جهت معنا بخشیدن به آن ها فرم های متعددی را خلق کرده اند. بدین گونه هنرمندان می بایستی به طور مستمر جهان پیرامون خود را به صورت دقیق مشاهده کنند.

هنر قابلیت این را دارد که در هر چیزی نمایان گشته و تنها توسط رسانه و یا مفاهیم تولیدی قابل شناخت و تعریف نیست، بلکه تنها می توان با درک مشترک که از طریق تجربه بدست می آید هنر را آن گونه که باید شناخت، بدین ترتیب می توان گفت که هنر بخشی از جهان است و نه چیزی جدا از آن.

هنر همیشه محصول یک روند است؛ بدین صورت که هر اثری خلق شده برآمده از روندی است که خالق اثر طی می کند. روندی مفهومی-تجربی- احساسی، منشأ آثار همه باید علایق هنرمند و توجه هنرمند را به امور بازتاب دهد، هنر جهانی را توصیف می کند که در آن ایجاد می شود، به ما می فهماند که کجا بوده ایم و کجا هستیم.

در این میان هنر معماری حیاتی و جاودان است؛ دلیل اصلی اش این است که  انسان را در برگرفته و فضا را وصف کرده، فضایی که در آن حرکت و زندگی می کنیم. یک اثر معماری خوب کامل مبتنی بر اصول بوده در حالی که از شیوه ها و تمایلات روی برمی گرداند، مگر اینکه بپذیرد از الگوهای موجود بدون فکر تقلید کند.

توجه داشتن به فضا، نه فضای انتزاعی و بی تناسب، فضایی که نظم و معنای آن به معیارهای انسانی و فرهنگ معماری مربوط شود. سروکار ما با سطح، حجم، شکل، نور، تغییرات مقیاس، حرکت و سکون است. اولین اصل نظام فکر خالص و ناب بودن است. معماری از تمایز ساخت بشر و طبیعت سرچشمه می گیرد. باید رابطه ی متقابلی برای ساختار، تجسم و فیزیک آن وجود داشته باشد. به همین دلیل زمانی که ما وارد فضایی می شویم و آن را زیبا می بینیم، عبارت است از تلفیق نسبی تمام مشخصه های بخش های یک ساختار، به طوری که هر بخش اندازه و شکل ثابت خود را حفظ کند و هیچ چیز را نتوان بدون آسیب رساندن هارمونی کل ساختار، اضافه یا کم کرد و شروع این ماجرا با طرح است و در واقع طرح یک کلید است.

معماری دانشی است که بر ماهیت همانندی ما تأکید دارد تا تفاوت هایشان، توجه روزافزون به تاریخ معماری و نمونه های معماری قدیم نیاز به روشن شدن حلقه ی رابطه میان تاریخ و طرح را مطرح ساخته است. تاریخ با مفهوم نظری آن، جایگاه ما را در یک زنجیره مورد مطالعه قرار می دهد یا به مفهوم دقیق پژوهشی آگاهانه از گذشته است. برای یافتن ویژگی های هر طرح ساختمانی نخست باید به منطق و قانون اشیاء پی برد. ساختمان های بینظیر و ارزشمندی وجود دارد که ما خودمان را همانند آن ها می پنداریم.

عناصر اصلی هر طرح، ملزومات فنی و پرسش درباره ی مواد و مصالح عواملی است که به واسطه ی مشخصه های دقیق و ظریفی از ساختمان به وجود می آید.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر طراحی کافه رستوران داکوما دعوت می نماید.

طراحی کافه رستوران داکوما

طراحی و دکوراسیون داخلی کافه رستوران مدرن

طراحی کافه رستوران داکوما

طراحی و دکوراسیون داخلی کافه رستوران مدرن

طراحی کافه رستوران داکوما

طراحی و دکوراسیون داخلی کافه رستوران مدرن

طراحی کافه رستوران داکوما

طراحی و دکوراسیون داخلی کافه رستوران مدرن

طراحی کافه رستوران داکوما

طراحی و دکوراسیون داخلی کافه رستوران مدرن

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

منبع: Aoapedia.ir

اقتباسی از دانشنامه هنرمعماری

تعداد بازدید: 392

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *