طراحی و معماری ویلای مشرف ، محمدرضا کهزادی

طراحی و معماری ویلای مشرف

تصاویر نمای بیرونی ویلای مشرف

معماری: دفتر معماری MRK

معمار مسئول: محمدرضا کهزادی

موقعیت: ایران، چلندر

مساحت: ۴۲۰ مترمربع

تیم طراحی: ندا میرانی، محمد آقاجانی، مرتضی علی محمدی، حسین آقایی، نرگس سفیدآبی، مهنوش غفاری، سارگل طهرانی، مهرداد باقری، معظمه اشکوریان، صنم کشور پژوه، سپهر صادقی، سوگند شورج

مهندسی: سیامک پورزند

لنداسکیپ: ندا میرانی

تجهیزات: مجتبی مهدوی

عکاس: استودیو دید

سال: ۱۳۹۹

شرح پروژه

زمانی که پروژه ی طراحی و معماری ویلای مشرف به معماران معرفی شد، مشکل اصلی کارفرما، مشرف بودن همسایگان اطراف به فضای داخلی ویلا و لنداسکیپ (و استخر ویلا) بود. وی خواستار امکانات و ایجاد امنیت در این ساحل و حومه ی شهر بود. همچنین او می خواست تا فضای داخلی از لحاظ بصری نسبت به بیرون ویلا کاملا شفاف بوده و دید کامل به محیط بیرون داشته باشند و در عین حال افراد از بیرون به فضای داخل دید نداشته باشند.

ایجاد تیغه هایی به موازات دیوار مشترک ساختمان با خیابان حومه، مرزهایی را ایجاد کرده و نقش های مختلفی را در مکانهای مختلف از جمله دیوار تقسیم کننده، آبنما، ایوان ورودی، پناهگاه و غیره پیدا کرده است.

این پروژه علاوه بر دیوارهای شیشه ای و شفافیت بین فضای بیرون و داخل، قالب خصوصی خود را نیز حفظ کرد. همانند ویژگی های معماری مسکونی برونگرا در شمال ایران، این پروژه نیز رابطه ی خوبی با منظر و فضای عمومی شهر پیدا کرده و در عین حال می تواند فضای خصوصی خود را داشته باشد. این به معنای تفسیر معماری گذشته این منطقه به زبان امروزی برای کاربران معاصر می باشد.

در فضای داخلی، عناصری مانند آشپزخانه، شومینه، قاب تلویزیون طوری طراحی شده اند که متفاوت از روال خود هستند. به عنوان مثال ، آشپزخانه در مرکز طبقه همکف بین اتاق نشیمن و فضای خصوصی قرار دارد و از طریق شکاف بین کابینت پایین و بالا، ارتباط بصری بین این فضاها را فراهم می کند.

اکنون در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر پروژه دعوت می نماید.

جهت بزرگنمایی روی تصاویر کلیک نمایید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

 

تعداد بازدید: 7,153

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *