طراحی ویلا اجاره ای به سبک مینیمالیستی

طراحی ویلا اجاره ای به سبک مینیمالیستی

طراحی ویلا اجاره ای به سبک مینیمالیستی

طراحی ویلا اجاره ای به سبک مینیمالیستی اولین پیاده‌ سازی “زمین درهم” در کاستاریکا است. دو ویلا مینیمالیستی که برای اجاره کوتاه‌ مدت طراحی شده‌ اند، تا حدی بالای لبه تپه‌ ای از جنگل بیش از حد رشد کرده و مناظر بی‌ پایانی از اقیانوس آرام را به ارمغان می‌ آورند. هر دو ویلا با توجه به پایداری و محیط زیست وحشی اطراف طراحی شده اند. در این طراحی به طور کامل از خاک رس حاصل از حفاری ها برای ساخت تمام دیوارهای باربر محیطی استفاده شده است.

ویلای اجاره ای

پروژه ویلاهای اجاره ای در نزدیکی شهر یوویتا، در زمینی به مساحت ۱۱۰۰۰ متر مربع در ارتفاع ۳۰۰ متری از دریا، دو ویلا کوچک بر روی تپه ای پر از جنگل طراحی شده اند. هر دو ویلا که تا حدی در بالای شیب تند جنوبی قرار دارند، برای اجاره های تفریحی کوتاه مدت طراحی شده اند. مساحت هر یک از آنها ۹۰ متر مربع است. طراح در این پروژه قصد طراحی خانه های پایدار با فضای داخلی بیوفیلیک را داشته است که به طرز پیچیده ای فکر شده و در عین حال شکل دهی آن ها به شدت مینیمال و ساده می باشد. بدون عنصر اضافی غیر ضروری، و همچنین چیزی برای از دست دادن.

نقاط مشترک

معماری ویلاها عمداً با خطوط نازک و تیزش در تضاد با پوشش گیاهی سرسبز استوایی است، اما متریال و رنگ انتخابی کاملاً با محیط اطراف منطبق است. هر دو ویلا از نظر معماری یکسان هستند. مواد، طرح پلان طبقه، یا جهت گیری به سمت نقاط اصلی نیز یکسان هستند. با این حال، در فضای داخلی، به ویژه با مفهوم رنگ آن، که تا حدی در نمای بیرونی نیز منعکس شده است، متفاوت است.

طراحی معماری بر اساس مکان‌های نابغه

این پروژه بر اساس جهت‌ گیری قطعه ساختمان به سمت منظره بی‌ پایان اقیانوس آرام و مورفولوژی زمین است. مفهوم رنگ داخلی به انرژی هایی پاسخ می دهد که قبل از ساخت ویلاها در موقعیت مکانی آنها درک می شده. اگرچه ویلاها تنها ۱۲ متر از هم فاصله دارند، اما هر یک از آنها ارتعاشات متفاوتی دارند که طراح آن را در طراحی داخلی منعکس کرده است.

ویلای جاسپیس (جاسپیس = جاسپر، ویلای روشن)

انعکاسی از انرژی یین است. نه تنها از نظر بصری، بلکه ارتعاشات آن نیز به اقیانوس و آسمان متصل است. با مفهوم رنگ در سایه های شنی، من به این ارتباط پاسخ می دهم.

نفریت ویلا (نفریت = یشم، ویلای تاریک)

بازتابی از انرژی یانگ است. در ویلای نفریت می توانید ارتباط با زمین و جنگل را احساس کنید. در اینجا نیز مفهوم رنگ انتخاب شده واکنش به این انرژی ها است و رنگ قرمز مایل به قرمز کف بتنی سایه خاک محلی را به فضای داخلی خانه منتقل می کند.

پس از ورود، هر دو ویلا بسیار نامحسوس و فروتن به نظر می رسند. در طرفین آنها با گیاهان استوایی تازه کاشته شده اند. اما به محض عبور از ویلا، بیشتر به سمت تراس های معلق، پس از چند قدم، منظره اقیانوس در حال باز شدن است و خود را در فضای سخاوتمندانه اتاق خواب اصلی با تراس های مجاور و استخر غوطه ور بی نهایت خواهید دید. گویی ناگهان خود را در ویلایی متفاوت از ورود خود می بینید. طراح تاکید زیادی بر تمام ساخت و سازها – جزئیات معماری و محدودیت های متقابل آنها داشته است.

متریال

مواد بصری خام دیوارهای خاکی و بتن با تیرهای فولادی سازه ای H تکمیل شده است که از یک دال سقفی یکپارچه بتنی حمایت می کند. تیرها و تیرهای حلقوی خانه فقط در قسمت بالایی سقف که با یک جفت پروفیل فولادی “U” اندود شده است نمایان است. آنها همچنین عملکرد اتاق زیر شیروانی سقف را انجام می دهند.

تمام نماهایی که به سمت مناظر بی پایان از اقیانوس طراحی شده اند از شیشه بدون قاب طراحی شده اند. پروفیل قسمت های کشویی و جامد نماهای شیشه ای در شیارهای دال بتنی سقف فرو رفته است. به این ترتیب نصب ریل های روشنایی داخلی و ریل اتصال پشه بند و پرده های اطراف تخت نیز اعمال شد.

کف دال بتنی با روکش سیمانی ساختاری بدون لغزش پوشیده شده است که در هر ویلا متفاوت است. دیوارهای داخلی باقی‌ مانده از جمله مبلمان جامد با طراحی سفارشی بتنی نیز در سطح لایه‌ های سیمانی هستند، اما در اینجا با روکش مات صاف. با توجه به آب و هوای کاستاریکا و رطوبت بالا، مواد تا حد امکان بادوام انتخاب شده اند.

معماری مینیمالیستی ویلا

برای درک دیوارهای سفالی “رمد زمین” از یک متخصص با تجربه از برزیل، صاحب شرکت Terra Compacta دعوت شده است، زیرا در کاستاریکا هیچ کس تجربه ای با این روش ساخت نداشته. دانیل مانتووانی از Terra Compact چندین صنعتگر محلی را آموزش داده و آنها با هم توانستند اولین مکان خود را برای تحقق معماری Rammed Earth در کاستاریکا انجام دهند.

معماری مینیمالیستی در فضای داخلی نیز منعکس شده است، جایی که هیچ دری به جز پانل کشویی با فرمت بزرگ در بخش دوش و توالت وجود ندارد. همچنین عملکرد دیوار آویز با یک آینه بزرگ را انجام می دهد. تجهیزات فضای داخلی بیشتر به صورت سفارشی می باشد. میز آشپزخانه، سینک، قفسه ها، میزهای کنار تخت انفرادی یا نیمکت از بتن ساخته شده اند. سایر مبلمان، چراغ‌ ها، لوازم جانبی و هنر با توجه به اصالت، اغلب مستقیماً از طراحان در تمام قاره‌ ها، با دقت انتخاب شدند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه طراحی ویلا اجاره ای به سبک مینیمالیستی دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: homeworlddesign

تعداد بازدید: 195

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *