طراحی نما برج مسکونی

معماری ساختمان مسکونی 272/ شرکت معماری Contreras Earl

طراحی معماری ساختمان مسکونی

طراحی نما برج مسکونی ۲۷۲ در خیابان هجز که ۴۴ طبقه بالاتر از محیط ساحلی خود قرار دارد، با طراحی پایه با الهام از نیروهای طبیعی موقعیت ساحلی پروژه، تجربه‌ ای آشکار از ظرافت معماری و امکانات بی‌ نظیر را ارائه می‌ دهد. گروه سازنده املاک استرالیایی Sunland Group، Contreras Earl Architecture را برای طراحی پایه دو طبقه برای برج Mermaid Beach، شامل قسمت های داخلی و عمومی، منصوب کرده است. در ادامه مقاله به شرح و بررسی ویژگی های آن پرداخته می شود.

الگوبرداری از طبیعت در طراحی

با الهام از الگوهای باد و آب روی صخره ها و شن ها، طراحی نفیس، مقیاس انسانی را به سطح زمین برج می آورد و ارتباطی جذاب و مجسمه ای با منظره خیابان و پارک ها ایجاد می کند. این انتقال بین ساحل و حاشیه شهری را نشان می دهد و پیشرفت یکپارچه از بیرون به داخل یک تجربه فضایی منحصر به فرد را برای ساکنان و بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

طراحی ارگانیک خارق‌ العاده‌ ترین مجسمه‌ سازان طبیعی را می‌ شناسد

 منحنی های حجاری شده بیرونی شبیه تاج های بادگیر و فرسایش شن و ماسه است، در حالی که حفره ها و طاق های فضای داخلی، غار صخره ای را تداعی می کند که به طور طبیعی توسط اقیانوس فرسایش یافته است. ماهیت مواد این اثر را افزایش می‌ دهد، با نمای متمایز نیمه باز تابنده از جنس استیل ضد زنگ که به‌ طور نامحسوس منظره خیابان و محیط اطراف را منعکس می‌ کند، و پایانی بتنی به سرسرای بزرگ، که غار مانند و عنصری است.

انتقال از بیرون به داخل سیال و دعوت‌ کننده است و نورپردازی هنرمندانه به‌ طور ماهرانه خطوط برآمدگی را دنبال می‌ کند تا جریان را از یک فضا به فضایی دیگر افزایش دهد. جزئیات مجسمه سازی اصلاح شده در سراسر جزئیات معماری و داخلی، کیفیت تجربی پایه، سرسرا و مناطق مشترک را تقویت می کند. این شامل میز نگهبانی از جنس استنلس استیل در سرسرا و همچنین لابی آسانسور است – یک فضای محصور خصوصی در داخل طاق های معلق.

امکانات و بخش های داخلی

امکانات خصوصی طبقه همکف شامل یک سالن اقامتی، اتاق جلسات، و اتاق عمل است. در طبقه اول، یک استخر ۱۵ متری و آبگرم در زیر سقف طاق‌ دار قرار دارد و به یک تراس باغ مشرف به پارک‌ های ساحلی باز می‌ شود. سایر امکانات اقامتی شامل سالن بدنسازی، سونا، اتاق بخار حمام، و اتاق های درمان است. فضاهای مینیمالیستی و لمسی برای حواس طراحی شده اند و یک توالی فضایی ایجاد می کنند که تأثیر حسی و آرامش بخشی بر روی کاربر خواهد داشت.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه طراحی نما برج مسکونی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 188

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *