طراحی نمای ساختمان اداری با استفاده از سنگ

طراحی نمای ساختمان اداری

طراحی نمای ساختمان اداری با سنگ

دفتر مرکزی قطر ایرویز در بریتانیا به طور متفکرانه یک مکان شهری کلیدی در مرکز لندن را مورد بازنگری قرار داده است. مدیران این دفتر، معماری محله اطراف را باز تفسیر کرده و آن را با عناصر بومی قطری تطبیق داده اند تا ساختمانی نمادین ایجاد کنند که مکان‌ ها و فرهنگ‌ ها را پیوند دهد. دفتر مرکزی، در مجاورت ساختمان شش طبقه جیمز وایات ثبت شده در خیابان کاندویت در مایفر قرار دارد و جایگزین دو سازه قدیمی شده است که با ویژگی منطقه حفاظت شده محلی، ناسازگار بوده است. در ادامه این مقاله به شرح طراحی نمای ساختمان اداری با سنگ دفتر قطر ایرویز و همچنین طراحی فضای داخلی اداری آن پرداخته می شود.

ویژگی های نمای ساختمان

نمای حجاری شده سنگ ویتبد پورتلند، که با جزئیات پیشرفته CNC ساخته شده است، دارای فسیل ها و پوسته های جاسازی شده است که بافتی غنی به آن بخشده است. که وقتی از راه دور به آن نگاه کنید صاف دیده می شود.

این به سه بال عمودی روی هم قرار گرفته است که به یک نقطه تماس در طبقه همکف می رسد. در بالا، پنجره‌ های بزرگ با قاب برنزی پتینه‌ کاری شده با مشربیه  برنزی پتینه‌ کاری شده و الگوی ورقه‌ ای پیچیده، با اندازه و موقعیت مطابق با ساختمان‌ های مجاور قرار گرفته‌ اند.

در داخل، دفاتر، اتاق‌ های کنفرانس و امکانات کارکنان به پشتیبانی از نیروی کار فعال برای شرکت کمک می‌ کنند، شرکتی که به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین خطوط هوایی جهان شناخته می‌ شود.

فضای پذیرایی یک منطقه دو ارتفاع دلپذیر با یک میز انحنای سفارشی و یک دیوار نمایشگر دیجیتال بزرگ حاوی فیلم ها و تصاویر از سراسر خطوط هوایی و قطر. چهار طبقه از دفاتر منعطف و با پلان باز به گونه ای سازماندهی شده اند که از هسته مرکزی ساختمان دور باشند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر بیشتر از طراحی نمای ساختمان اداری با سنگ و همچچنین طراحی داخلی فضای اداری دفتر مرکزی قطر ایرویز دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archilovers

تعداد بازدید: 310

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *