طراحی معماری ساختمان کیان، بهرام بادین راد

طراحی نمای ساختمان مسکونی،معماری ساختمان مسکونی

طراحی معماری ساختمان کیان

موقعیت: ایران، تهران، یوسف آباد

معماری : گروه معماری باراد

معمار مسئول: بهرام بادین راد

تیم طراحی: ترمه خلدی، بیژن خرم دل مهربان

طراح نورپردازی: بهرام بادین راد

تاریخ شروع و اتمام طراحی: ۱۳۹۴ الی ۱۳۹۵

تاریخ شروع و اتمام اجرا: ۱۳۹۵ الی ۱۳۹۶

مساحت سایت پروژه: ۳۵۵ متر مربع

مساحت کل ساخته شده: ۱۲۰۰ متر مربع

نوع ساختمان: مسکونی

کارفرما: مهندس سر درشتی

مدیر اجرایی پروژه: حسام سردشتی، حمید سردشتی

تیم اجرایی پروژه: مسعود یارمحمدیان، ورهرام نوزاد

عکاس: استودیو دید

جوایز و افتخارات: طرح برتر منطقه ی شش شهرداری استان تهران، طرح ساختمانی منتخب استان تهران به انتخاب شهرداری استان تهران

متن و توضیح پروژه از ایده تا اجرا:

بازدیدهای اولیه و بررسی و تحلیل های سایت این پروژه ما را به پتانسیل های خاص این سایت و البته معضلات و محدودیت های آن واقف کرد . یکی از پتانسیل های مهم این سایت وجود درختان مرتفع و بسـیار با ارزش در طول سطح اشغال بنا بود. پس این امر ما را بر آن داشت که علاوه بر نما، از منظـر داخلی هم از این درختان بهره ی مناسبی بگیریم . که ماحصل کار قاب گرفتن این درختان در هر طبقه از ساختمان بود. در واقع ساخت تصویری زیبا از قاب عکسـهایی طبیعی با تنه و یا شاخ و برگ درختان از دید ناظر داخلی ایده اصلی ما در طراحی این بنا گردید.

اما از معضــلات موجود در ســایت مورد نظر زاویه ی تند ضلع جنـوبی زمین و بنا نسبت به راستای محور شرقی – غربی زمین بود که در نهایت حل کردن این محدودیت به پتانسیلی دیگر در طراحی بدل شد.

پس از رســیدن به ایده ی اولیه مناسب برای طراحی- فرم نهایی قابهای بدست آمده تحت تاثیر پلان طبقات و زاویه تند فوق الذکر شکل گرفت و در نهایت با تعبیه ی باغچه های طبیعی در این قابها علاوه بر ارتباط بصـری ساکنین با سبزینه های مجاور سایت ارتباط عملی بین ساکنین و گیـــــاهان نیز مــورد تـوجه قـرار گـرفت و بر قـــرار گردید.

در طراحی داخلی برای تاکید و توجه بیشتر به درختان قاب شده در بازشو های شرقی سعی در پرهیز از زیاده گویی شد و برای تاکید بصری بر مساحت واحد، سالن پذیرایی و آشپزخانه و حال خصوصی با طولانی ترین خط نور ممکن به هم دوخته شدند.

طراحی نمای ساختمان مسکونی،معماری ساختمان مسکونی طراحی نمای ساختمان مسکونی،معماری ساختمان مسکونی طراحی نمای ساختمان مسکونی،معماری ساختمان مسکونی

طراحی نمای ساختمان مسکونی،معماری ساختمان مسکونی

طراحی نمای ساختمان مسکونی،معماری ساختمان مسکونی طراحی نمای ساختمان مسکونی،معماری ساختمان مسکونی طراحی نمای ساختمان مسکونی،معماری ساختمان مسکونی طراحی نمای ساختمان مسکونی،معماری ساختمان مسکونی طراحی نمای ساختمان مسکونی،معماری ساختمان مسکونی طراحی نمای ساختمان مسکونی،معماری ساختمان مسکونی طراحی نمای ساختمان مسکونی،معماری ساختمان مسکونی طراحی نمای ساختمان مسکونی،معماری ساختمان مسکونی

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 9,061

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *