طراحی معماری ساختمان آزمایشگاهی – اداری با نمای شیشه ای

طراحی معماری ساختمان آزمایشگاهی

طراحی معماری ساختمان آزمایشگاهی – اداری با نمای شیشه ای

در این مطلب قصد داریم به بررسی طراحی معماری ساختمان آزمایشگاهی – اداری با نام Park Street Building بیاندازیم. این ساختمان در شهر New Haven کشور آمریکا واقع شده است. معماری این ساختمان، توسط استودیو معماری بین المللی behnisch صورت گرفته است.

آنچه این ساختمان را جذاب برای بررسی و نگاه نزدیک نموده، دو مسئله است. مسئله اول نمای مدرن این ساختمان است که با متریال شیشه کار شده و دیگری آتریوم آن، که بر پایه بهره گیری از فضای سبز و گیاه طراحی گردیده است. لازم است بدانید که Park Street Building در سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ طراحی شده و از سال ۲۰۱۰ مورد استفاده است.

با توجه به ماهیت این ساختمان که در آن فعالیت های آزمایشگاهی و پزشکی جریان دارد، پلان کلی بر اساس یک فضای آتریوم بزرگ در مرکز ساختمان طراحی شده است. این آتریوم فضای داخلی را به کلی تحت تاثیر قرار داده است که می توانید در تصاویر این موضوع را مشاهده نمایید.

همانطور که اشاره شد، نمای این ساختمان از جنس شیشه و چارچوب فلزی است. نحوه اجرای نمای ساختمان به این شکل بوده که شیشه به شکل های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. در قسمت هایی از شیشه شفاف و در قسمت های دیگر از شیشه رنگی مات با رنگ های مختلف استفاده شده است. این موضوع سبب ایجاد جذابیت بصری برای این ساختمان گردیده است. به نحوی که بیننده ای که ساختمان را از بیرون مشاهده می کند، یک نمای شیشه ای با رنگ های مختلف را مشاهده خواهد نمود. طراحان کوشیده اند با استفاده از شیشه رنگی به شکل های مختلف، جلوه بصری ساختمان را از یک ساختمان اداری خشک به یک ساختمان جذاب تغییر دهند. استفاده از متریال شیشه به نحوی که قابلیت کنترل نور در فضای داخلی را در اختیار شما قرار دهد، می تواند به خلق یک نمای ساده اما جذاب کمک بزرگی نماید. به این شکل می توان در فضاهای مورد نیاز نظیر آزمایشگاه و … ورود نور به فضای داخلی ساختمان را کنترل کرد و از سوی دیگر، در بخش هایی که نور مورد نیاز است، دروازه های ورود نور را باز گذاشت. فضای آتریوم این ساختمان که دارای فضای سبز و درخت است، می توانند از طریق این نمای شیشه ای نور خورشید مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

اگر در حال طراحی ساختمان مشابه یعنی طراحی معماری ساختمان آزمایشگاهی اداری هستید، پیشنهاد می کنیم این پروژه را نیز بررسی نمایید. در انتها نیز پلان و سکشن این ساختمان را می توانید مشاهده نمایید تا درک بهتری از معماری این ساختمان داشته باشید.

طراحی معماری ساختمان آزمایشگاهی طراحی معماری ساختمان آزمایشگاهی طراحی معماری ساختمان آزمایشگاهی طراحی معماری ساختمان آزمایشگاهی طراحی معماری ساختمان آزمایشگاهی طراحی معماری ساختمان آزمایشگاهی طراحی معماری ساختمان آزمایشگاهی

پلان، دیاگرام، سکشن و …

طراحی معماری ساختمان آزمایشگاهی طراحی معماری ساختمان آزمایشگاهی طراحی معماری ساختمان آزمایشگاهی

 

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: ArchLine

تعداد بازدید: 773

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *