طراحی مطب شماره چهل و دو ، فرنوش چنگیزی

طراحی مطب شماره چهل و دو

تصاویر دکوراسیون داخلی مطب گوارش

معمار مسئول: فرنوش چنگیزی

موقعیت:ایران، گرگان

مساحت زیربنا : ۸۰ مترمربع

طراحی و دکوراسیون داخلی : فرنوش چنگیزی

سال: ۱۳۹۶

عکاسی پروژه : معین مطلق

شرح پروژه

پروژه ای که در این بخش برای شما آماده ساخته و ارائه خواهیم داد شامل طراحی مطب شماره چهل و دو می باشد که توسط فرنوش چنگیزی طراحی شده است. ایده و هدف اصلی در طراحی این مطب نحوه ی ارتباط درست و صحیح میان بخش های مختلف در یک مطب پزشکی و تعامل آسان میان مخاطبین بود.

به نحوی که پذیرش به عنوان هسته‌ی مرکزی مطب مستقیما و بدون حائل بصری در منظر ورودی قرار گرفته است. از طرفی کارفرمای پروژه به دو فضای مجزا نیاز داشت. فضایی برای معاینه ی اولیه و بررسی شرح حال او و فضای دوم برای مراجعه کنندگانی که به آندوسکوپی یا کلونوسکوپی نیاز دارند، بود.

نورپردازی

در سالن انتظار بازشوی به نورگیر ساختمان می باشد، با وجود این که مطب در بالاترین طبقه ی ساختمان قرار گرفته و از نور روز بهره می برد. اما آنچه دیده می شود، بدنه های سنگپوش نورگیر و پنجره ی سایر مطب ها می باشد. از این رو بازشوی اتاق ها از این لحاظ فاقد امتیاز بوده و به ساختمان ضلع پشتی دید دارند. این شرایط از یک سو و کاربری این مطب به عنوان یکی از مراکز درمانی که بیمار تحت آزمایش هایی دردناک و پراسترس قرار می گیرد، از سوی دیگر مسبب این شد که حضور سبزینگی گیاهان به عنوان نماد زندگی، تنفس و طراوت به عنوان یکی از اجزای اصلی معماری داخلی در این پروژه دیده شود.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر پروژه طراحی مطب شماره چهل و دو دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

منبع: Aoapedia.ir

اقتباسی از دانشنامه هنرمعماری

تعداد بازدید: 403

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *