طراحی فروشگاه دنیای کودک

طراحی فروشگاه کودک

ایجاد فضایی رنگی و سرگرم کننده در فروشگاه لوازم کودکان

اولین و مهم ترین موضوعی که در فروشگاه ها برای جذب مشتری نقشی مهم و اساسی دارد، نوع طراحی و دکوراسیون داخلی و همچنین انتخاب رنگ مناسب است. اگر موارد ذکر شده به درستی صورت پذیرد، مخاطبان را در میان فروشگاه های مشابه به سمت خودش فرا خوانده و موجب تجربه ای دلنشین از خرید برایشان خواهد شد. این موضوع در طراحی فروشگاه کودک به صورت برجسته و پررنگ تر حس می شود. فروشگاه های کودکان علاوه بر ارائه ی متفاوت محصولات، باید رنگین و جذاب باشند تا بتواند خریدی دلچسب برای کودکان و والدینشان به همراه داشته باشد. استفاده از عناصر و المان های فانتزی و همچنین انتخاب رنگ های پاستلی و ایجاد محیطی سرگرم کننده می تواند در میزان اثرگذاری بر روحیه مخاطبان بخصوص کودکان مهم تلقی شود. در طراحی و دکوراسین داخلی فروشگاه زیر با عنوان The Kid’s World نیز چنین می باشد. طراحان با به کار گرفتن طیف رنگ های روشن و ملایم، محیطی سرگرم کننده و مهیجی را برای مشتریانشان ایجاد کرده اند. این فروشگاه علاوه بر فروش محصولات کودکانه به محیطی برای بازی و سرگرمی کودکان تبدیل شده است. اکنون در ادامه شرح پروژه خواهیم پرداخت.

فروشگاه The Kid’s World در طبقه ی ششم یک ساختمان تجاری در شهر شانگهای قرار گرفته است و کارفرمای آن تصمیم داشت تا مرکز خریدی با تم عشق برای کودکان و والدینشان ایجاد نماید. این فروشگاه و خانه بازی برای کودکان ۳ تا ۱۰ ساله طراحی شده است که تجربه های غنی، جالب و متنوعی را از سایر فروشگاه ها ارائه می دهد. این فروشگاه کودکان را تشویق کرده تا در تخیل ابدی خود غرق شده و از غرایزشان پیروی کنند تا طبیعت را به روش خود کشف کنند. نحوه ادغام سازه سه لایه پلکانی با ارتفاع های مختلف در این طبقه چالش اصلی برای معمار محسوب می شد. در این پروژه با الهام گرفتن از مفهوم دشت قاصدک، کل فضا با ریتم خطوط به طور طبیعی رشد می کند و جریان می یابد. رنگ های باشکوه پاستلی بین فضای سرگرمی و فروشگاه های گردش می یابد، جایی که ارتباط بین خانواده‌ها برقرار شده و بچه ها نیز به طور همزمان فرصت بازی پیدا می کنند. این طرح از طریق ایجاد یک فضای تعاملی، کودکان را به بازی و سرگرمی دعوت کرده و در عین حال والدین آن ها را تشویق می کند تا با اکتشاف خود همراه شوند.

همانطور که در بالا بدان اشاره شد، معمار از مفهوم دشت قاصدک الهام گرفته است. در این فضای ۴۲۰۰ متر مربعی، فروشگاه های خرده فروشی و فضاهای تفریحی عمومی در جریان گردش مدور بازدیدکنندگان ادغام شده اند. مهم ترین صحنه در سالن اصلی آسانسور است، در این بخش ساقه های قاصدک در حال شکستن خاک و پخش شدن هستند. در این پروژه تقریبا حدود ۲۰۰ طیف رنگی در مناطق متعدد با موضوعات مختلف به کار رفته است. اینستالیشن ها (عوامل سرگرم کننده کودکان) و فروشگاه های هنری با یکدیگر برخورد کرده و با هم ادغام شده و در نهایت حس سرگرم کننده ای را به فضا منتقل می کنند. کل فضا استعاره ای است برای روند زندگی از جوانه زدن، رشد تا بلوغ، تشویق برای خلق و ایده های خلاقانه برای رشد در کودکان، و هدایت آنها به کشف جادوی طبیعت. همچنین یک نوآوری تجربی به واسطه ایجاد سرگرمی در فضاهای خرده فروشی است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر طراحی فروشگاه کودک دعوت می نماید.

طراحی فروشگاه کودک

ایجاد فضایی رنگی و سرگرم کننده در فروشگاه لوازم کودکان

طراحی فروشگاه کودک

ایجاد فضایی رنگی و سرگرم کننده در فروشگاه لوازم کودکان

طراحی فروشگاه کودک

ایجاد فضایی رنگی و سرگرم کننده در فروشگاه لوازم کودکان

طراحی فروشگاه کودک

ایجاد فضایی رنگی و سرگرم کننده در فروشگاه لوازم کودکان

طراحی فروشگاه کودک

ایجاد فضایی رنگی و سرگرم کننده در فروشگاه لوازم کودکان

طراحی فروشگاه کودک

ایجاد فضایی رنگی و سرگرم کننده در فروشگاه لوازم کودکان

طراحی فروشگاه کودک

ایجاد فضایی رنگی و سرگرم کننده در فروشگاه لوازم کودکان

طراحی فروشگاه کودک

ایجاد فضایی رنگی و سرگرم کننده در فروشگاه لوازم کودکان

طراحی فروشگاه کودک

ایجاد فضایی رنگی و سرگرم کننده در فروشگاه لوازم کودکان

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archilovers

تعداد بازدید: 224

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *