طراحی داخلی کلینیک با استفاده از گرافیک

طراحی داخلی کلینیک با استفاده از گرافیک

طراحی داخلی کلینیک با استفاده از گرافیک

CUF یک شبکه رو به رشد مراقبت های بهداشتی خصوصی است که توسط ۱۸ بیمارستان و واحد بالینی در پرتغال تشکیل شده است. با این حال، با وجود ارائه خدمات مشابه در سراسر گروه، تا کنون هر واحد محیط خاص خود را داشته است. چالش این پروژه ایجاد یک هویت قوی و منحصر به فرد بود تا در کل شبکه احساس شود.

این یک پروژه طولانی و پیچیده بیش از ۴ سال بود که در طراحی آن دو تیم شرکت داشتند. یکی مسئول طراحی داخلی و دیگری برای ایجاد یک سیستم راه یاب کارآمد. این مقاله به معرفی و شرح طراحی داخلی فضای این بیمارستان و کلینیک می پردازد.

طراحی فضایی آرام

اولین تصمیم خلاقانه این بود که برخلاف تجمل و آرامش یک هتل، حسی شبیه بیمارستان برای این فضا تعریف شود. تیم طراحی یک محیط آرام و راحت، اما در عین حال تمیز، ساده و نماینده خدمات درمانی مقرون به صرفه برای این مجموعه در نظر داشته است.

برای این منظور، ما از زیبایی‌شناسی چوب تقلبی – که عمدتاً در واحد های قبلی CUF و توسط گروه‌ های رقیب استفاده می‌ شد – دور شدیم و یک محیط آسپتیک، عمدتاً در سایه‌ های سفید و خاکستری، مانند یک بوم باز برای نقاشی ایجاد کردیم.

استفاده از رنگ به عنوان راهنما

مرحله دوم، تعریف کد رنگی بوده است. که هم به شناسایی مناطق مختلف بالینی کمک می‌ کند و هم اتاق‌ ها را با پاشیدن رنگ‌ ها پر می‌ کرده و شخصیت بیشتری به سایت می‌ داده است.

آبی رنگ نام تجاری CUF است، بنابراین به عنوان رنگ پیش فرض استفاده می شود که با طیف گسترده ای از خدمات پزشکی و غیر پزشکی مرتبط است. از رنگ نارنجی برای بخش اورژانس استفاده شد.

زرد برای بستری شدن در بیمارستان و کلیه خدماتی که ممکن است نیاز به ماندگاری بیمار داشته باشد مانند اتاق‌ های مراقبت، ریکاوری و عمل استفاده شده است. سبز رنگی است که برای ناحیه انکولوژی تعریف شده بود.

اکثر مواد و مبلمان، محصولات محکم و محلی هستند که برای ماندگاری ساخته شده اند. ما با طراحان محصولات پرتغالی مشورت کردیم تا در تعریف یک مجموعه مبلمان معاصر، با خطوط ساده و رنگ های خنثی، از جمله برخی از قطعات سفارشی، به ما کمک کنند.

بیمار همیشه در قلب این پروژه در نظر گرفته شده است. به همین دلیل طراحان، یک سیستم راه یاب در مقیاس بزرگ ایجاد کرده اند که به بیمار اجازه می دهد تا خود کفا باشد و در هیچ مرحله ای از فرآیند، نیازی به کمک کارکنان نداشته باشد.

استفاده از گرافیک در طراحی داخلی

برای دستیابی به این هدف، آن ها یک زبان گرافیکی تمیز، با خوانایی خوب با استفاده از گرافیک و تایپوگرافی در مقیاس سخاوتمندانه طراحی کرده اند. با یکپارچگی خوب با معماری موجود و حال و هوای طراحی داخلی.

برای مطابقت با احساس تمیز و ظریف حروف انتخابی، ما یک مجموعه پیکتوگرام سفارشی کامل طراحی کردیم که به انتقال یک پیام واضح بر روی تابلو کمک می کند.

سیستم علامت گذاری از همان کد رنگی استفاده می کند که در حال و هوای طراحی داخلی تعریف شده است تا یک انسجام بصری بین مناطق / خدمات خاص و علائم مرتبط ایجاد کند.

با توجه به اندازه و رشد گسترده شبکه CUF، آن ها دو راهنمای سبک را توسعه داده اند که اصول تعریف شده توسط پروژه‌ های طراحی داخلی و راه‌ یابی را نشان می‌ دهد، با مقیاس‌ پذیری و انعطاف‌ پذیری کافی که به راحتی با معماری خاص و نیازهای عملیاتی هر بیمارستان سازگار شود.

 در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی کلینیک با استفاده از گرافیک دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: healthcaresnapshots

تعداد بازدید: 146

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *