طراحی داخلی کافه داربست ، امیرحسین اشعری

طراحی داخلی کافه داربست

طراحی داخلی کافه داربست ، امیرحسین اشعری

معماری: دفتر معماری اشعری و همکاران

معمار مسئول: امیرحسین اشعری

تیم طراحی: زهرا جعفری، امیر ایرانی دوست حقیقی

موقعیت: ایران، شیراز

مساحت: ۲۷۰ مترمربع

عکاس: امیرعلی غفاری

سال: ۱۳۹۷

شرح پروژه

اگر به خاطر داشته باشید در بخش های قبلی خط معمار پروژه های متعددی از معمار خلاق ایرانی امیرحسین اشعری برای شما به اشتراک گذاشت. در این بخش نیز قصد دارد تا یکی دیگر از پروژه هایی که توسط ایشان و تیم طراحی اش به اجرا در آمده است را معرفی کنیم. این پروژه با عنوان کافه داربست دارای زیربنایی حدود ۲۷۰ متر می باشد و در مجموعه فرهنگی سینمایی خلیج فارس شیراز قرار گرفته است. هدف اصلی در طراحی این پروژه به سبب موقعیت قرارگیری اش در این مجموعه فرهنگی، افزایش تعامل مردمی در  راستای رسیدن به پایداری اجتماعی است. یکی دیگر از خواسته های کارفرما نیز امکان تأسیس شعبه های دیگر برای این کافه بود. در جهت دست یابی به این اهداف، طراحان از داربست و الوار به عنوان بدنه اصلی پروژه و همچنین یک عنصر هویت بخش در دکوراسیون داخلی این کافه استفاده کردند.

سازه این داربست دارای مزایایی چون ایجاد شفافیت، رسیدن به سرانه فضایی بیش تر، سیالیت و پویایی بصری و همچنین امکان استفاده حداکثر فضا را برای افراد فراهم کرد. یکی از مزایا و ویژگی های استفاده از داربست در طراحی داخلی این پروژه، هزینه کم و امکان تغییر در چیدمان در بخش های مختلف می باشد. همچنین استفاده از داربست در دکوراسیون داخلی می تواند به عنوان ویژگی شاخص و معرفی برند این کافه در شعبه های دیگر نیز به کار رود و در این راستا خواسته کارفرما نیز برآورده خواهد شد.

طراحان برای افزایش فضای نشستن یک نیم طبقه به این مجموعه افزودند. این فضاها در غالب الگوهای مختلف از جنس داربست ایجاد شدند. در طبقه اول این کافه تعاملات اجتماعی مشتریان با هم و با کارمندان صورت می گیرد و طبقه بالا به ملاقات های خصوصی تر اختصاص یافت. بنابراین طراح برای طبقه اول از میزهایی با ظرفیت بالا استفاده کرده و در طبقه بالا میزهای کوچکی را با توجه به نوع کاربری اش انتخاب کرده است. همچنین متریال به کار رفته در این پروژه با حفظ ماهیت خودشان استفاده شده اند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربستطراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست طراحی داخلی کافه داربست

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقذم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: ashari-architects

تعداد بازدید: 1,643

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *