طراحی داخلی مینیمال کلینیک دندان پزشکی

طراحی داخلی مینیمال کلینیک دندان پزشکی

طراحی داخلی مینیمال کلینیک دندان پزشکی

این کلینیک سلامت دهان و دندان، واقع در یک نقطه بسیار استراتژیک در خیابان بگدات شهر استانبول در کشور ترکیه قرار دارد.این مجموعه با اتاق هایی بسیار بزرگ و دلباز پذیرای بازدیدکنندگان خود است. خط معمار در این مقاله به معرفی این پروژه و بررسی طراحی داخلی آن می پردازد.

پذیرش و سالن انتظار

بخشی از اتاق انتظار شامل سالن‌ های راحتی است که متعلق است به یک مکان برای نشستن آزاد در جلوی پیشخوان. در واقع این فضا نوعی محیط استراحت را ایجاد کرده است. پیشخوان در بخش بیرونی ساختمان قرار دارد که در آن کلینیک ها و استریلیزاسیون قرار گرفته اند و به دور سالن انتظار را پیچیده است.

زبان طراحی پیشخوان کارهای چوبی با زبان طراحی کلی کلینیک مطابقت دارد. به همین ترتیب مبلمانی که به صورت چوبی نازک طراحی شده اند، زبان طراحی کلی کلینیک را نشان می دهد. یک مینیمالیسم مردانه ژاپنی.

ایجاد هویت بصری و تکنیک فضای باز با متریال شفاف

طراحان یک نمای بصری ایجاد کردند و هویت اصلی کلینیک را در حالی که برنامه ریزی کلینیک ها را در سمت راست پیکربندی می کردند، آشکار کردند. در فضای داخلی، سمت چپ برای تمام واحدهای خدماتی به طور فشرده در نظر گرفته شده است تا نیازهای کلینیک را برآورده کند.

به لطف یکپارچگی اتاق‌ های معاینه کلینیک و استریل‌ سازی، حجم‌ های رو به نما تأثیر شفافی در فضای داخلی دارند. شیشه ها و گیاهانی که در بین جداکننده‌ های اتاق قرار گرفته‌ اند، فضای عمومی را بزرگ‌ تر و شفاف‌ تر نشان می‌ دهند. با این ظاهر شفاف، اتاق های کلینیک بسیار جادارتر هستند و چشم اندازهای وسیع تری را امکان پذیر می کنند. به همین دلیل اتاق ها عمق بسیار بیشتری نشان می دهند.

کنتراست در تقسیم فضا

برخلاف تمام این شفافیت ها، سمت چپ راهرو بسیار تیره تر و مات تر طراحی شده است. این کنتراست خود را به عنوان انعکاس تقسیم کننده های نمای سمت راست در بازتاب سمت چپ نشان می دهد. تمام نام فضاها منعکس شده است، نماهای صلب و غیر شفاف خود را منعکس می کنند. در طول راهرو، این درک سه بعدی با هدف ایجاد هیجان و کنجکاوی در بین بازدید کننده است. بازتابی که از سمت پیشخوان شروع می شود به عنوان آشپزخانه، مینی کتاب فروشی و فضاهای نمایشگاهی استفاده می شود.

متریال های مورد استفاده

از نظر متریال و بافت، پلی کلینیک نگرش بسیار حداقلی دارد و از رنگ های تیره تر و موادی مانند سنگ طبیعی تغذیه می کند. به عنوان نگاتیو این تن ها، در قسمت شفاف، شفافیت و رنگ های سفید بسیار بیشتر است. میز انتظار تنها با نیمی از ساختار قاب و یک قاب پیشخوان که در بالا پرواز می کند، از این زبان پشتیبانی می کند و آن را قوی تر می کند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی مینیمال کلینیک دندان پزشکی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archilovers

تعداد بازدید: 256

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *