طراحی داخلی منزل مسکونی ، مدرن اما لوکس

طراحی داخلی منزل مسکونی

طراحی داخلی منزل مسکونی ، مدرن اما لوکس

به نظر شما چرا در عنوان این مطلب نوشته ایم مدرن اما لوکس؟ چرا که قصد داریم به بررسی موضوعی بپردازیم که مطالعه آن می تواند مفید واقع شود. در حال حاضر، سبک های معماری مدرن و مینیمال تا حدودی با یکدیگر گره خورده اند. ویژگی ها و مشترکات زیادی بین هر دو سبک هست اما وجوه تمایزی نیز وجود دارد. بسیاری از پروژه های مدرن امروزه ویژگی های سبک مینیمال را در خود دارند و این سبب می شود تا مرزها تا حدودی محو شوند. اما باید دانست که می توان با حفظ ویژگی های سبک مدرن، فضایی لوکس هم داشت. امروزه سبک کلاسیک و لوکس نیز با یکدیگر گره خورده اند و در نقطه نقابل سبک مدرن-کلاسیک قرار گرفته اند. (هر چند لوکس بودن یک فضا سبک نیست)

باید توجه داشت که می توان مرزهای بوجود آمده را شکست و فضایی مدرن – لوکس خلق نمود. همانطور که اشاره شد، لوکس بودن یک فضا سبک معماری تلقی نمی شود. بلکه این انتخاب متریال است که می تواند سبب این موضوع می شود. بنابراین بوضوح می توان مرزهای میان سبک طراحی را از آنچه در حال حاضر مورد استفاده است، کمی جابجا نمود و فضاهایی دیگر خلق نمود. شاید این موضوع در ذهن شما بدیهی به نظر برسد اما ذکر آن ضروری به نظر می رسید.

آپارتمانی که در این بخش به بررسی آن خواهیم پرداخت، توسط استودیو Ris Interior Design طراحی و اجرا شده است و در یکی از شهرهای کشور تایوان واقع شده است. دو متریالی که بطور شاخص می توان به آنها اشاره نمود، سنگ طبیعی و دیوارپوش چوبی است. سنگ یک متریال لوکس است. این موضوع در تمام دنیا صدق می کند. هر جا این متریال در فضا مورد استفاده قرار می گیرد، هدف خلق فضایی لوکس است. این جنس سنگ و طرح و رنگ و بافت آن است که اهمیت دارد و به فضا ماهیت می بخشد. در این آپارتمان سنگ با رگه های قهوه ای کار شده است که نمی توان بر زیبایی آن چشم پوشید. این سنگ با متریال دیوارپوش چوبی ترکیب شده است. یعنی بخش هایی از دیوار با سنگ و بخش هایی با چوب کار شده است. لازم به ذکر است سرامیک براقی که برای کف انتخاب شده است، با رفلکسی که دارد در مجلل به نظر رسیدن فضا کاملا موثر است.

از سوی دیگر، می توان گفت مبلمان و دکوراسیون منزل گرایش زیادی به سبک مینیمال دارد. به این کل، تلفیقی از سبک های مختلف را در طراحی و دکوراسیون این آپارتمان می توان مشاهده نمود. برای مشاهده وتصاویر و بررسی این طرح، با خط معمار همراه باشید.

طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی

تحریریه خط معمار

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: ArchLine

تعداد بازدید: 2,123

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *