طراحی داخلی مطب و کلینیک

طراحی داخلی مطب و کلینیک

بازسازی و اجرای طراحی داخلی مراکز درمانی

در این بخش خط معمار برای کسانی که قصد بازسازی و طراحی داخلی مطب و کلینیک خود را دارند، مطلبی جذاب و کاربردی را ارائه خواهد داد. همانطور که می دانید مراجعه به مراکز درمانی به اندازه کافی، ترس آور و استرس زا است. حال تصور کنید که علاوه بر این موضوع طراحی داخلی، نوع چیدمان، نورپردازی و مهم تر از همه انتخاب رنگ این گونه مراکز با روحیه مراجعین که اکثرا بیماران هستند، متناسب نباشد. در چنین وضعیتی شرایط را برای بیماران حادتر کرده و حضور در بیمارستان، کلینیک و یا مطب را برایشان غیر قبل تحمل می سازد و این امر باعث می شود تا آن ها آرامش لازم برای حضور یافتن در مقابل پزشک را نخواهند داشت. موارد مذکور اگر به درستی و منطبق با استاندارد های فضاهای درمانی انجام شود، می تواند برای بیماران تجربه ای متفاوت از مراجعه به چنین اماکنی ایجاد کرده و اعتماد آن ها به کادر درمانی را افزایش دهد. تبدیل یک مطب و یا کلینیک به محیطی امن و آرام نیاز به یک طراحی اصولی و استانداری دارد که در آن تمامی موارد از جمله، دسترسی، نیازهای جسمی و روحی بیمار و همچنین کارمندان در نظر گرفته شود. گروه معماری آوگون آماده ارائه ی خدمات صفر تا صد بازسازی وطراحی داخلی مطب و کلینیک برای کارفرمایان می باشد. طراحان این مجموعه با داشتن شناخت و دانش کافی در مورد طراحی فضاهای درمانی و سنجیدن ابعاد مختلف متناسب با نیازهای شما محیطی استانارد، زیبا و کاربردی را طراحی و اجرا می کنند. شما می توانید برای دریافت مشاوره و طراحی داخلی مطب و کلینیک خود از طریق شماره های زیر با کارشناسان گروه معماری آوگون ارتباط برقرار کنید:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

ملاحظاتی که در طراحی داخلی کلینیک و مطب ها برای افزایش اعتماد بیماران می توان انجام داد کدامین هستند؟

۱. فضای داخلی پزشکی حرفه ای منعکس کننده خدمات حرفه ای است

بسیاری از ما به طور طبیعی دکوراسیون داخلی با کیفیت را با محصولات و خدمات با کیفیت مرتبط می‌دانیم و طراحی داخلی به قضاوت کلی ما در مورد یک تجارت کمک می‌کند. در مورد مراکز درمانی مانند کلینیک و مطب، برای اینکه بتوانید خدمات خود را به نحو احسن انجام دهید، به جلب اعتماد و رضایت بیماران خود توجه کنید، بنابراین مهم است که روش کاری شما از طریق محیطی که بیماران شما با آن در تعامل هستند، تصور درستی داشته و به صورت صحیح منتقل شود. به عنوان یک فضای درمانی، باید در نظر بگیرید که چگونه می خواهید امکانات و تجهیزات خود را به تصویر بکشید و ارتقا دهید و مطمئن شوید که فضای داخلی شما بازتابی از استانداردهای خدمات است. انتخاب تجهیزات و مبلمانی که با تصویر کلی عملکرد شما مطابقت داشته باشد به جلب اعتماد بیماران کمک می کند.

۲. فضاهای روشن به ایجاد فضایی دلپذیر کمک می کند

نوع طراحی و دکوراسیون داخلی مطب و کلینیک و ازجاد محیطی آران، دلچسب و استقبال کننده باعث می شود تا شما بتوانید به سادگی اعتماد بیماران و همراه آن ها را نسبت به حرفه ی خود افزایش دهید. بنابراین می توان گفت که زمان آن فرا رسیده است که محیط های سرد و بالینی مراکز را در گذشته رها کنیم و ایجاد احساسات بعدی استرس، اضطراب و عدم اطمینان را با آن کنار بگذاریم. در عوض، شکل دادن فضای داخلی اطراف بیماران می تواند به آنها کمک کند تا احساس راحتی کنند. فضای داخلی روشن اغلب فضایی دلپذیر را به تصویر می کشد، بنابراین طرح ها و مبلمان روشن و رنگ های شاد می توانند به شکل گیری یک محیط مثبت و الهام بخش برای بیماران و پزشکان کمک کنند.

۳. یک محیط راحت به بیماران شما اطمینان می دهد

راحتی فیزیکی بیماران شما نیز به احساس اعتماد کلی آنها کمک می کند. همه چیز از اثاثیه اتاق انتظار مطب یا کلینیک، تا صندلی دندانپزشکی یا تخت بیمارستان، باید راحت باشد تا به بیماران خود کمک کنید تا احساس راحتی کنند و در خدماتی که برای آنها ارائه می کنید، اعتماد به نفس ایجاد کنید. به عنوان یک کسب و کار و مرکز مراقبت های درمانی، باید به دقت ارگونومی فضای خود و نحوه تعامل بیماران شما با مبلمان داخل آن را در نظر بگیرید. هنگامی که یک محیط راحت با توصیه های حرفه ای و رویکرد دوستانه متخصصان مراقبت های بهداشتی همراه باشد، بیماران به احتمال زیاد به توصیه ها و خدماتی که شما به آنها ارائه می دهید اعتماد می کنند.

همانند سایر فضاهای داخلی، مراکز درمانی مانند کلینیک ها و مطب ها نیز متناسب با تخصصی که دارند، با انواع سبک ها قابل طراحی و اجرا هستند. برای بیشتر آشنا شدن شما در ادامه مجموعه ای انواع طراحی داخلی کلینیک و مطب را آماده کرده و ارائه خواهیم داد. این نمونه ها در مناطق مختلف جهان و متناسب با نیازهای کارفرمایانشان و نوع اقلیم و فرهنگ خاص خود طراحی و به اجرا رسیده اند. اکنون شما را به دیدن تصاویر طراحی داخلی مطب و کلینیک دعوت می نماییم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 163

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *