طراحی داخلی مدرسه به سبک مینیمال

طراحی داخلی مدرسه به سبک مینیمال

طراحی داخلی مدرسه به سبک مینیمال

طراحان داخلی این محیط آموزشی، فضایی رنگارنگ و در عین حال مینیمال برای تخیل و بازی در سوپر مدرسه Ibobi در شنژن چین ایجاد کرده اند. این مدرسه و مهد کودک که توسط دفتر طراحی داخلی VMPDE طراحی شده است در داچونگ، مرکز فناوری شنژن کشور چین واقع شده است.

شنژن یکی از موتورهای اصلی توسعه منطقه ای در منطقه خلیج بزرگ است و داچونگ مترادف با رونق و پتانسیل است. اینجا محل تجمع استعدادها و شرکت‌ های پیشرفته است.

با متراکم جمعیت، ساختمان‌ های متراکم و نسبت به قطعه زمین بالا، خانواده‌ های شلوغی که در اینجا زندگی می‌ کنند، خواستار یک مهد کودک عالی با دسترسی یکپارچه بودند. که این مدرسه متناسب با نیاز آنان طراحی و ساخته شده است. در ادامه این مقاله خط معمار، به شرح و بررسی آن می پردازیم.

کودکان به په فضای آموزشی نیاز دارند؟

این پروژه در تراس، طبقه دوم یک مرکز خرید واقع شده است که یکی از معدود مکان های این منطقه با فضای بیرونی بزرگ است. تراس بیرونی و فضای داخلی به خوبی به یکدیگر متصل شده اند و یک سایت محصور را تشکیل می دهند.

طراحان VMDPE می خواهند از فضای بیرونی بزرگ که بخش بزرگی از سایت را به خود اختصاص می دهد به خوبی استفاده کنند. آن ها باید به یک سوال مهم پاسخ دهند: کودکان به چه نوع فضاهای آموزشی در فضای باز نیاز دارند؟ ارتباط با طبیعت؟ دویدن برای تفریح؟ یا وسایل بازی هیجان انگیز؟

آن ها تلاش کردند تا بتوانند امکانات جدید در میان زمین بازی، زمین ورزشی، پارک و  کلاس درس، ارتباط بین فضای باز و کودکان کشف کنند و آن ها را بازنگری کنیم.

انعطاف در تفکر با کمک دکوراسیون داخلی

علاوه بر انعطاف عملکردی، این طراحی می خواهد نوعی انعطاف در تفکر نیز ارائه کند. بر خلاف بازی های خاص در زمین بازی، منطقه آموزشی طوری طراحی شده است که به کودکان اجازه می دهد تا با تکیه بر تخیل خود از آن به شکلی بازیگوش استفاده کنند. به عنوان مثال، منطقه باغبانی نیز یک منطقه کشویی است. این ربات در حوزه علمی هم لانه ای برای پرندگان است.

برخی از قسمت های نشستن کودکان را می توان برای بازی به عنوان “پل های تک تخته” یا “بازی قایق سواری” استفاده کرد. همه ترتیبات دارای عملکرد های خاص و انعطاف پذیری هستند. طراحان قضد داشتند که کودکان در فضایی باشند که کنجکاوی را تشویق می کند و همیشه آماده کاوش هستند.

در حالی که با فلسفه طراحی اصلی سازگار است، طراحی این فضا همچنین با هدف ارائه تجربه غنی تر برای کودکان است. به عنوان مثال، ما یک “گالری هنری مهربان” را در گوشه ای ترتیب داده شده است تا نکات برجسته را در محوطه دانشگاه ارائه کند. این باعث می شود کودکان احساس احترام کنند و ارتباط بین خانواده و مهد کودک را تقویت می کند.

فضای کلاس ها و حضور طبیعت

مرزهای بین فضای داخلی کلاس درس و فضای باز توسط ایوان هایی که به افراد اجازه می دهد در شرایط آب و هوایی مختلف آزادانه به فضاهای مجاور وارد و خارج شوند، محو شده است. راهرو تا همان سطح کلاس بالا رفته و سکویی را برای دسترسی آسان تشکیل می دهد.

در طراحی داخلی این فضای آموزشی سعی شده است در برنامه ریزی فضای باز گیاهان بیشتری داشته حضور داشته باشد. از آنجایی که این پروژه در تراس طبقه دوم واقع شده است، به دلیل محدودیت های ساختمانی، گیاهان را نمی توان به طور گسترده مانند روی زمین کشت کرد. بنابراین، طرحان بهترین شکل ممکن را برای چیدمان گل آرایی در مناطق مختلف برای بهبود فضای سبز ایجاد کرده اند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی مدرسه به سبک مینیمال دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: educationsnapshots

تعداد بازدید: 285

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *