طراحی داخلی لابی و فضاهای رفاهی برج تجاری Willis

طراحی داخلی لابی و فضاهای رفاهی برج Willis

طراحی داخلی برج تجاری

طراحی داخلی لابی و فضاهای رفاهی برج تجاری Willis

شرح پروژه:

دفتر معماری و دکوراسیون داخلی Gesler طراحی داخلی لابی و فضاهای رفاهی برج تجاری Willis را تغییر داد، این مکان در ابتدا در دوره ساختمان‌ های یک‌ بار مصرف و پروازهای شهری ساخته شده بود. اما اکنون شامل ترکیبی مدرن از کاربری‌ ها با مناظر فعال خیابانی است  که از لابی و فضای رفاهی به همه خوش‌آمد می‌ گوید.

برج Willis از سال ۱۹۷۳ به عنوان نماد معماری آمریکایی و مرکز افق شیکاگو بوده است. در سال ۲۰۱۵، بازسازی عظیم با کاربری مختلط از سایت آغاز شد و به دنبال تجسم مجدد برج “از خیابان به آسمان” بود. در سال ۲۰۲۱، این تغییر و تحول در ملک ۱۱۰ طبقه نهایی شد و نشان دهنده تکمیل بزرگترین پروژه مرمت در تاریخ ساختمان بود.

Gensler با ایجاد یک رویکرد انسان محور، در نظر گرفت که ساختمان چگونه می تواند بر روال روزانه مستاجرین و جامعه تأثیر بگذارد و به آن ارزش بیافزاید. پایگاه جدید، که زمانی یک «قلعه» از گرانیت قرمز بود، به یک تریبون خوش‌ آمدگو و شفاف تبدیل شد، شامل تجربه‌ ای متنوع و گسترده در خرده‌ فروشی و غذا خوری، و همچنین فضای سبز شهری نادر در شیکاگو لوپ. هیچ کمبودی در چالش‌ های ارائه شده در طول فرآیند از کاهش اثر پشته و محدودیت‌ های ساختاری زیر زمینی تا تعیین‌ های امنیت داخلی و حفظ شخصیت نمادین برج وجود نداشت. با این حال، یکی از بزرگ‌ ترین چالش‌ هایی که در هنگام طراحی داخلی  وجود داشته است، این بوده که کل ساخت و ساز باید در حالی انجام می‌ شده که برج را برای ۱۵۰۰۰ مستأجر، باز و عملیاتی نگه می‌ داشتند، در حالی که همه‌ گیری جهانی غیر قابل پیش‌ بینی را در میانه پروژه دنبال می‌ کردند.

در طراحی داخلی لابی و فضاهای رفاهی برج تجاری Willis ضمن ارج نهادن به زیبایی شناسی اصلی شیشه و فلز برج، و همچنین ماژول ساختاری «لوله همراه» پیشگامانه آن، این سکو طراحی بافتی و لمسی بیشتری را در مقیاس انسانی ارائه می دهد. تراکوتا، اشاره ای به تاریخچه غنی استفاده از آن در Loop، در سطح خیابان برای افزودن جذابیت بصری و در ورودی های اصلی برای ایجاد کنتراست بصری گنجانده شد. لابی باز الهام گرفته از مهمان‌ نوازی، خطوط بین کار و اوقات فراغت را محو می‌ کند و فضای استراحتی را برای اختلاط و کار مشترک در بدو ورود به همراه نمایش‌ های شگفت‌ انگیز هنر عمومی ارائه می‌ دهد.

تجربه طراحی داخلی برج Willis  که بر اساس اصول “سبک، ساختار و روح” ساخته شده است، ساختار موجود را تجلیل می کند و همچنین مواد و جزئیات را یادآور محله های قابل توجه شیکاگو معرفی می کند. هر جا که روبنا با زمین برخورد کند، روکش آلومینیومی تیره از نظر بصری برج بالا را به یاد می آورد. در ورودی Wacker Drive، کاربر از طریق یک پلکان بزرگ بین ستون‌ ها بالا می‌رود، یک عنصر طراحی عمدی که ورود به یک سایت باستان‌ شناسی تاریخی را تداعی می‌ کند. کاتالوگ – ۳۰۰۰۰۰ فوت مربع فضای عمومی داخلی و خارجی شامل غذا خوری جدید، سرگرمی، و خرده فروشی – اشاره ای به کاتالوگ کلاسیک Sears Roebuck & Co.، مستأجر اصلی برج است، و با طبیعت در حال تغییر فضاهای تجاری هماهنگ است. در آنجا، خدمات ارائه شده شامل غذا خوری با خدمات کامل با استعدادهای آشپزی نو ظهور و شناخته شده شیکاگو، نمایشگاه های هنری تجربی، و خرید راحت و گران قیمت است. با نگاهی به بالا، میهمانان با مناظر باور نکردنی از برج از طریق نورگیر مواج ۷۵ در ۸۵ دقیقه مواجه می شوند.

Atop Catalog یک پارک پشت بام جدید و در دسترس عموم است که ۳۰۰۰۰ فوت مربع وسعت دارد که با گزینه‌ های مختلف صندلی و محوطه‌ های سبز با الهام از دشت‌ های ایلینویز مجهز شده است. این بازسازی همچنین ۱۵۰۰۰۰ فوت مربع پیشنهادات انحصاری مستاجر شامل فضاهای رویداد، سالن‌ ها، کافه‌ ها و مرکز تناسب اندام در طبقات اضافی سکو را معرفی می‌ کند.

همراه با تحول، برج Willis یک ابتکار هنری پویا به نام هنر محله را برای برنامه‌ ریزی هنری در سراسر ساختمان راه‌ اندازی شده است. دو نصب دائمی در مقیاس بزرگ، شبیه به سایر آثار هنری عمومی موجود در سراسر حلقه، نصب شده: یکی توسط جاکوب هاشیموتو، فارغ التحصیل دانشکده انستیتو هنر شیکاگو، که در لابی واکر آویزان است، و دیگری توسط هنرمند مشهور جهان، اولافور الیسون. که در نمای بلوار جکسون ساختمان واقع شده است. با این برنامه، برج ویلیس سنت شیکاگو را ادامه می دهد که هنر در سطح جهانی را به طور کلی در دسترس شهر قرار می دهد.

برج Willis همچنین استانداردی را برای پایداری فوق‌ العاده تعیین می‌ کند و با افزایش کارایی و کاهش ضایعات، به وضعیت LEED Platinum دست می‌ یابد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از طراحی پروژه برج Willis دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: hospitalitysnapshots.com

تعداد بازدید: 70

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *