طراحی داخلی فضای کاری روشن و بزرگ در منطقه تبادل الماس

طراحی داخلی فضای کاری روشن و بزرگ در منطقه تبادل الماس

طراحی داخلی فضای کاری روشن و بزرگ در منطقه تبادل الماس

دفتر کار محیطی است که امروزه زمان زیادی از افراد در آن سپری می شود. از این رو اغلب صاحبان مشاغل دریافته اند که فضای موجود ارتباط مستقیمی با راندمان کاری کارکنان دارد. بنابراین طراحی داخلی آن مورد توجه قرار گرفته است. این مقاله به شرح نمونه ای از این فضاهای اداری می پردازد. در حالی که قیمت‌ های اجاره تجاری بالا رفته است، پدر و پسری که به طور مشترک صاحب یک تجارت خانوادگی وارد کننده فولاد هستند، تصمیم گرفتند که در طراحی یا کیفیت مصالحه نکنند. آن ها دفاتر خود را به یک فضای کاری بزرگ روشن در منطقه Diamond Exchange در رامات گان منتقل کردند و طراح شلومیت زلدمن را استخدام کردند تا فضایی زیبا و تجربی ایجاد کنند که سرگرمی های آنها را منعکس کند و به عنوان محیطی عالی برای کار و میزبانی عمل کند.

فضای مناسب برای نیاز کارفرما

فضاهای اداری در اسرائیل در سال های اخیر دستخوش دگرگونی های باورنکردنی شده اند، اما فضایی مانند این نسبتاً غیرعادی است، زیرا فضای اداری ۲۵۰ متر مربعی تنها توسط چهار کارمند اشغال شده است: «برای یک تجارت خانوادگی چهار کارمند – پدر، پسر، و دو کارمند اضافی، این یک فضای بسیار بزرگ است. شلومیت زلدمن، مالک یک استودیوی معماری و طراحی داخلی، که پروژه نوسازی را برنامه ریزی و مدیریت کرد، توضیح می دهد.

“قبل از اجاره این دفاتر، ما در مورد اینکه آیا فضای زیادی لازم است یا نه، اما با دیدگاه گسترش تیم، و همچنین تمایل مالکان به ترکیب عملکردهای تجربی که منعکس کننده سرگرمی های آنها است، بحث شد.  نهایتا تصمیم گرفته شد که این فضای مناسب برای دفاتر شرکت باشد.» “قبل از اجاره این دفاتر، ما در مورد اینکه آیا فضای زیادی لازم است یا نه، اما با دیدگاه گسترش تیم، و همچنین تمایل مالکان به ترکیب عملکردهای تجربی که منعکس کننده سرگرمی های آنها است، بحث شد.  نهایتا تصمیم گرفته شد که این فضای مناسب برای دفاتر شرکت باشد.»

طراح اضافه می کند: وقتی با مشتریان در دفاتر قبلی آنها ملاقات کردم، فهمیدم که چقدر برای آنها مهم است که عناصر تجربی را در محیط کاری خود بگنجانند.» او ادامه می دهد. یک یخچال برای نوشیدنی در محل وجود داشت و آنها اوقات فراغت خود را در اتاق کنفرانس با تماشای بازی های ورزشی از تلویزیون می گذرانند. واضح بود که دفاتر جدید باید برای این کار، و همچنین برای آثار هنری که برای پدر عزیز هستند، و قطعات اضافی که نشان دهنده سرگرمی های مشترک آنها هستند، در نظر گرفته شود.

از پارتیشن های شیشه ای تا پارکت بلوط

دفاتر جدید در یکی از طبقات بالای یک ساختمان اداری واقع شده اند که اخیراً بازسازی شده و در طی این فرآیند هفت طبقه دیگر به دست آمده است. به گفته زلدمن، برنامه ریزی با یک پوسته خالی شروع شد: یک فضای مستطیل شکل که باید از طول، برای برنامه ریزی فضایی نهایی از اولین قدم در محل، “تقسیم” می شد. به لطف برنامه زلدمن برای ایجاد پارتیشن های شیشه ای با قاب آلومینیومی مشکی از کف تا سقف، همه عملکردهای میزبانی در لابی مرکزی بزرگ برنامه ریزی شده بودند و دفاتر و اتاق های کنفرانس از منظره ای بی وقفه از خط افق شهری برخوردار هستند.

از کف‌ های مرمر در فضای مرکزی به منظور تعریف بصری آن و عملکردهای مختلف درون آن استفاده شده است. در مقابل، تمام راهروها و فضاهای اداری با پارکت بلوط تعبیه شده بودند که حس صمیمیت را اضافه می کند و اجازه می دهد تا فضاها بدون استفاده از پارتیشن بهتر تعریف شوند. یک دیوار قدرتمند ایجاد شده توسط شلومیت زلدمن به احساس همگنی در فضای مرکزی چند منظوره کمک می کند. برای داشتن ظاهری تمیز و در عین حال گرم با روکش بلوط اصلاح شده پوشانده شده بود.

روکش از کف‌ های مرمر اجرا می‌ شود و در سراسر آن ادامه می‌ یابد. دو در یکپارچه مخفی در پشت لابی مرکزی تعبیه شده بود: یکی به حمام با توالت و دوش و دیگری به آشپزخانه کارمند منتهی می شود. یک طاقچه قهوه پوشیده از سنگ گرانیت طبیعی در لابی ایجاد شده است که توسط وسایل روشنایی مخفی روشن می شود. فضای ذخیره سازی در بالای آن ایجاد شد و یک خنک کننده نوشیدنی در داخل آن به عنوان بخشی از طاقچه طراحی شده است. قسمت ناهار خوری از بلوط طبیعی سیاه شده ساخته شده است و یک سیستم سرگرمی که با فشار دادن یک دکمه آشکار می شود روبروی یک مبل چرمی قرار گرفته است. زلدمن می‌ گوید: «این فضا مجهز به تمام امکانات مورد نیاز برای تجربه تماشای بازی‌ های ورزشی است».

ایجاد تعادل در طراحی

این طراح که به دلیل توانایی خود در ایجاد تعادل بی نقص بین مواد و بافت های مختلف شناخته شده است، عناصر طبیعی را در سراسر این فضای چند جاذبه مانند چوب، گرانیت و چرم ترکیب کرده. تمام مبلمان در این فضا به صورت سفارشی در سایه های تک رنگ ساخته شده  که به عنوان پس زمینه ای عالی برای نمایش بدیع آثار هنری عمل می کند.

“تعادل بین آثار هنری و نور انتخاب شده، در مرحله برنامه ریزی تصمیم گیری شد. تیم طراحی سیلندرهای قابل تنظیمی را برنامه ریزی کرده اند که به آن ها امکان می داد آثار هنری را به روشی تقریباً موزه مانند روشن کنند. این طراح توضیح می‌ دهد که در صورت نیاز، در صورت تعویض آثار هنری، زاویه و مکان نور را می‌ توان در صورت نیاز تغییر داد. علاوه بر این، ۀن ها نوارهای نوری پیوسته را در سرتاسر فضا در نظر گرفتند که در سقف های چوبی و گچی نصب می شد و مسیرهای بین فضاها را روشن می کرد.

 

یک اتاق کنفرانس بزرگ و دفتر پسر به موازات فضای مرکزی برنامه ریزی شده است. پدر یک دفتر گوشه ای با منظره شهری چشمگیر دارد. طراح توضیح می دهد: «سقف اتاق پدر با سایر فضاها متفاوت است: قابل جمع شدن است و دارای نورهایی است که بر طول آن تأکید می کند. ما همچنین یک گوشه نشیمن به موازات پنجره های شیشه ای ایجاد کردیم که مشرف به منظره است. دفاتر این تیم در بخش باریک فضا، پایین‌ تر از ورودی قرار دارند و مناطق آرام و ساکتی را برای آنها فراهم می‌ کنند تا بتوانند بدون وقفه کار کنند.»

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی فضای کاری روشن و بزرگ در منطقه تبادل الماس دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: homeworlddesign

تعداد بازدید: 155

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *