طراحی داخلی فروشگاه کیف و کفش کالو ، استودیو هشت

طراحی فروشگاه کیف و کفش کالو

طراحی داخلی فروشگاه کیف و کفش کالو ، استودیو هشت

اطلاعات پروژه

معماری: استودیو هشت (همگون شهر تیناب)

معمار مسئول: شهاب احمدی

موقعیت: ایران، تهران

مساحت: ۱۲۰ مترمربع

عکاس: حسین فراهانی

تیم طراحی: شهاب احمدی، ایمان هدایتی، مائده مساح، نغمه الفتی، نیلوفر محمد زاده، مصطفی دلاوری

سال: ۱۳۹۵

شرح پروژه از زبان معمار

در پروژه طراحی داخلی فروشگاه کیف وکفش کالو، کارفرما فروشگاه خود را تا حدودی بر اساس اندیشه ی سبک کلاسیک پیش برده بود. اما از این نیمه کار دفتر معماری هشت خواست به طراحی پروژه بر اساس این تفکر بپردازند. این پروژه به دلیل مقیاس بزرگ و همچنین موقعیت مکانی که در ابتدای خیابان سپه سالار قرار گرفته، از اهمیت بسزایی برخوردار است. چگونگی برخورد طراحان با پروژه و نوع طراحی آن می تواند از این پس به عنوان یک الگو برای طراحی سایر فروشگاه ها در این خیابان قرار بگیرد. بنابراین طراحی این فروشگاه به یک برنامه و مسئولیت چالش انگیز برای طراحان تبدیل شد.

روند طراحی

تصمیمی که برای طراحی پلان گرفته شد، به طور کامل نشان دهنده عملکرد فروشگاه و همچنین نیازهای کارفرما بود. به علاوه ، آنچه طراحان قصد داشتند طراحی کنند باید مطابق با پیش زمینه وصف ناپذیر منطقه  و مطابق با ذائقه معاصر تهران باشد. روند طراحی با تعیین حوزه های کاربردی و تقسیم فضا به دو سکانس اصلی (منطقه فروش معمولی و منطقه فروش VIP) آغاز شد.

واکنش و پاسخ طراحان به سناریو فروش دو جنبه اصلی را در بر می گرفت: سازمانی و فیزیکی

واکنش سازمانی تبدیل سیستم سنتی به سیستم مکانیزه بود. برای بخش فیزیکی فروشگاه، تعدادی مبلمان جهت نشستن مشتریان، نمایش محصولات و رایانه ( جهت سفارش دادن) طراحی شدند. جهت طراحی پایه و به عنوان اولین قدم، طراحان سعی کردند تا فضای مورد نیاز نمایش را با امتداد قوس های ساخته شده ایجاد کنند. طراحان از طریق هم اندیشی در طراحی فیزیکی ،استفاده از مورفولوژی کفش های مدرن،ایجاد سطوح بهم پیوسته، سعی کردند تا از انرژی سیال موجود در محصولات برای فروش در ساختار فیزیکی فروشگاه الهام بگیرند.

یک راهرو هدفمند بین مخازن طبقه بالا وجود داشت که برخی از آنها به طور ناخوشایندی سیالیت لازم را تحت الشعاع قرار می دادند. بنابراین با ایجاد یک پوسته ۳ بعدی روی دیوار ، آن را تمدید کرده و به بقیه طرح وصل کرده و به فضایی برای نمایش بیلبورد تبدیل شده است. برای طراحی نما، طراحان یک پوشش پیوسته روی عناصر بصری ناخواسته فعلی (تأسیسات) ایجاد کرده اند تا ظاهر بیرونی پروژه را تشکیل دهند.

از آن جا که بیش تر مشتریان از خیابان جمهوری وارد می شوند، طراحان بین انرژی پدید آمده از ابتدای خیابان پیوند برقرار کردند و انرژی سیال را در پروژه ارائه می دهند به گونه ای که پوسته بیرونی نما به قسمت داخلی کشیده می شود. در ضمن آنچه انجام شد، می تواند یک شخصیت مجرد را در تجربه خارجی و داخلی به مخاطبان ارائه دهد.

اجرا

برای مرحله اجرا، متریال مد استفاده در سطوح بزرگ و یکپارچه به کار می روند. علاوه بر این ، از آنجا که ساختمان قدیمی بود ، از لحاظ ساختاری لازم بود از مواد سبک استفاده شود. بنابراین با انجام آزمایش های مختلف طراحان به ترکیبی از FRP رسیدند که غشایی نازک، سبک، با استقامت بالارسیدند که می توانست آن ها را به هدف نهایی در این پروزه نزدیک کند. تولید قالب های پیش ساخته در کارخانه، هزینه های بالایی را برای کارفرما تحمیل می کرد. بنابراین طراحان سعی کردند تا پروژه را با استفاده از قالب های درون سایت اجرا کنند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

طراحی فروشگاه کیف و کفش کالو طراحی فروشگاه کیف و کفش کالو طراحی فروشگاه کیف و کفش کالو طراحی فروشگاه کیف و کفش کالو طراحی فروشگاه کیف و کفش کالو طراحی فروشگاه کیف و کفش کالو طراحی فروشگاه کیف و کفش کالو طراحی فروشگاه کیف و کفش کالو طراحی فروشگاه کیف و کفش کالوطراحی فروشگاه کیف و کفش کالو طراحی فروشگاه کیف و کفش کالو طراحی فروشگاه کیف و کفش کالو طراحی فروشگاه کیف و کفش کالو طراحی فروشگاه کیف و کفش کالو طراحی فروشگاه کیف و کفش کالو

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archituzer

تعداد بازدید: 1,583

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *