طراحی داخلی شوروم لباس

طراحی داخلی شوروم لباس

دیزاین شوروم لباس

آن چه خط معمار در این بخش قصد پرداختن بدان را دارد، طراحی داخلی شوروم لباس می باشد، اما قبل از پرداختن به شرح پروژه بهتر است خلاصه ای راجع به طراحی داخلی شوروم بپردازیم. در ابتدا باید بگوییم که شوروم در واقع فضایی است که در آن نمونه کالاهای جهت فروش به نمایش گذاشته می شود. کالاهای قابل ارائه می تواند لباس، اتومبیل، لوازم خانگی و غیره باشند. بنابراین با توجه به طیف گسترده ی محصولات، طراحی داخلی هیچ شورومی نمی تواند شبیه به دیگری باشد و فضای هر یک با توجه به نوع محصول و شرکت طراحی می شود. به عنوان مثال طراحی داخلی شوروم لباس کاملا متفاوت از طراحی شوروم اتومبیل می باشد.

با وجود متفاوت بودن طراحی داخلی فضای شوروم ها، نکاتی به صورت مشترک وجود دارد و بهتر است که شما به عنوان طراح پیش از طراحی این نکات را بدانید:

برندینگ: طراحان همواره توصیه می کنند تا لوگوی نام تجاری محصول را در فضای شوروم از طریق راه های مختلف به کار ببرید. این کار تأثیر بسزایی بر ذهن مراجعه کنندگان خواهد داشت و تصویر آن حتی پس از ترک شوروم برای مدت زمان طولانی در ذهن آن ها خواهد ماند.

برجسته سازی محصول: هدف اصلی شوروم ها این است که بتوانند محصول ارائه شده را به فروش برسانند. از این رو  شما باید محصولات مورد نظر را در فضای شوروم برجسته بنمایانید به گونه ای که نظر مشتریان را به خود جلب کند. شما می توانید این کار را با استفاده از نورپردازی محل قرارگیری محصولات و یا با استفاده از رنگ انجام دهید.

تجربه ی مشتری: مهم ترین مسأله این است که شما باید فضایی ایجاد کنید تا مشتریان بتوانند با آن و محصولات تعامل برقرار کرده و بدین ترتیب مدت زمان طولانی تری را در فضا بمانند. هرچقد مشتریان زمان طولانی تری را در فضا باقی بمانند امکان خرید محصولات افزایش می یابد.

مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد ساده ترین و مهم ترین مسائلی هستند که باید در هنگام طراحی شوروم ها بدان توجه ویژه ای داشت. اکنون در ادامه خط معمار نمونه ای بی نظیر از طراحی شوروم لباس را برای شما آماده ساخته و ارائه خواهد داد. یکی از ویژگی هایی که موجب برجسته تر دیده شدن این شوروم می باشد، استفاده از آجر می باشد. کاربرد آجر در طراحی این فضای مدرن، علاوه بر افزودن بافت زیبا به دلیل طیف رنگی اش فضایی گرم و پر انرژی ایجاد کرده است.

بنیانگذاران برند Gianda و Paolo فروشگاه جدیدشان را در شهر چلسی راه اندازی کردند و از Robert Vattilana خواستند تا فضایی مدرن و در عین حال دعوت کننده برای شوروم جدید آن ها طراحی کنند. ایجاد ارتباط میان فضای درون بیرون به واسطه ی دیوارهای آجری و قرار دادن گیاهان طبیعی صورت گرفته است. وجود پنجره های تمام قد در سراسر فضا حضور نور طبیعی در فضای داخلی را فراهم می آورد. طراح جهت ایجاد حریم خصوصی پرده های سفید رنگ را قرار داده تا در هنگام نیاز استفاده شود.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

طراحی داخلی شوروم لباس

دیزاین شوروم لباس

طراحی داخلی شوروم لباس

دیزاین شوروم لباس

طراحی داخلی شوروم لباس

دیزاین شوروم لباس

طراحی داخلی شوروم لباس

دیزاین شوروم لباس

طراحی داخلی شوروم لباس

دیزاین شوروم لباس

طراحی داخلی شوروم لباس

دیزاین شوروم لباس

طراحی داخلی شوروم لباس

دیزاین شوروم لباس

طراحی داخلی شوروم لباس

دیزاین شوروم لباس

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: eclectictrends

تعداد بازدید: 541

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *