طراحی داخلی رستوران هلندی با استفاده از کلیشه های فرهنگی

طراحی داخلی رستوران هلندی با استفاده از کلیشه های فرهنگی

طراحی داخلی رستوران هلندی با کلیشه های فرهنگی

پروژه ای که در این مقاله قصد معرفی و شرح آن را داریم، طراحی داخلی رستورانی هلندی به نام فلورین است که توسط استدیو ospacious طراحی و به تازگی افتتاح شده است. این رستوران شامل بشقاب هایی پر از طراحی هلندی می باشد. در هلند، وقتی صحبت از غذاهای محلی به میان می‌ آید، معمولاً تصویری که به ذهن مخاطبانش می آید تصاویری از یک مجموعه اقلیت می باشد. مواد اولیه درخشان محلی فراموش شده اند و آن ها به چند سرآشپز ستاره میشلن نیاز دارند که به جواهرات میراث آشپزی خود اشاره کنند. چهار صاحب رستوران فلورین از تیم طراحی خواستند که فضای داخلی رستورانی را برایشان طراحی کنند که «آشپزی هلندی» سرو می‌ کند. نقطه شروع دگرگونی رستوران دو کارت منو بود که فضا و طعم غذاهای معمولی هلندی را مشخص می کند. سبزیجات فراموش شده و مزه های روزهای خوب گذشته که به شیوه ای معاصر سرو می شوند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

نقطه شروع طراحی

تیم طراحی از این نقطه خواص برای طراحی داخلی استفاده کردند که در آن مهمانان، هلند را بدون کلیشه شده ترجه می کنند. وعده برند، “غذای هلندی فوق العاده خوب”، انگیزه تیم طراحی برای ایجاد یک مفهوم طراحی شد که عناصری از طبیعت و فرهنگ هلندی را به روشی پیچیده به فضای داخلی رستوران ترجمه کرده است. و همانطور که وقتی در تعطیلات هستید طعم نوشیدنی همیشه بهتر به نظر می رسد، فضای داخلی نیز اینگونه به ذهن متبادر می شود که چیزی به غذا و کل تجربه اضافه می کند و آن را به سطح بالاتری می برد.

برخورد کلیشه ها

در نگاه اول، به نظر می رسد منو ترس ما را از کلیشه های هلندی تایید می کند. ما کیک گل کلم، پوره، کیک، سیب زمینی و کره را در میان سایر موارد تشخیص می دهیم. اما ظاهر فریبنده است. به عنوان مثال، گل کلم، ویترینی از پنج آماده سازی مختلف از گل کلم است. هر کدام از آنها به همان اندازه خوشمزه است. و غذای اصلی ثابت می کند که مجبور نیستید گوشت گاو خود را از ژاپن تهیه کنید. کشاورز به دام های خود آبجو می دهد و آنها را سه بار در روز ماساژ می دهد. گاوهای Abcoude که حتی ۱۵ کیلومتر با آمستردام فاصله ندارند، یک استیک کاملاً آبدار را برای ما فراهم می کنند.

شام زیر سطح دریا

همانند غذا، کلیشه های هلندی نیز در فضای داخلی تغییر غیر منتظره ای پیدا کرده اند. از بیرون شروع می‌ شود، جایی که یک و نیم متر پایینی نما به رنگ آبی هلندی مد روز با رنگ خاکستری تازه و خنثی برای قسمت بالایی رنگ آمیزی شده است. این دو قسمت با یک نوار طلایی از هم جدا شده اند که نشان دهنده NAP (سطح عادی آمستردام) است که استاندارد ملی سطح آب در رودخانه های هلند است. نشانگر طلایی در داخل رستوران ادامه می‌ یابد، جایی که، مانند بسیاری از نقاط کشور، زیر سطح دریا غذا می‌ خورند. مقیاس ستون مرکزی دقیقاً به مخاطب می گوید که چقدر زیر NAP قرار دارد.

کاشی کاری آبی

چندین عنصر از فضای داخلی قدیمی نجات یافته و بازیافت شده اند. روکش کاناپه چوبی بلند که دیوار سمت چپ را می‌ سازد، دوباره با رنگ‌ های مختلف سبز پولدر پوشانده شده است و میزها دارای الگوی خطوط آبی هستند که مستقیماً از لوگوی رستوران آمده است. دیوارها به طرز هنرمندانه ای تزئین شده اند. به نظر می رسد که آثار هنری دوچرخه در کنار دیوار کنار پنجره فقط امروز صبح از کانال ماهیگیری شده است و لوگوی رستوران به طور برجسته پشت میله با کاشی کاری آبی دلفت (ظروف سفالی با لعاب قلع انگلیسی یا هلندی که معمولاً با دست به رنگ آبی روی زمینه سفید تزئین می‌شوند) نمایش داده شده است.

منظره پولدر

گاهی اوقات برداشت از ویژگی های هلندی ظریف تر است. سقف نمدی در سایه‌های مختلف سبز جابه‌جایی انتزاعی از منظره پولدر هلندی است که از آسمان دیده می‌شود و میله موجود ساختاری فولادی با تقسیم‌بندی فرعی دارد که ما را به یاد آثار ریتولد و موندریان می‌اندازد. روی این سازه کوزه های شیشه ای دیده می شود که در آنها سبزیجات می رویند. پیاز،   سیب زمینی، کرفس و دیگران ریشه هایشان را از پایین روشن می کنند و جلوه ای مسحورکننده ایجاد می کنند، آزمایشگاهی شیک برای سرآشپز.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی رستوران هلندی با استفاده از کلیشه های فرهنگی دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: homeworlddesign

تعداد بازدید: 110

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *