طراحی داخلی دفتر اداری ، فضایی برای معاشرت و یادگیری

"<yoastmark

طراحی داخلی، برای دفتر اداری شرکت PAK

دفتر جایی است که کار کنان آن ۱/۳ روز را به کار، یادگیری و معاشرت در آن می گذرانند. بنابراین ایجاد دفتری با طراحی منحصر بفرد و علمی که حاوی احساسات مثبت و الهام بخش و انگیزه کاری باشد ضروری است. از این  رو در مقاله پیش رو به بررسی نمونه ای از طراحی های خلاقانه در این حوزه رداخته می شود که در بر دارنده ویژگی ها و مشخصاتی از یک محیط کار پر انرژی و پویاست.

شرح و معرفی پروژه طراحی داخلی دفتر اداری، فضایی برای معاشرت و یادگیری:

 مهمتر از آن، زمانی که این دفتر برای یک واحد طراحی جوان، “معماران PAK” است. دفتر PAK یک پروژه بازسازی در هانوی با دو طبقه در یک ساختمان نسبتا کوچک با ۷ طبقه است که هر طبقه مساحتی حدود ۸۰ متر مربع دارد. در ابتدا این دو طبقه مستقل از یکدیگر اجاره داده شدند. مشکلات اصلی که در هنگام طراحی باید حل شوند، مشکلات رایج در دفتر ویتنام در مقیاس کوچک طراحی اتصال و فضای گرمسیری است.

طراحان قصد دارند بین دو طبقه فضای باز و متصل ایجاد کنند و همزمان از نور طبیعی نما نهایت استفاده را ببرند. بنابراین، بخشی از طبقه دوم تخریب شده  و فضایی به ارتفاع ۵ متر در مرکز دفتر ایجاد شده است و دید کارکنان را به داخل آن گسترش داده و به هم مرتبط کرده است. در عین حال، نور طبیعی می تواند به اعماق فضا نفوذ کند. سپس سیستم‌ های نردبان فولادی، قفسه‌ های کتاب و قفسه‌ های مدل اضافه شده اند تا پیوندهای ترافیکی بین طبقات ایجاد شوند. هر دو برجسته بصری هستند. قفسه های مدل های معماری مکانی برای صرفه جویی در نتایج فرآیند تحقیق و طراحی و عنصر اصلی تزئینی برای فضا هستند.

نمای دفتر به سمت جنوب شرقی بوده و با استفاده از روش دو پوسته با کاشی های شیشه ای و درختان طراحی شده است تا ضمن ایجاد نور پراکنده ملایم در کل فضا، میزان نور مستقیم ورودی به ساختمان را کنترل کند. روش دو پوسته همچنین استفاده از دستگاه های تهویه مطبوع را در آب و هوای گرمسیری ویتنام کاهش می دهد. کاشی های شیشه ای همچنین جلوه های نوری هیجان انگیزی ایجاد می کنند که با هر ساعت از روز تغییر می کند. از منظر بیرونی، مجموعه گسترده ای از کاشی های شیشه ای نیز هویت بصری را برای خود دفتر ایجاد می کند.

لجیا از نظر مساحت برای کاشت درختان به حداکثر رسیده است. آن را می توان در هر نقطه از دفتر دید و مکانی برای استراحت و استراحت اعضا است، جایی که آنها خارج از ساعات کاری با هم ملاقات می کنند و صحبت می کنند. از آن زمان، بهره وری را افزایش داده و یک ارتباط معنوی بین اعضا در دفتر ایجاد کرده است. دفتر PAK به عنوان یکی از نمونه‌ های راه‌ حل‌ های طراحی دفتر کوچک در ویتنام، فضایی را برای افزایش ارتباط و خلاقیت در میان اعضای دفتر فراهم کرده است و در عین حال مشکلات گرمسیری در ویتنام را نیز حل کرده. هدف طراجان برای یک دفتر پایدار در آینده است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی دفتر اداری، فضایی برای معاشرت و یادگیری دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 310

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *