طراحی داخلی آپارتمان مسکونی با طرح وارونه

طراحی داخلی آپارتمان مسکونی با طرح وارونه

کوراسیون داخلی برای ساختمان مسکونی

زندگی آپارتمان نشینی و عدم دسترسی به محوطه و فضای سبز لزوم داشتن فضای داخلی زنده و پویا را که بیشتر کرده است. در این مقاله به معرفی پروژه طراحی داخلی آپارتمان مسکونی با طرح وارونه می پردازیم که با استفاده از فضای بالکن و تدابیری برای تامین نور کافی این نیاز را تا حدودی مرتفع کرده است.

فضای دوبلکس و طراحی وارونه

محدودیت های هندسی کلید زبان طراحی در پروژه طراحی داخلی آپارتمان مسکونی با طرح وارونه بوده است، که برای یک آپارتمان دوبلکس در مرکز تل آویو انتخاب شده است. در طراحی داخلی این پروژه طراحان تصمیم گرفتند، که به جای پنهان کردن سیستم های مکانیکی و الکتریکی آپارتمان، آنها را در معرض دید قرار دهند و آن ها را به بخشی جدایی ناپذیر از طراحی تبدیل کنند.

بنابراین یک پاکت بتنی که از نظر بافت غنی است برای سقف و دیوار برجسته انتخاب کرده و توجه دقیقی به نمایش مجموعه های التقاطی کارفرما در سراسر فضاهای مختلف پروژه کرده اند.

فضای دوبلکس این خانه به صورت یک طرح وارونه طراحی شده است که از پلان طبقه بزرگتر، واقع در بالا، به عنوان فضاهایی برای نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه استفاده شده است. در حالی که ۳ اتاق خواب و ۲ حمام در طبقه پایین کوچکتر قرار داده شده است. یک راه پله فولادی، به عنوان عنصر کلیدی در هسته طرح، قرار داده شده است که در یک طرف از دیوار بتنی، برجستگی دارد و به یک نرده پیوسته ظریف که از میله های فولادی بسیار نازک ساخته شده است، متصل شده است.

از آنجایی که این آپارتمان مسکونی بخش جدیدی است که به تازه گی به ساختمان موجود اضافه شده است، محل ورودی اصلی، در مرکز پلان طبقه، مشخص بوده است. این پلان طبقه بالا را به ۲ بخش تقسیم کرده است.

در بخش سمت، اتاق نشیمن دارای پنجره هایی از کف تا سقف است که فضای داخلی را از بالکن و فلور آن حائل می کند، در حالی که در قسمت شرقی، آشپزخانه و عناصر غذاخوری در یک فضا به هم متصل شده اند که رو به بالکن قرار دارند و غذاخوری در فضای باز است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی آپارتمان مسکونی با طرح وارونه دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 268

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *