وقتی معماران دفتر خود را طراحی می کنند : دفتر Vrtical

دیوار و سقف بتن در دفتر کار

دفتر کار شرکت معماری

 استفاده از دیوار و سقف بتن در دفتر کار شرکت معماری Vrtical

اگر از همراهان خط معمار باشید، حتما می دانید که ما علاوه بر پروژه های معماری و طراحی داخلی، همیشه دفتر کار شرکت های معماری را نیز مورد بررسی قرار می دهیم. این کار را به این نیت انجام می دهیم که شما به عنوان یک معمار ببینید که خود معماران، دفاتر خود را چگونه طراحی می کنند. از این بابت این موضوع می تواند بسیار جذاب باشد که ببینید یک معمار با همه تفکرات و ایده ها و علاقه هایی که دارد، در دفتر کار خود چه می کند! به عنوان مقدمه و پیش پرداخت به شما همین قدر بگوییم که دفتر کار مورد بررسی در این بخش، نمونه بارز استفاده از دیوار و سقف بتن در دفتر کار است.

در گذشته نیز، نمونه هایی از دفاتر معماری مختلف را که توسط خود معمار طراحی و اجرا شده است ، مورد بررسی قرار گرفته اند. هم دفاتر معماران ایرانی و هم دفاتر معماران خارجی. از طریق لینک های زیر می توانید دفتر این معماران را ببینید. (بر روی لینک ها کلیک کنید. لینک در صفحه جدید باز می شود و شما در همین صفحه می مانید)

وقتی شرکت معماری دفتر خود را طراحی می کنند : دفتر Mode:lina

وقتی معماران دفتر خود را طراحی میکنند! احمد قدسی منش (دفتر معماری شار)

وقتی معماران دفتر خود را طراحی می کنند: دفتر معماری Muxin Office

وقتی معماران دفتر خود را طراحی می کنند: دفتر معماری L&M

وقتی معماران دفتر خود را طراحی می کنند: طراحی داخلی دفتر معماری بایو-دیزاین

وقتی معماران خانه خود را طراحی می کنند: طراحی و دکوراسیون خانه شماره ۷، گروه طراحی امرداد

دیوار و سقف بتن در دفتر کار

دفتر کار شرکت معماری

نمونه های اشاره شده در بالا را می توانید سر فرصت مطالعه نمایید. و اما بپردازیم به پروژه مورد بررسی این قسمت یعنی دفتر کار شرکت معماری Vrtical.

شرکت معماری Vrtical یک شرکت مکزیکی است و دفتر کار این شرکت در شهر مکزیکو سیتی واقع شده است. جالب است بدانید که این دفتر کار ۷۰ مترمربع مساحت دارد و دوبلکس است. دفتر کار بصورت دوبلکس را کمتر دیده ایم و معمولا دفاتر کار بصورت یک طبقه هستند. اما این دفتر کار دوبلکس است و البته پلان آن نیز قرار داده شده است تا جانمایی ها را مشاهده نمایید.

آنچه در این دفتر کار نظر ما را جلب کرد و شاید نظر شما را نیز جلب نماید، استفاده از بتن اکسپوز روی سقف و دیوارهاست. به نحوی که شما حس می کنید در یک ساختمان نیمه کامل قرار گرفته اید. معماران زیادی هستند که علاقه زیادی به استفاده از بتن اکسپوز در فضای داخلی ساختمان دارند. شاید سرآمد و معمار شاخص این حوزه را بتوان تادایو آندو ژاپنی دانست.

دیوار و سقف بتن در دفتر کار

دفتر کار شرکت معماری

در دفتر کار شرکت Vrtical ، نیز معمار علاقه وافری به استفاده از بتن اکسپوز داشته است و این موضوع را در بازسازی دفتر کار خود لحاظ نموده است. البته همانطور که در تصاویر نیز مشخص است، معمار برای اینکه سردی و خشونت برخواسته از ماهین بتن را خنثی نماید، از دیوارپوش و کفپوش چوبی استفاده نموده است. چوب و گرما و انرژی برخواسته از متریال چوب ، بهترین گزینه برای گرم کردن فضا است. به نحوی که در هر فضایی که شما آبجکت ها یا متریال چوب را به کار ببرید، فضا به سمت گرم بودن خواهد رفت. معمار در این دفتر کوشیده است  با قرار دادن بتن اکسپوز و چوب در کنار هم، بالانس انرژی ایجاد نماید و حس و حال فضا خنثی باشد.

البته در همین راستا، علاوه بر دیوار و سقف، مبلمان استفاده شده در این دفتر کار نیز، همگی از جنس چوب هستند. اگر نگاهی کلی به این دفتر کار، نحوه چیدمان مبلمان و طراحی داخلی آن داشته باشید، متوجه خواهید شد که این فضا، هیچ جا به جز یک دفتر معماری نمی تواند باشد. فضای آتلیه گونه این دفتر، مختص دفاتر کار معماری و آتلیه های طراحی است.

دیوار و سقف بتن در دفتر کار

دفتر کار شرکت معماری

از آنجایی که تصاویر بسیار گویا هستند، در ادامه دعوت می کنیم تصاویر این دفتر کار زیبا و دوست داشتنی را مشاهده و بررسی نمایید. اگر به عنوان یک معمار قصد باز طراحی دفتر خود را دارید، مشاهده کارهای انجام شده توسط سایر معماران، خالی از لطف نخواهد بود. به خاطر داشته باشید، نکته شاخص در این طرح، استفاده از دیوار و سقف بتن در دفتر کار این شرکت معماری است.

 

تحریریه خط معمار

منبع: ArchDaily

تعداد بازدید: 475

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *