دکور کافی شاپ دو طبقه با تم صنعتی _ سنتی

دکور کافی شاپ دو طبقه

 

در این بخش در خط معمار به بررسی دکور کافی شاپ دو طبقه ای خواهیم پرداخت که دارای تم صنعتی _ سنتی می باشد. قبل از این که پروژه را شرح دهیم بهتر است کمی به بررسی سبک های پر طرفدار در طراحی و دکوراسیون کافی شاپ و ویژگی های شاخص آن بپردازیم.

همانطور که می دانید کافی شاپ ها تنها محل سرو خوراکی و نوشیدنی ها نیستند، بلکه فضایی برای گرد هم آمدن دوستان و اعضای خانواده، کتاب خواندن و حتی کار کردن روی پروژه می باشند. از این رو کافی شاپ ها به نقطه عطفی برای طیف گسترده ای از مشتریان تبدیل شده اند. با توجه به این موضوع، طراحی و دکوراسیون کافی شاپ می تواند در جذب مشتری، ماندن و همچنین بازگشت دوباره آن ها و حتی معرفی کافی شاپ شما به دیگران تأثیر بسزایی داشته باشد. اگر شما نیز قصد راه اندازی و یا طراحی و بازسازی کافی شاپ دارید، ایده های زیر می تواند الهام بخش شما باشد و شما را در رسیدن به طرح ایده آلتان کمک کند.

مبانی دکوراسیون کافی شاپ

پیش از این که شما به انتخاب سبک مورد نظر خود بپردازید بهتر است که نکاتی را در رابطه با مبانی و اصول دکوراسیون کافی شاپ بدانید. در ادامه به طور خلاصه به شرح برخی از نکات اصلی و ضروری می پردازیم:

بازتاب نام تجاری و هدف اصلی

یکی از مهم ترین چیزی که در هنگام دکوراسیون کافی شاپ خود باید در نظر داشته باشید این است که طراحی فضای داخلی کافی شاپ باید معرف نام تجاری شما بوده و برند شما در فضای داخلی قابل لمس باشد. همانطور که می دانید نام تجاری کافی شاپ شما معرف کانسپت، هویت، شخصیت و هدف اصلی شما در فضای کاریتان است. بنابراین طراحی داخلی کافی شاپ شما باید متناسب با نام تجاری شما بوده و به تقویت هویت و شخصیت نام تجاری کافی شاپ شما بپردازد.

دقت در نورپردازی

نور همواره به عنوان یکی از مهم ترین عناصر در طراحی داخلی فضاها به شمار می آید. در دکوراسیون کافی شاپ نیز چنین بوده و نقشی اساسی را ایجاد یک طرح موفق ایفا می کند. طراحان و کارشناسان معمولا توصیه می کنند تا در حد امکان در فضای کافی شاپ از نور طبیعی استفاده کنید. نور طبیعی علاوه بر این که در مصرف انرژی صرفه جویی می کند، فضایی گرم و صمیمانه برای کاربران ایجاد می کند. استفاده از نورهای سرد مصنوعی در کنار نور طبیعی گزینه ای مناسب می باشد. همچنین توصیه می شود تا برای ایجاد فضایی آرامش بخش در شب، از نورهایی با تنالیته های گرم استفاده کنید، زیرا تضادی ملایم را در تاریکی ایجاد می کنند. با وجود این بر اساس تم و سبک دکوراسیون کافی شاپ خود می توانید از ترکیب نورهای گرم و سرد استفاده کنید.

سبک دکوراسیون داخلی برای کافی شاپ

انتخاب سبک دکوراسیون یکی از مواردی است که در ابتدای امر باید درباره آن تصمیم گیری کنید. باید در نظر داشته باشید که سبک دکوراسیون داخلی کافی شاپ شما باید بر اساس نام تجاری کافی شاپ انتخاب گردد. در ادامه خط معماری مجموعه ای از سبک های پرطرفدار در دکوراسیون کافی شاپ را آماده ساخته و ارائه خواهد داد:

دکوراسیون کافی شاپ به سبک صنعتی

همانطور که می دانید و بارها در طی مطالب گوناگون ذکر کردیم، سبک دکوراسیون صنعتی از انبارها، کارخانه ها و سایر فضاهای صنعتی الهام می گیرد. در زیر به برخی از المان های کاربردی در سبک دکوراسیون صنعتی اشاره می کنیم:

_ در معرض دید بودن زیرکارها همانند لوله ها، آجر، تیرهای سقفی و …

_ استفاده از اشیای فلزی مانند سبد ها و سایر وسایل آهنی

_ تزئین فضا با استفاده از اشیای صنعتی مانند چرخ دنده ها و پیچ و مهره ها.

_ استفاده از متریالی همانند چرم، مس، سنگ و آلومینیوم در فضای داخلی

_ قرار دادن وسایل مدرن و فرسوده در کنار یکدیگر.

_ پالت رنگی کاربردی در سبک دکوراسیون صنعتی: خاکستری، مشکی، برنزی، سفید و بلوطی.

دکوراسیون کافی شاپ مدرن

سبک مدرن در دکوراسیون از نیمه اول قرن بیستم به بعد طرفداران بسیاری پیدا کرد. یکی از اصل های اساسی در این سبک دکوراسیون، پیروی فرم از عملکرد می باشد، به این معنا که هر مبلمان و دکوری باید هدفمند قرار داده شود. در ادامه به برخی از ویژگی های سبک مدرن اشاره خواهیم کرد:

_ خطوط مستقیم و سطوح صاف و صیقلی

_ حذف جزئیات پیچیده

_ ترکیب عناصر ساده

_ افزودن بافت به واسطه پارچه های ابریشمی، مخملی و پشمی

_ استفاده از چوب های خیلی روشن و یا تیره

_ فضای ساده، منظم و سازمان یافته

_ پالت رنگی کاربردی در دکوراسیون کافی شاپ مدرن قهوه ای، خاکستری متمایل به قهوه ای و سفید خالص می باشد.

دکوراسیون روستیک کافی شاپ

سبک روستیک طیف وسیعی از عناصر و المان های طبیعی و ارگانیک را در خود جای داده است. در ادامه به برخی از کاربردی ترین عناصر و متریال در سبک دکوراسیون روستیک اشاره خواهیم کرد.

_ کاربرد فراوان عناصر طبیعی مانند گلدان ها و گیاهان طبیعی.

_ ترکیبی از انواع چوب ها به طور خام و چوب های فرآوری نشده

_ استفاده از عناصر و المان های روستایی مانند کوزه و سطل های فلزی شیر.

_ استفاده از چوب سنگ و فلز

_ سبد ها و سایر عناصر حصیری

_ رنگ های کاربردی در سبک روستیک طیف هایی چون قهوه ای، سبز، کرم و رنگ های خنثی می باشند.

سبک های دیگری نیز وجود دارند که در دکوراسیون داخلی کافی شاپ ها به کار می روند، اما در کشور ما سبک هایی که در بالا ذکر شد کاربرد بیش تری دارد، به خصوص سبک طراحی داخلی صنعتی. ما امروز به وفور شاهد کاربرد این سبک در کافی شاپ ها هستیم و طراحان ما نمونه های بی نظیری از کافی شاپ با این سبک دکوراسیون از خود به جای گذاشته اند. اکنون که با این سبک ها آشنا شدید به شرح پروژه می پردازیم. در طراح این پروژه طراحان بنا به خواسته کارفرما با ترکیب سبک سنتی و صنعتی فضایی فوق العاده را ایجاد کرده اند.

این کافی شاپ در دو طبقه طراحی شده است. طراحان به طور خلاقانه ای توانسته اند سبک مدرن صنعتی را با سبک سنتی ترکیب کنند و فضایی گرم و صمیمی را برای کاربران ایجاد کنند. همانطور که در بالا گفته شد در این دکور کافی شاپ دو طبقه با سبک صنعتی از طیف رنگ های سفید و خاکستری استفاده شده که در ترکیب با متریال چوبی هارمونی ایجاد کرده است. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، طراحان سعی کردند تا این کافی شاپ در طول روز از نور طبیعی بیش ترین بهره را داشته باشد. طراحی سقف های شیشه ای کمک بزرگی در این امر داشته است و هر دو طبقه این کافی شاپ در طول روز از نور طبیعی خورشید بهره می برند. یکی از نقاط قوت در طراحی این پروژه ایجاد فضایی برای کودکان می باشد. افراد می توانند فرزندان خود را در این فضا قرار داده و با آرامش خاطر از لحظات خود لذت ببرد.

در ادامه با دیدن تصاویر دکور کافی شاپ دو طبقه خط معمار را همراهی کنید.

دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه  دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه دکور کافی شاپ دو طبقه

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 745

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *