دیزاین و دکوراسیون سوپرمارکت و فروشگاه گوشت

دکوراسیون مغازه پروتئینی

دیزاین و دکوراسیون سوپرمارکت و فروشگاه گوشت

بسیار کم پیش می آید که شما در فضای اینترنت فارسی با طراحی فروشگاه گوشت و محصولات مرتبط روبرو شده باشید. چرا که این فضاها، معمولا کمتر از سوی مالکان مورد اقبال طراحی قرار می گیرند و معمولا مالکین به این موضوع توجهی ندارند. اما اگر شما به عنوان یک مالک، قصد طراحی فروشگاه خود را دارید و یا بعنوان طراح، در حال طرحی فضا، با چنین کاربریی ای هستید و به دنبال نمونه کارهای طراحی شده می گردید، دعوت می کنیم در این بخش با ما همراه باشید تا بررسی دکوراسیون مغازه پروتئینی با عنوان Feed Market بپردازیم. لازم به ذکر است این فروشگاه در واقع یک هایپرمارکت است که اجناس مختلفی را عرضه می کند اما بخش عرضه محصولات گوشتی در آن جایگاه ویژه ای دارد. برای بررسی این پروژه طراحی داخلی ، با خط معمار همراه باشید.

طراحی و دکوراسیون این فروشگاه محصولات گوشتی (در ایران با عنوان مغازه پروتئینی نیز از آنها یاد می شود)، توسط استودیو معماری برزیلی FGMF صورت گرفته است. این فروشگاه مساحتی در حدود ۱۹۳ مترمربع دارد و در شهر سائوپائولو واقع شده است. سبک طراحی داخلی ، مدرن است و در فضا، از آبجکت های دکوراتیو چوبی به وفور استفاده شده است.

کف، سقف و دیوار این فروشگاه، با رنگ خاکستری کار شده است. برای کف، از تایل های سرامیک خاکستری رنگ استفاده شده و برای سقف و دیوار، از خاکستری کم رنگ (هم رنگ سرامیک ها) استفاده شده که برای بافت دار کردن دیوار، از پتینه استفاده شده است. طرح اجرا شده بر روی سقف و دیوار، چیزی شبیه بتن اکسپوز است اما در اینجا یک نکته اجرایی ساده وجود دارد. اینکه برای اجرای رنگ خاکستری می توان از بتن اکسپوز نیز بهره گرفت و هم چنین می توان بافتی شبیه به این را به وسیله رنگ و پتینه نیز ایجاد نمود. این کار، چندان پیچیده نیست و یک نقاش خوب از عهده ی این کار برخواهد آمد. در نظر داشته باشید، همواره برای رسیدن به یک ترکیب رنگی خاص، می توان با کمی خلاقیت و تجربه، به چنین ترکیبی رسید و هزینه های کار را نیز مدیریت نمود.

استفاده از رنگ خاکستری، فضایی خنثی به ما خواهد داد. استفاده از رنگ های خنثی در طراحی و دکوراسیون یک فضای تجاری، امری ضروری است. به این دلیل که رنگ های به کار گرفته شده در فضا، نباید از محصول پیشی بگیرند! بلکه رنگ ها باید به گونه باشند که بتوان بر روی محصول تمرکز نمود و در واقع تاکید باید بر روی محصول باشد.

در این فروشگاه از دو نوع ویترین استفاده شده است. ویترین سفید رنگ (قابل اجرا با Mdf) برای محصولات غیر گوشتی و ویترین های چوبی، برای محصولات گوشتی. به این شکل، در این فضا برای محصولات گوشتی، تمایزی ایجاد شده است که بسیار هوشمندانه به نظر می رسد. از طرف دیگر، این ویترین های چوبی در کنار آبجکت های چوبی به کار گرفته شده در فضا، به ایجاد تعادل رنگ و انرژی در محیط کمک خواهند کرد. چرا که رنگ هایی نظیر سفید و خاکستری خنثی هستند و برای ایجاد حس گرما و دلپذیر بودن فضا، به رنگ سومی نظیر رنگ چوب نیازمند خواهیم بود.

اگر در رابطه با طراحی سوپر مارکت و هایپرمارکت ها نیاز به بررسی نمونه های بیشتری دارید، در ادامه لینک هایی در این رابطه ارائه گردیده است که می توانید آنها را نیز بررسی نمایید:

۱۰۰ ایده برای طراحی سوپرمارکت مدرن ، بخش ۱

ایده های طراحی داخلی هایپر مارکت ، ۱۰۰ ، بخش دوم

طراحی هایپرمارکت: میتا مارکت، بام لند تهران

طراحی دکوراسیون داخلی سوپر مارکت مدرن و متفاوت در آلمان

طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه مواد غذایی

در ادامه سخن را کوتاه و دعوت می کنیم تصاویر دکوراسیون مغازه پروتئینی Feed Markrt را مشاهده نمایید.

دکوراسیون مغازه پروتئینی دکوراسیون مغازه پروتئینی دکوراسیون مغازه پروتئینی دکوراسیون مغازه پروتئینی دکوراسیون مغازه پروتئینی دکوراسیون مغازه پروتئینی دکوراسیون مغازه پروتئینی

دکوراسیون مغازه پروتئینی دکوراسیون مغازه پروتئینی

در این مطلب به بررسی دیزاین و دکوراسیون سوپرمارکت و فروشگاه گوشت ( دکوراسیون مغازه پروتئینی ) پرداختیم. اگر در رابطه با طراحی صورت گرفته، ایده ای در ذهن دارید، لطفا از طریق بخش زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

تحریریه خط معمار

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: ArchLine

تعداد بازدید: 6,532

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *