دکوراسیون رستوران مدرن

دکوراسیون رستوران مدرن

نمونه تصاویر طراحی داخلی رستوران با سبک مدرن

طراحی و دکوراسیون رستوران یکی از جذاب ترین، هیجان انگیز ترین و در عین حال مهم ترین بخش ها در راه اندازی و افتتاح رستوران می باشد. یکی از دلایل اهمیت طراحی داخلی رستوران، نقش اصلی و مهم آن در جلب توجه مشتری، دعوت و نگهداری آن در فضای داخلی رستوان می باشد. به عبارتی باید گفت صاحبان رستوران های موفق، روی طراحی و دکوراسیون رستورانشان سرمایه گذاری می کنند. توصیه کارشناسان و طراحان این است که به جای ایجاد فضایی صرفا مطبوع، تجربه ی محیطی دنج، دلنشین و به یاد ماندنی ایجاد برای مشتریان خود کنید. امروزه سبک های و طرح های مختلفی برای دیزاین رستوران ها وجود دارد که در میان ها سبک مدرن طرفداران زیادی دارد. اگر شما نیز قصد راه اندازی یک رستوران جدید و یا بازسازی رستوران خود با سبک مدرن هستید می توانید طراحی و دکوراسیون رستوران خود را به گروه معماری آوگون بسپارید. این مجموعه با به کار گرفتن معماران و طراحان خلاق و پویا، آماده ارائه ی خدمات در زمینه ی طراحی و اجرای دکوراسیون رستوران مدرن می باشد. کارشناسان ما در این مجموعه از صفر تا صد طراحی و اجرای پروژه، همراه شما خواهند بود. شما می توانید برای هماهنگی جهت مشاوره و جلسات حضوری با کارشناسان آوگون با شماره زیر تماس حاصل نمایید:

شماره تماس:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

نمونه رستوران های طراحی شده توسط گروه معماری آوگون

در ادامه شما را برخی از رستوران های طراحی شده توسط گروه معماری آوگون آشنا خواهیم ساخت.

دکوراسیون رستوران شایق

دکوراسیون رستوران کباب کو

کافه رستوران سرو

پروژه های فوق تنها برخی از جدید ترین نمونه های طراحی شده توسط این مجموعه می باشد. شما می توانید جهت مشاهده ی سایر پروژه های طراحی شده توسط گروه معمار ی آوگون به وبسایت زیر مراجعه نمایید:

avgoon.org

ویژگی های دکوراسیون رستوران مدرن

در طراحی و دکوراسیون رستوران ها انتخاب سبک مناسب امری مهم و اساسی می باشد. همانطور که در بخش های مختلف شرح دادیم، امروزه رستوران ها با سبک های مختلف، مدرن، کلاسیک، رستیک و مینیمال طراحی می شوند. شما در انتخاب سبک دکوراسیون باید نیازها، سلایق کاربران و به علاوه بافت منطقه و بودجه را در نظر داشته باشید. همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم، دکوراسیون رستوران مدرن در میان مردم طرفداران زیادی دارد. از این رو در این بخش خط معمار در ادامه قصد دارد تا نکاتی مهم و اساس در رابطه با دکوراسیون رستوران مدرن برای کاربران گرامی به اشتراک بگذارد و چندین نمونه ی برجسته از دکوراسیون های مدرن رستوران را بررسی کرده و به اشتراک بگذارد. استفاده از خطوط صاف و مستقیم، فرم های ساده و هندسی، استفاده از تنالیته های رنگی محدود، مبلمان ساده و استفاده از حداقل جزئیات از ویژگی های بارز سبک مدرن می باشد. شما می توانید با استفاده از اشکال هندسی و ساده، تجربه بصری جالبی را برای افراد در هنگام حضور در رستوران غذاخوری ها اجاد کنید.

رنگ و نور در رستوران مدرن

همه ما می دانیم که رنگ ها تأثیرات عمیق روانی بر روی افراد دارند و یکی از عناصر زیبایی شناسی ضروری در دکورسیون داخلی می باشد. در طراحی  رستوران نیز این موضوع صادق است. انتخاب رنگ مناسب و نورپردازی صحیح به طور مستقیم بر جذب و دعوت مشتریان به رستوران تأثیر مستقیم دارد. انتخاب صحیح رنگ و نورپردازی می تواند موجب احساس آرامش، برانگیختن اشتها و به علاوه تجربه به یاد ماندنی مشتریان در رستوران شود. ایجاد کنتراست های شدید رنگی از ویژگی های طراحی داخلی مدرن است. در دکوراسیون مدرن، پالت رنگی محدود می باشد و شما می توانید از از دو یا سه رنگ یا تنالیته های مختلف یک رنگ برای دیزاین فضای رستوران خود استفاده نمایید. ایجاد کنتراست شدید (مانند رنگ های مکمل) می تواند بر میزان جذابیت فضای شما بیفزاید.

متریال در طراحی رستوران مدرن

یکی از بهترین راه ها برای ایجاد فضای داخلی رستوران مدرن استفاده از انواع مناسب متریال و مصالح است. متریال کاربردی در سبک دکوراسیون مدرن فلز، آلومینیوم، شیشه و پلاستیک می باشد. میزهای شیشه ای، صندلی های پلاستیکی و فلزی، ظروف نقره ای ضد زنگ گزینه های مناسبی برای دیزاین رستوران های مدرن می باشند. برای پوشش کف بتن صیقلی و کفپوش های وینیل مناسب می باشد.

مبلمان

شما باید در حد امکان از مبلمان ساده در رستوران هایی با سبک مدرن انتخاب نمایید. در برخی از موارد طراحان میزها و صندلیهای چوبی را یا به صورت ساده و به صورت رنگ آمیزی شده انتخاب قرار داده می شوند. مبلمان چرمی و پارچه ای ساده نیز یکی از بهترین نوع مبلمان برای دیزاین رستوران های مدرن می باشند.

تابلوهای هنری

افزودن یک یا چند تابلوی هنری می تواند بر میزان زیبایی و جذابیت رستوران های مدرن بیفزاید. از این رو شما می توانید با توجه به فضای موجود در فضای رستوران مدرن خود با نصب یک یا دو اثر هنری بر زیبایی رستوران خود بیفزایید.

به علاوه در ادامه ی این نکات چندین پروژه ی منتخب را از ابعاد مختلف بررسی خواهیم کرد. همراه ما در خط معمار باشید.

پروژه ی اول

پروژه ی حاضر شامل یک رستوران می باشد که در یکی از مناطق پرتردد شهر گوانگجو در مقابل رودخانه ی Pearl  قرار دارد. این رستوران دارای فضای داخلی مدرن، ساده با حداقل جزئیات می باشد. در طراحی آن از رودخانه مقابل آن الهام گرفته شده است. نحوه چیدمان صندلی ها به گونه ای است که افراد در هنگام سرو غذا می توانند به طور همزمان از چشم انداز بیرون نیز بهره ببرند. طراحان با الهام از رنگ آبی رودخانه، طیف های مختلفی از این رنگ را برای پوشش دیوارها انتخاب نمودند. این طیف رنگی با توجه به ماهیتی که دارد، آرامش و امنیت را در میان مشتریان فراهم می آورد و باعث می شود آن ها تجربه ی دلچسبی را در این رستوران داشته باشند. سنگ مرمر به کار رفته در کف رستوران نمادی از حرکت آب در بستر رودخانه می باشد که حسی از سیالیت در فضا را به مخاطبان القا می کند. طراحان در تضاد با رنگ های روشن و سرد آبی و سفید، مبلمان چوبی را برای این فضا انتخاب نمودند. این امر علاوه بر این که فضای متعادلی را فراهم می آورد، حسی از گرمی و صمیمت را به مشتریان انتقال می دهد.

پروژه ی دوم

طراحان در دکوراسیون این رستوران سعی بر این داشتند تا فضای مدرنی را طراحی کنند که تا حدامکان ساده بوده و با طبیعت ارتباط مستقیمی داشته باشد و افراد به دور از دغدغه های روزمره در محیطی آرام و دنج گرد هم آیند. همانطور که در تصاویر مشتهده می نمایید، پالت رنگی به کار رفته در این دکوراسیون محدود تنالیته های مختلف خاکستری می باشد. حضور گیاهان طبیعی در این فضا سرزندگی و سیالیت را به جریان می اندازد.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 234

۱ دیدگاه

  1. سارا گفت:

    این خیلی جالب بود مرسی
    برای این مطلب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *