دکوراسیون داخلی کلینیک درمانی

دکوراسیون داخلی کلینیک درمانی

دکوراسیون داخلی کلینیک درمانی

در دهه گذشته شاهد علاقه فزاینده ای به تمام جنبه های سلامت و تندرستی بوده ایم و طراحان نیز از این امر مصون نمانده اند. بسیاری از بحث‌ ها بر اساس ارائه فضاهایی برای حمایت از سلامتی، ذهن‌ آگاهی و همچنین اشکال شناخته‌ شده‌ تر پزشکی و شفا، هم از طریق بهینه‌ سازی فردی و خود مراقبتی و هم از طریق افزایش دسترسی برای گروه‌ های کم‌ نمایش در جامعه شکل گرفته است.

پایداری و استفاده از مواد سالم یکی دیگر از نگرانی های مداوم بوده است. این مقاله در ارتباط با طراحی مینیمال و در عین حال پیچیده برای کلینیک درمانی HUMANSA در هنگ کنگ است که توسط طراحان استدیو پاناراما طراحی و اجرا شده است.

محورت اصلی طراحی داخلی فضای کلینیک

Humansa، یک برند مراقبت های بهداشتی تحت عنوان New World Group، با هدف ایجاد یک اکوسیستم پیشگیرانه سلامت و تندرستی پیشگامانه در هنگ کنگ و در سراسر منطقه خلیج بزرگ در چین به منظور جلب نیازهای بازارهای نو ظهور تحت این بیماری همه گیر است.

این پروژه زنان و کودکان، مدیران اجرایی، ورزشکاران و خانواده های آن ها را در دستیابی به طیف گسترده ای از اهداف سلامت با ارائه خدمات متنوع سلامت و تندرستی، مانند تصویر برداری پزشکی، دندان پزشکی، آندوسکوپی، رژیم غذایی، فیزیوتراپی و آموزش های با کارایی بالا مورد هدف قرار می دهد.

به جای یک محیط بالینی معمولی، اولین مرکز شاخص چند منظوره یک رویکرد “بیوفیلیک” را برای ایجاد یک “مرکز پایدار” برای سلامت و تندرستی اتخاذ کرده است. مواد کلیدی پایدار، بادوام و بازیافتی مانند کف ترازو، دیوارهای گلی دیاتومی و ویژگی‌ های بامبو برای ایجاد یک خلوت شهری در مرکز شهر شلوغ استفاده شده است. به نظر می رسد هدف طراحان این پروژه این است که فضایی طبیعی و آرام بخش برای بهبود سلامت، رفاه و عملکرد مشتریان فراهم شود.

تقسیم بندی فضای داخلی و ویژگی های آن

در منطقه پذیرش و مشاوره ، سفر مشتری از یک راهرو بامبو که با پیش بینی استقبال از نوری ملایم، آغاز شده است. یک منطقه انتظار چند منظوره پر از نور طبیعی که دارای تنظیمات مبل انعطاف پذیر و غرفه های مشاوره تمام قد است توسط کلبه دیسپنسی ارگانیک تعریف شده است.

اتاق‌ های خصوصی برای معاینه پزشکی و فیزیوتراپی همگی به شکل ارگانیک هستند و به ترتیب از دیواره‌ های دیاتومی-گلی طبیعی یا شیشه‌ های نیمه مات تشکیل شده‌ اند تا به انسان لمس و حس زندگی ببخشند.

جمع بندی نهایی

این بیماری همه گیر به عنوان یک کاتالیزور برای روندهای موجود عمل کرده است، برخلاف یک باز نشانی جدید و همه جانبه در مورد ظاهر سالم داخلی. معماری و طراحی فضاها برای سلامت و رفاه دائماً در حال تکامل است. طراحان این پروژه با امید بر این که کاربران این فضا بتوانند این مفهوم جدید را مجموعه ای به یاد ماندنی از عملکردهای سلامت و تندرستی در مکانی بیابند که شاید در گذشته چنین نبوده است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه دکوراسیون داخلی کلینیک درمانی دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: healthcaresnapshots

تعداد بازدید: 155

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *