دکوراسیون داخلی ویلا، تلفیق چوب و بتن

طراحی داخلی ویلا

 دکوراسیون داخلی ویلا، تلفیق چوب و بتن

امروزه چوب و بتن در دکوراسیون داخلی و معماری مدرن جایگاه ویژه ای دارد. با توجه به اینکه ویژگی های بتن و چوب کاملا در تضاد با هم می باشد، استفاده از این دو متریال در طراحی داخلی، در ترکیب باهم  و حتی به تنهایی فضایی متفاوت ایجاد می کند. در گذشته خط معمار نمونه های زیادی از ترکیب این دو متریال هم در نمای ساختمان و هم در طراحی داخلی را به اشتراک گذاشته بود. در این بخش می خواهد نمونه ای دیگراز کاربرد آن را در نما و فضای داخلی  ویلا را به شما معرفی کند. 

گروه معماری Megowan در استرالیا اخیرا به  طراحی داخلی ویلا در اطراف کوه الیزا پرداخته است. درب این ویلا به سمت راهرویی با سقف بلند و منظره ای از اقیانوس باز می شود. پس از ورودی، سالن نشیمن قرار دارد. دیواره های بتنی آن در تضاد با عناصر داخلی چوبی مانند سقف می باشد. در کنار فضای غذاخوری یک بالکن مشرف به خیابان قرار دارد. پشت فضای نشیمن و غذاخوری، آشپزخانه دیده می شود. سقف و در چوبی تعدای از کابینت ها در تضاد با فضای روشن و سفید آشپزخانه می باشد. در انتهای آشپزخانه، یک پنجره برای بهره مند شدن از نور طبیعی قرار داده شده است.

 پله ها با نرده های شیشه ای و فولادی سطوح مختلف خانه را متصل می کنند. در حمام مستر، وان به گونه ای قرار گرفته است که بتواند از چشم انداز بیرون نیز بهره مند گردد. به علاوه این فضا رو به بالکن باز می شود و سطح این فضا نیز از چوب پوشیده شده است. در نمای این ساختمان نیز با توجه به موقعیت آب و هوایی منطقه از چوب و بتن به کار رفته است.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

طراحی داخلی ویلا طراحی داخلی ویلا طراحی داخلی ویلا طراحی داخلی ویلا طراحی داخلی ویلا طراحی داخلی ویلا طراحی داخلی ویلا طراحی داخلی ویلاطراحی داخلی ویلاتحریریه خط معمار

مترجم: مینا مقدم 

شرکت معماری آوگون

منبع: Contemporist

تعداد بازدید: 1,172

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *