دکوراسیون اداری شیک ، معرفی راهکارهایی برای ایجاد فضای اداری

دکوراسیون اداری شیک

دکوراسیون اداری شیک ، معرفی راهکارهایی برای ایجاد فضای اداری

برای موفقیت هر شرکتی،  طراحی داخلی دفتر کار آن اهمیت دارد. بنابرابن افراد معمولا برای داشتن دکوراسیون اداری شیک و مناسب، با متخصصان و طراحان داخلی می بایستی مشورت کنند. داشتن فضای اداری زیبا و درخور، ممکن است که هزینه هایی را در بر داشته باشد، اما هزینه های آن در مقابل فضای داخلی اداری ضعیف به چشم نمی آید. یکی از کارشناسان و متخصصان طراحی داخلی معتقد است که فضاهای داخلی اداری موجب اتلاف وقت می شود، زیرا می تواند در اجرای وظایف اساسی مختل ایجاد کند. شرکت های نوپا و تازه تأسیس ممکن است که بودجه کافی برای مشورت با متخصصان و طراحی فضای داخلی اداری شان نداشته باشند. در این راستا خط معمار در این بخش با توجه به ایده های نظریه پردازان معاصر، به معرفی برخی از راهکارهای اساسی برای ایجاد فضای اداری می پردازد:

فضا و نورپردازی:

 نورپردازی در طراحی داخلی دفتر کار را در الویت های کاری خود قرار دهید. یکی از کارشناسان خاطر نشان می کند که کارمندان آمریکایی بیش از ۹۰ درصد ساعات بیداری خود را در محل کار خود می گذرانند. سیستم کاری آن ها در فضایی به دور از پنجره قرار دارد. اما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که عدم نور طبیعی در فضای داخلی اداری ممکن است که تأثیری مستقیم بر روی خلق و خوی کارمندان و کارفرماسان داشته باشد. بنابراین وجود نور طبیعی به اندازه مورد نیاز در بخش اداری ضروری می باشد. نور طبیعی در بسیاری از فضاهای داخلی توسط طراحان نادیده گرفته می شود، اما باید یکی از ملاحظات شما در زمینه طراحی و چیدمان اداری باشد. نور طبیعی طیف وسیعی از رنگ ها را ارائه می دهد که دیدن جزئیات و برخی دیگر از کارهای اصولی را برای افراد آسان تر می سازد.

همچنین مطالعات متعددی وجود دارد که بهبود بهره وری با نور طبیعی به خصوص در محیط های اداری و تولیدی را نشان می دهد. علاوه بر این سیستم بینایی افراد به گونه ای طراحی شده است که در هماهنگی با تغییر نور در طول روز می باشد و در تضاد با نور مصنوعی مداوم در فضای داخلی اداری می باشد. همچنین نور روز منجر به کاهش درد ناحیه چشم و سردرد های مضمن می شود. یکی دیگر از کارشناسان اشاره می کند که برای گردش نور طبیعی در تمامی بخش های داخلی سعی کنید که دیواره ها را از میان برداشته و در عوض از دیواره های شیشه ای استفاده کنید و اجازه دهید که نور طبیعی در تمامی بخش های داخلی جریان داشته باشد. او می افزاید که با وجود نور طبیعی، فضا نیز به همراه آن می آید.

سعی کنید تا فضای کافی را در اختیار کارمندان قرار دهید تا به طور آزادانه بتوانند در محیط گردش داشته باشند. فضای آزادانه در میان راهرو ها و در میان میزها باعث می شود تا کارمندان به سادگی بتوانند در میان این فضاها گردش داشته باشند. هیچ چیز نگران کننده تر از این نیست که افراد هنگام تردد در فضای داخلی با دیگر افراد برخورد داشته باشند. این منجر به ایجاد نارضایتی در میان کارمندان می شود. قطعا شما قصد دارید تا فضایی آرام و در عین حال پویا و سرگزم کننده ای را برای محیط کاری خود ایجاد کنید، تا افراد بتوانند در تعامل با دیگر کارمندان و ارائه ایده های خود به یکدیگر باشند. برای تحقق یافتن چنین هدفی توصیه می شود که طراحان فضاهایی با پلان باز را طراحی کنند. افزودن نیمکت ها در فرم های مختلف به ایجاد تعامل تیمی در فضای اداری کمک می کنند.

ایجاد فضایی برای استراحت:

ایجاد فضاهایی برای استراحت صرفا مکانی برای غذاخوردن و استراحت نیستند. آن ها فضاهایی به دور از میز کار کارمندان ایجاد می کنند که کارمندان می توانند در این بخش به تفکر  بپردازند. این فضاها موانع برقراری ارتباط و تشویق خودجوش بودن در دفتر را برطرف می کنند. شما می توانید برای کارکنان نه تنها برای استراحت بلکه برای تبادل افکار ، محل های ملاقات یا سالن اجتماعات را در دفتر خود تعیین کنید.

ایجاد نظم در فضا: 

هنگامی که صحبت از دفاتر اداری کوچک می شود، باید اطمینان حاصل کرد که همه چیز به خوبی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. در عوض دفاتر اداری بزرگ، ممکن است که مشتری ها هرگز فضای کاری را مشاهده نکنند، زیرا طراحان، فضای کاری را از فضای ملاقات معمولا جدا می سازند. اما در فضای اداری کوچک چنین چیزی وجود ندارد و همه چیز در فضای کاری با پلان باز قرار دارد. بسیار مهم است که فضای کاری منظم داشته باشید و از شلوغی بپرهیزید. یکی از توصیه های طراحان برای داشتن فضای اداری مرتب این است که از قرار دادن سطل های زباله در کنار میزها بپرهیزید.

سرمایه گذاری در خرید مبلمان: 

بسیاری از کارفرما سعی می کنند تا در خرید مبلمان اداری کمتر هزینه کنند. اما معمولا طراحان توصیه می کنند که در خرید مبلمان حساسیت بیش تری به خرج دهند و بودجه بیش تری را برای آن در نظر داشته باشند. یکی از دلایل آن این است که کارمندان معمولا زمان زیادی را در طول روز بر روی صندلی ها قرار می گیرند. بنابرای باید این صندلی ها از استاندارد کافی برخوردار باشند. یکی دیگر از کارشناسان توصیه می کند که برای آسان تر کار کردن دفتر از فناوری استفاده کنید. ارتباطات وایرلس در فضای داخلی اداری باعث می شود تا کارمندان به آسانی بتوانند در مکان های مختلف به فعالیت بپردازند.

رنگ آمیزی فضا: 

رنگ آمیزی دیوارهای دفتر نیز یکی دیگر از جنبه های حیاتی است که نمی توان از آن غفلت کرد. برای اطمینان از ایجاد محیط کاری آرامش بخش و راحت ، به شما توصیه می شود رنگ هایی مانند سبز روشن ، بژ یا حتی آبی روشن را انتخاب کنید. سعی کنید تا بر روی دیواره ها از تعدادی تابلوی نقاشی نیز نصب کنید. 

امیدواریم که مطالب ذکر شده شما را در ایجاد دکوراسیون اداری مورد نظرتان یاری کرده باشد. اکنون خط معمار شما را به دیدن تصاویر دکوراسیون اداری شیک دعوت می نماید.

دکوراسیون اداری شیک دکوراسیون اداری شیک دکوراسیون اداری شیک دکوراسیون اداری شیک دکوراسیون اداری شیک دکوراسیون اداری شیک دکوراسیون اداری شیک دکوراسیون اداری شیک دکوراسیون اداری شیک دکوراسیون اداری شیک دکوراسیون اداری شیک دکوراسیون اداری شیک دکوراسیون اداری شیک دکوراسیون اداری شیک دکوراسیون اداری شیک دکوراسیون اداری شیک دکوراسیون اداری شیک دکوراسیون اداری شیک دکوراسیون اداری شیک دکوراسیون اداری شیک دکوراسیون اداری شیک دکوراسیون اداری شیک دکوراسیون اداری شیک دکوراسیون اداری شیک دکوراسیون اداری شیک دکوراسیون اداری شیک دکوراسیون اداری شیک دکوراسیون اداری شیک دکوراسیون اداری شیک دکوراسیون اداری شیک

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 989

۱ دیدگاه

  1. amir گفت:

    خیلی خیلی هیجان انگیز بود . من یکی از این شرکت هارو میزنم حالا ببینید البته منظورم دکوراسیونش بود که استفاده خواهم کرد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *