دانلود رایگان پایان نامه معماری موزه زرتشت PDF

پایان نامه معماری موزه زرتشت

دانلود رایگان پایان نامه معماری موزه زرتشت PDF –

در این بخش برای همراهان گرامی خط معمار، یک پایان نامه کامل، در رابطه با معماری موزه زرتشت آماده نموده ایم. در این پایان نامه بطور کامل مراحل طراحی و اجرای موزه به همراه ضرورت ایجاد چنین موزه ای، توضیح داده شده است. این پایان نامه بصورت فایل PDF بوده و ۱۰۶ صفحه دارد. در ادامه پیش گفتار و صفحه اول پایان نامه قرار داده شده است. برای دانلود رایگام فایل پایان نامه، از لینک دانلود قرار داده شده در انتها استفاده نمایید.

پیشگفتار:

هر کس عمرش را فدای معماری کند.یک روز هرچند دیر از او قدر دانی میشود.
با حمد و سپاس از خداوند یکتا که با رحمت خویش بر بندگانش منت نهاد و آنان را هیچ گاه رها ننمود روزی رسانی که همیشه بنده اش را روزی رسانده و او را در پناه گاه امن خویش جای داده و به او ساختن سر پناه را آموزش داده است.
پیدایش معماری بوسیله انسان به روشنی مشخص نیست.انسان که زندگی را از غار آغاز کرد چگونه به فکر ساختن یک سر پناه برای خویش نائل گردید این خود سوالیست.
از غاری که زندگی می کرد الهام گرفت یا از درختی که سایبانی مناسب در فصل گرما بود؟
بهر حال انسان پیش از تاریخ به هر نحو که بود موفق به ایجاد آثار معماری گردید که نمونه هایی از آن موجود است.هرچند که شاید آثار به جا مانده اولیه به اعتقاد برخی اثری معمارانه نباشد ولی به نظر می رسد که با توجه به شرایط زمانی باید آنرا اثری معمارانه محسوب نمود و از اهمیت خاصی هم برخوردار بوده است.به هر صورت پیدایش و ایجاد معماری تحولی شگرف در زندگی بشر به وجود آورد.
ساختمانهای تاریخی هر کشور بخشی از شناسنامه ی فرهنگی و کارنامه مردمی است که در آن زندگی می کرده اند .هرچند برگهای زرین این دفتر پراکنده است اما از همین پراکنده ها چیزهایی می توان گرد آورد که در هیچ دیوان پرداخته ای نیامده است.
از آنجایی که هنر معماری در کشورهایی که صاحب تاریخ و فرهنگ باستانی هستند از مهم ترین پایه های تمدن دیرینه آنهاست و سرزمین ایران نیز با پیشینه ی مدنیت چندین هزار ساله که یکی از ادیان مهم دوران باستان آن نیز دین زرتشت می باشد دارای چنین شاهکارهای معماری است.

فصل اول: شناخت کلی اولیه
طرح مسئله
آیین زرتشت آیین ملی باستانی ایرانیان می باشدولی متاسفانه به دلیل شرایط خاص فرهنگی و بی توجهی این آیین کهن به دست فراموشی سپرده شده است و تنها در شهرهایی که آثار و بناهای از قوم آریایی و تمدنهای قدیمی و باستانی مانند هخامنشی به جا مانده است میتوان به این رسوم دست یافت و به ماهیت حقیقی آن پی برد. تهران پایتخت ایران است و بعلت پذیرا بودن توریست و سفرا و مهمانان سیاسی دیگر کشورها باید نماینده و مرکزی برای نمایاندن تاریخ و تمدن عظیم ایران باشد.
تاریخ هفت هزار ساله آریایی و ایرانی باید در غالب مرکزی که همه مشخصات را نشان دهد به معرض دید عموم و خواص قرار گیرد.
پس دو دلیل عمده برای طراحی موزه زرتشت به یاد آوردن آیین کهن ایران و نمایاندن آن در غالب گنجینه ای از آثار آن زمان و فرهنگ و آیین و رساندن آن به معرض دید عموم در سراسر جهان می باشد.
فرضیات طرح مورد نظر پاسخ به مشکلات مطرح شده می باشد.وجود یک موزه در موقعیت تهران به عنوان یک مرکز سیاسی و اقتصادی و تفریحی و فرهنگی مهم که عنوان پایتخت کشور را نیز با خود به همراه دارد برای نشان دادن آیین ایرانیان ضروری می باشد. همچنین در موقعیت جغرافیایی منطقه ای این مکان که مورد نظر برای طراحی می باشد وجود موزه هنرهای معاصر در نزدیکی یک موزه ی فرهنگی کهن از لحاظ زیبایی شناختی شهری و دید فرهنگی بسیار مناسب می باشد. در پاسخ به مشکل دوم چون مهمانان و سفرا و رؤسای جمهور کشورهای دیگر به تهران آمده و به شهرهای باستانی ایران کمتر مسافرت می کنند مناسب است که این آثار در بعضی موارد به تهران آورده شده و به دید عموم گذاشته شود تا افرادی که امکان مسافرت به شهرهای دیگر ندارند در همین شهر با آیین باستانی خود آشنا شوند و یک منبعی جهت نشان دادن فرهنگ چند هزار ساله آریایی و ایرانی در تهران باشد.

 

    دانلود رایگان پایان نامه معماری موزه زرتشت   ||   لینک کمکی

    حجم: ۶٫۵ مگابایت

 

تحریریه خط معمار

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 4,976

2 دیدگاه‌

  1. علی رضا گفت:

    Suspended لینک دانلود حذف شده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *