تعامل با طبیعت در معماری ساختمان اداری

تعامل با طبیعت در معماری ساختمان اداری

معماری و طراحی نما ساختمان اداری

تعامل با طبیعت در معماری ساختمان اداری

شرح  پروژه:

ایجاد طراوت و حفظ شادابی در محیط کار از عواملی است که امروزه در دفاتر اداری به آن توجه می شود. زندگی شهری و صنعتی و محیط های ماشینی این نیاز را در فضاهای داخلی و به طور کلی نیاز به دید بصری به فضاهای مرتبط با طبیعت را بیشتر کرده است. دفتر تونی فروت در منطقه ۴ شهر هوشی مین قرار دارد که نسبت ساختمان آن بالا است و اکثر ساختمان های ساخته شده به عنوان مرکز تجاری و دفتر مرکزی عمل می کنند.

 این سایت در یک تقاطع T با دید باز به پارک و میدان عمومی قرار دارد. اما دو نماي اصلي ساختمان از غروب تا سحر نور مستقيم خورشيد را دريافت مي‌ كنند و مشكل گرماي بيش از حد براي فضاهاي داخلي ايجاد مي‌ كنند.

 ایده استفاده از یک هندسه سوراخ شده امکان ایجاد فضای میانی برای سایه‌ اندازی را فراهم می‌ کند و در عین حال تماس بصری گسترده‌ ای را از داخل محیط ساخته‌ شده تا منظر شهری خارج حفظ می‌ کند. از سوی دیگر، عقب‌ نشینی ساختار سخت، اتاق‌ هایی را برای فضای سبز ایجاد می‌ کند که منجر به پوستی طبیعی می‌ شود که نماهای در معرض نور روز را می‌ پوشاند.

 هر فضای اداری در فضای داخلی که توسط پوششی از گیاهان اطراف ساختمان محافظت می شود، منظره ای تازه از سطح سبز به دست می آورد. سیستمی از فضاهای سبز مشابه در هر طبقه با تماس چشمی متقابل از سطوح مختلف ادامه می یابد که تجربه لذت بخش هر فضا را بیشتر بهبود می بخشد.

 مجموعه‌ای از تخته‌ های چوبی که مکعب‌ هایی را تشکیل می‌ دهند تا سایه‌ های مؤثری را در برابر نور مورب روز وارد ساختمان ایجاد کنند. در همین حال، لعاب عقب‌ نشینی به اندازه نور بازتابی دریافت می‌ کند که به نفع هزینه‌ های سرمایش و روشنایی در تعمیر و نگهداری ساختمان است.

 بلوک با سوراخ سبز یک راه حل ممکن برای بهبود شرایط فضای کاری برای ساختمان های شهری است که در شهرهایی با محیط گرمسیری مشابه هوشی مین، ویتنام زندگی می کنند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه تعامل با طبیعت در معماری ساختمان اداری دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archilovers

تعداد بازدید: 314

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *