دکوراسیون باشگاه بدنسازی سالار ، مجتبی هوشنگیان شیرازی

طراحی باشگاه بدنسازی سالار

دکوراسیون باشگاه بدنسازی سالار ، مجتبی هوشنگیان شیرازی

معماری: دفتر معماری مشیر

معمار مسئول: مجتبی هوشنگیان شیرازی

موقعیت: ایران، شیراز

تیم طراحی: مهدی فرامرزی

مساحت: ۴۷۰ مترمربع

دکوراسیون داخلی: مسعود شهریاری

گرافیست زهرا نصیری

عکاس: امیرعلی غفاری

سال آغاز پروژه: ۱۳۹۶

سال اتمام پروژه: ۱۳۹۷

جوایز: کاندید دریافت جایزه معماری داخلی از دانشگاه AA مادرید

شرح پروژه

خط معمار در این بخش قصد دارد تا یکی از جدید ترین و بهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازی اجرا شده در سال اخیر را برای شما به اشتراک بگذارد. این پروژه شامل یک باشگاه بدنسازی با قدمت ۱۵ سال بود که توسط گروه معماری مشیر بازسازی شد. متاسفانه این باشگاه بدنسازی پیش از بازسازی  از طراحی داخلی برخوردار نبود. همچنین با توجه به این که پروژه در طبقه منفی دوم قرار داشت ارتفاع استانداردی هم نداشت. به همین دلیل بود که طراحان کل کف ساختمان را خارج کرده و کف سالن را حدود ۲۰ متر پایین تر آوردند. به طور کلی این باشگاه با داشتن پراکندگی کاربری در پلان و هدر دادن فضایی حدود ۱۰۰ متر در کل فضا به این دفتر معماری معرفی شد.

طراحان در ابتدا چالش های موجود در پروژه را بررسی کرده و کاربری‌هایی مثل اتاق مدیریت، اتاق ماساژ را در دسته‌بندی اول (فضاهای خدماتی درجه دوم) قرار دادند. قدم بعدی تغییر فضای عمومی مانند اتاق رختکن، کافی شاپ و کلیه تأسیسات چون نورپردازی، کف پوش ها، رنگ، چیدمان آینه ها و چیدمان صحیح دستگاه های بدنسازی بود. طراحان همچنین با حذف یکی از دیوارها در بخش اصلی و در بر گرفتن فضای راه پله ها به شفافیت فضا افزوده و به علاوه عملکردهای جدیدی را به فضا اضافه کردند.

یکی دیگر از چالش های موجود در پروژه بودجه ای بود که کارفرما در اختیار طراحان گذاشته بود بنابراین آن ها سعی کردند با مدیریت بودجه به طراحی این پروژه به بهترین صورت بپردازند. برای گرمایش و سرمایش این پروژه از اسپلیت استفاده شده و بدین صورت هوای تازه به باشگاه منتقل شده و هوای باقی مانده نیز به خارج منتقل می شود.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

بهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازی بهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازی بهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازی بهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازی بهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازی بهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازی بهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازیبهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازی بهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازی بهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازی بهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازی بهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازی بهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازی بهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازی بهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازی بهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازی بهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازی بهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازی بهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازی بهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازی

در این بخش به معرفی یکی از بهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازی پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Aoapedia.ir

اقتباسی از دانشنامه هنرمعماری

تعداد بازدید: 1,630

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *