برترین طراحی داخلی منزل ۲۰۱۹ از دیدگاه Dezeen

برترین طراحی داخلی منزل ۲۰۱۹

برترین طراحی داخلی منزل ۲۰۱۹ از دیدگاه Dezeen

در سالی که گذشت سایت Dezeen پروژه های متعددی از طراحی داخلی منازل را مسکونی منتشر کرد. همانند سایر پروژه ها تحت مطلبی به معرفی برترین های طراحی داخلی منزل در سال ۲۰۱۹ پرداخت.  در این بخش ما قصد داریم تا پروژه های برتر طراحی داخلی منزل ۲۰۱۹ را از دیدگاه این سایت به اشتراک بگذاریم. این پروژه ها معمولا آپارتمان های کوچکی با متراژ زیر ۸۰ متر مربع می باشند. در ادامه با دیدن پروژه ها خط معمار را همراهی کنید.

Madrid apartment, Spain, by Husos Arquitectos

برترین طراحی داخلی منزل ۲۰۱۹

این پروژه با مساحت ۴۶ مترمربع در مادرید قرار دارد و برای یک پزشکی که همراه با حیوان خانگی اش به تنهایی می کرد، طراحی شد. هر دوی پزشک و سگش نیازهایی را داشتند که معماران پس از مشاهده فعالیت های روزانه شان، آن ها را در طراحی داخلی لحاظ کردند. هر دوی آن ها به گرما حساس بودند، بنابراین آپارتمان به تهویه ای مناسب نیاز داشت تا بتواند در ماه های گرم تابستان مادرید خنک بماند. علاوه بر این می خواستند تا سالن پذیرایی برای انجام فعالیت های متنوع چون تماشای تلویزیون، نوشتن گزارش های پزشکی و دورهمی با دوستان به اندازه کافی بزرگ باشد.

Barbican Apartment, UK, by John Pawson

برترین طراحی داخلی منزل ۲۰۱۹

در این پروژه طراح سعی بر ایجاد فضایی مینیمال و روشنی داشته است. در مرکز سالن پذیرایی ما شاهد یک حجم بزرگ چوبی با رنگ روشن هستیم. در داخل این حجم طراح آشپزخانه و فضای مطالعه را قرار داده است. کمد های تمام قد در همه جا یکپارچه می باشند تا ساکنین بتوانند لوازم غیر ضروری خود را در این کمد ها قرار داده از ایجاد بی نظمی در سالن نشیمن بپرهیزند. همچنین حجم مرکزی به پنهان کردن یک اتاق خواب آپارتمان کمک می کند. فریم چوبی بالای تخت نیز به سمت دیوار کشیده شده و چشم را به سمت چشم انداز شهری هدایت می کند. سطوح مختلف دیوارهای این پروژه به رنگ سفید می باشد، این در حالی است که طراح برای کفپوش ها رنگ خاکستری ملایم را انتخاب کرده است.

Function Walls, Sweden, by Lookofsky Architecture

برترین طراحی داخلی منزل ۲۰۱۹

پروژه حاضر با مساحت ۸۰ مترمربع در استکهلم قرار دارد. طراح در این پروژه جهت افزایش فضا از این دیوارهای زرد رنگ استفاده کرده است. این دیوارها علاوه بر این که از لحاظ بصری جذاب هستند، کاربردی نیز می باشند و می توان به عنوان ذخیره سازی اشیا از آن استفاده کرد. طراح در این بخش برخوردی خلاقانه کرده است. او از در یک سمت دیواره ها به طول ۷ متر، سینک ظرفشویی و فضایی نشیمن تو کار طراحی کرده است. طراح فضاهای تو رفته را زرد و یابر بخش های دیوار را سفید رنگ آمیزی کرده است. در انتهای دیواره ای که به عنوان فضای نشیمن در نظر گرفته شده، طراح یک قفسه باریک برای قرار دادن کتاب طراحی کرده است. در فضای آشپزخانه نور مخفی به زیباتر جلوه دادن رنگ زرد کمک می کند در حالی که سینک استیل در تضاد با رنگ زرد و کابینت های سفید رنگ قرار دارد.

Casa P82, Spain, by Lucas y Hernandez Gill

برترین طراحی داخلی منزل ۲۰۱۹

ویژگی های شاخص در این پروژه، ایجاد فضایی روشن و پرنور و استفاده از پارتیشن های کشویی آن است. این آپارتمان در مادرید اسپانیا قرار دارد و توسط Lucas y Hernández Gil طراحی شده است. از آن جایی که کارفرما فضایی پرنور، زیبا و محیطی صمیمی برای خود می خواست، طراح در ابتدا پنجره های موجود را حفظ کرده و برای افزایش روشنایی سعی کرد تا دیوارها را تا حد امکان حذف کرده و فضایی با پلان باز را طراحی کند. در عوض به جای دیوار ها از پارتیشن های تمام قد کشویی  استفاده کرد که در صورت نیاز فضاها را از یکدیگر جدا می سازد.

Kinuta Terrace, Japan, by Norm Architects and Keiji Ashizawa Design

برترین طراحی داخلی منزل ۲۰۱۹

ویژگی های اصلی در این پروژه واقع در شهر توکیو دیوارهای بتنی، کفپوش چوبی و مبلمان ساده می باشد که در مقایسه با فضای قبل از بازسازی اش روشن تر و دلباز تر جلوه می کند. از آن جایی که کارفرما میخواست تا نور طبیعی هر چه بیش تر در فضا وجود داشته باشد، طراحان تا حد امکان از سطوح شفاف در دکوراسیون داخلی این خانه به کار بردند. این شفافیت نه تنها در معماری بلکه در هر یک از مبلمان در نظر گرفته شد.

Marina Apartment, Spain, by Cometa Architects

برترین طراحی داخلی منزل ۲۰۱۹

طراح در این پروژه ۵۶ متری با استفاده از سطوح سیمانی و چوبی در کنار جزئیات مسی، فضای داخلی فوق العاده ای را برای کارفرما ایجاد کرده است. طراح برای بهره مندی از چشم انداز طبیعی از پنجره های بزرگ در انتهای این آپارتمان ایجاد کرده است.

Marylebone Apartment, UK, by Proctor & Shaw

برترین طراحی داخلی منزل ۲۰۱۹

در این پروژه مسکونی پارتیشن چوبی به عنوان نقطه کانونی آپارتمان به حساب می آید. این خانه به مساحت ۷۵ مترمربع در طبقه سوم یک آپارتمان چهار طبقه در منطقه Marylebone در لندن قرار گرفته است. این خانه تنها شامل یک اتاق خواب و یک سالن مطالعه بود که توسط یک راهروی کوتاه از یکدیگر جدا می شدند. پارتیشن بلند چوبی در مرکز آپارتمان فضای خواب را از نشیمن جدا می سازد. فضای غذاخوری با پلان باز و فضای نشیمن در جلوی آپارتمان قرار گرفته اند و توسط چهار پنجره ای که مشرف به خیابان اصلی است کاملا روشن می شوند. در طرف دیگر این سالن نیز آشپزخانه قرار گرفته است.

Perfect Storm, Australia, by Killing Matt Woods

برترین طراحی داخلی منزل ۲۰۱۹

سطوح بتنی مانند و متریال چوبی در این پروژه فضای تاریکی را ایجاد کرده است. صاحبان این آپارتمان ۷۳ متری از طراح خواستند تا فضایی مینیمال و آرامش بخشی را برایشان طراحی کند. بنابراین ما شاهد تنالیته های رنگی خنثی در تمامی فضا هستیم.

Pioneer Square Loft, USA, by Plum Design and Corey Kingston

برترین طراحی داخلی منزل ۲۰۱۹

در این پروژه با مساحت ۷۰ متر مربع، طراح قصد طراحی فضایی برای کار و زندگی را دارد. با توجه به ویژگی های اصلی، فضای داخلی شامل دیوارهای آجری است که در یک طرف به رنگ سفید می باشد. این دیوارهای آجری در کنار سقف چوبی تیره هارمونی ایجاد کرده است.

۱۷٫۶-square-metre Flat, Taiwan, by A Little Design

برترین طراحی داخلی منزل ۲۰۱۹

این پروژه با متراژ ۱۷٫۶ مترمربع جزو کوچک ترین پروژه های منتشر شده در سایت Dezeen در سال ۲۰۱۹ می باشد. این آپارتمان مسکونی با وجود فضای محدود دارای ارتفاع ۳٫۴ متری می باشد. طراح از ارتفاع بلند آن برای طراحی فضا بهره برده است. در این واحد مسکونی تمامی فضاها در مجاورت یکدیگر قرار گرفته اند، اما وضوح از همدیگر جدا شده اند. پله ها نه تنها امکان دسترسی به فضای خواب را فراهم می آورد، بلکه از طریق آن ها می توان به می توان به کابینت های توکار نیز دسترسی یافت. به دلیل محدودیت فضا، یخچال نیز در زیر راه پله به موازات کابینت ها قرار گرفته است. فضای خواب نیز در نیم طبقه بالا قرار داده شده که توسط راه پله به فضای نشیمن و آشپزخانه متصل می شود.

در این بخش در خط معمار به شرح برترین طراحی داخلی منزل ۲۰۱۹ از دیدگاه Dezeen پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Dezeen

تعداد بازدید: 552

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *