ایجاد فضای اداری با سبک صنعتی

دکوراسیون داری با سبک صنعتی

ایجاد فضای اداری با سبک صنعتی

سبک صنعتی یکی از سبک های مدرنی است که امروزه در بسیاری از دکوراسیون های داخلی کاربرد فراوان دارد. در این سبک دکوراسیون از متریال هایی استفاده می شود که خام و بدون پرداخت می باشد. به گونه ای دیگر می توانیم بگوییم که از متریالی مانند آهن، آجر ، بتن و غیره به طور مستقیم و به صورت خام استفاده کرد. همچنین در سبک دکوراسیون صنعتی سیم کشی ها، سیستم های گرمایشی و سرمایشی نیز قابل دیدن می باشد و هیچ گونه پوششی در این سبک دکوراسیون دیده نمی شود. 

 امروزه ما سبک صنعتی را در دکوراسیون اداری به وفور مشاهده می کنیم. بنابراین خط معمار در این بخش تصمیم دارد تا یک نمونه ی موفق از این سبک دکوراسیون را به شما معرفی کند.

استودیو طراحی IA در سال اخیر یک فضای جدید اداری برای شرکت Element که یک شرکت برنامه ریزی و توسعه شهری در شهر Perth  استرالیا است طراحی کرده است. نکته اصلی و کلیدی در پروژه Element این بود که از یک رویکرد انحصاری عبور کند و به سمت یک فضای کاری مشترک و همه جانبه حرکت کند. این امر به ویژه حائز اهمیت بود زیرا از زمانی که دو سازمان TPG و Placematch  تا کنون به عنوان واحدهای جداگانه ای دیده می شدند. ارزیابی نیازهای عملکردی هرواحد، نکته کلید ایجاد یک فضای اداری بود که از تمام واحدهای تجاری پشتیبانی می کرد. پس از اتمام پروژه، این دو کمپانی تحت عنوان یک کسب و کار جدیدی با نام Element قرار گرفتند. فضای دفتر جدید آنها بخشی از نام تجاری جدید آنهاست.

فهالیت این کمپانی به طور عمده در حوزه محیط زیست شهری نهفته است و آنها به فضای اداری خودشان نیاز دارند تا آن را منعکس کنند. این طرح از زبان شهری خیابان الهام گرفته و در برنامه ریزی فضا، جزئیات و در متریال بیان شده است. در پله ها ویژگی سبک صنعتی را مشاهده می کنیم. سطوح کف آن از چوب پوشیده شده و سایر اجزای بتنی بر متریال خامی تأکید می کند که در فضاهای شهری یافت می شود. طراح سعی کرده است با استفاده از متریال مختلف در کف سالن مرز فضاها را از هم جدا سازد. فضاهای کاری نیز بدون هیچ سلسله مراتبی همراه با سالن کنفرانس قابل دسترس برای کارمندان طراحی شده است.

استودیو IA با موفقیت به یک فضای کاری با پلان باز که ارتباط مابین فضای شهری و فضای اداری را منعکس می کند دست یافته است. نتیجه نهایی سیمای شهری را از طریق متریال به کار رفته در سطح شهرو طبیعی ترسیم می کند. علارقم محدودیت های موجود در این پروسه با آن مواجه بودند، استودیو محیطی را برای کارمندان طراحی کرد که تأثیر مثبتی بر کارکرد بیرونی و درونی، و اتصال بین فضاها ایجاد کند.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

دکوراسیون داری با سبک صنعتی دکوراسیون داری با سبک صنعتی دکوراسیون داری با سبک صنعتی دکوراسیون داری با سبک صنعتی دکوراسیون داری با سبک صنعتی دکوراسیون داری با سبک صنعتی دکوراسیون داری با سبک صنعتی

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Officesnapshot

تعداد بازدید: 483

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *