اصول طراحی ویلا ، طراحی ویلای TLV

اصول طراحی ویلا

اصول طراحی ویلا، طراحی ویلای TLV

در این بخش قصد داریم تا به برخی از نکات  و اصول طراحی ویلا بپردازیم. پیشینه معماری و طراحی داخلی ویلا به دوران رنسانس باز می گردد، اما ارتباط آن ها با دنیای معاصر نیز همچنان ادامه دارد. ویلاها به عنوان یک قاعده در معماری معمولا بزرگتر و خاص تر از خانه های معمولی مسکونی می باشند. اولین نمونه های طراحی ویلا، مجموعه ای از خانه های مسکونی بزرگ واقع شده به دور از شهر می باشد. طراحی ویلاهای معاصر بیش تر بر هر دو طرح اولیه و ساخت و ساز تمرکز دارند. در ادامه به برخی از نکات مهم در رابطه با معماری و طراحی داخلی ویلا خواهیم پرداخت:

هنگامی که قصد طراحی یک ویلا را دارید، باید به این نکته توجه کنید که جوانب معماری به طور ذاتی با جوانب طراحی داخلی در ارتباط است. هریک از این جوانب به طور مجزا نیز کامل می شوند. فضای داخلی ویلا باید رویایی و همچنین ارگانیک باشد. از آنجا که هسته اصلی مفهوم ویلا بر حول محور دوری از ازدحام جمعیت و شلوغی می باشد، معماری خود را در غالب فضای داخلی طراحی خواهد کرد. البته دکوراسیون یک مفهوم کاملا متفاوت می باشد، اما یکپارچه سازی در خارج از داخل از طریق معماری جامع و طراحی داخلی خوب، در حالی که طبیعت را حفظ می کند نکته اصلی است که محتوی اصلی طراحی ویلا را در بر می گیرد.

جوهره زیبایی در طراحی داخلی ویلا در کانسپت آن نهفته است. در حالی که در نمونه های اولیه ویلا از جمله ویلای Rotunda  ایده آل های زیبایی کاملا متفاوت و بر مبنای قرینه سازی قرار داشت. در طراحی داخلی ویلای معاصر بیش ترین تأکید بر مدرنیزه کردن، استفاده از خطوط متقاطع یا راست، فریم های بزرگ پنجره و حضور طبیعت در فضای داخلی می باشد. این تفاوت در طراحی داخلی ویلا بیش از هرچیز دیگری به دلیل تغییر زمان و سنت طراحی می باشد. بنابراین زیبایی شناسی منطبق با ذهنیت جهانی که در آن قرار دارد ساخته می شود. یکی از اهداف اصلی ساخت ویلا ایجاد فضایی به دور از شهر و کاملا ارگانیک می باشد، بنابراین بنابراین طبیعی است طراحی به گونه ای باشد که طبیعت را در آن وارد سازیم. یکی از راه های رسیدن به این هدف قرار دادن پنجره های بزرگ و شیشه ای می باشد که افراد در هنگام حضور در خانه با چشم انداز بیرون ارتباط برقرار کنند.

انتخاب رنگ و متریال با توجه به تم و سبک به کار رفته در طراحی آن می تواند متفاوت باشد. مهم ترین مسأله در این مورد آن است که بتوان بین سطوح ساده، رنگی و بافت دار هارمونی ایجاد کرد. این تعادل بصری و هارمونی رنگی دو جنبه مهمی هستند که در طراحی ویلا باید بدتن توجه کرد. این موارد نکاتی ساده هستند که توجه به آن ها می تواند شما را به دیزاین ویلای ایده آلتان نزدیک سازد. در ادامه اصول طراحی ویلا اکنون یکی دیگر از نمونه های فوق العاده از ویلای مدرن را به شما معرفی خواهیم کرد.

پروژه ویلای مسکونی TVL به مساحت ۵۰۰ متر مربع در یکی از شهرهای اسرائیل، Ramat Gan قرار دارد. یکی از چالش های اصلی در این پروژه حضور برجسته نور طبیعی در فضای داخلی، بازی نور و سایه به عنوان یک طرح اساسی یکپارچه شده است. فرم معماری خانه از طریق نوسان و حرکت نور و سایه در طول روز برجسته می شود. ملاحظات مهم آب و هوایی همراه با استفاده از یک پالت متنوعی از متریال و بافت هایی از قبیل سنگ های طبیعی، بتن اکسپوز، درب های چوبی و پنجره ها، صفحات آلومینیومی و روکش های برنجی به طور هماهنگ به ایجاد یک محیط آرام و راحت می پردازند.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا اصول طراحی ویلا

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 3,509

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *