استفاده از آجر در طراحی داخلی دفتر اداری

استفاده از آجر در طراحی داخلی دفتر اداری

طراحی دکوراسیون داخلی دفتر اداری با محوریت آجر

امروزه دفاتر اداری مکان هایی هستند که بعد از خانه بیشترین وقت افراد را به خود اختصاص می دهند. از این رو داشتن فضایی گرم و صمیمی و نزدیک به محیط خانه، مورد استقبال کارکنان و کارفرمایان می باشد. این مقاله به بررسی ویژگی های نمونه ای از این دفاتر می پردازد.

استفاده از آجر در طراحی داخلی دفتر اداری

شرح پروژه:

این پروژه در رابطه با ایجاد یک استودیوی طراحی مشترک برای سه حوزه Wallis Design، ZD Construction و JPM Bathrooms بود که می بایست انعطاف پذیر باشد و نیازهای همه را برآورده کند. این استودیو باید ایستگاه های کاری نیمه خصوصی، و همچنین یک سالن منطقه جلسات مشترک، یک کتابخانه تجاری، و یک سالن کوچک آشپزخانه را در خود جای می داده است. طراحان قصد  داشتند  برخی از ویژگی ‌های موجود در فضا مانند آجرکاری‌ های نمایان، سقف ‌های بلند، و طاق ‌نما را بازیابی کنند تا حس آرامش را در میان شلوغی جاده Burwood بتوانند ایجاد کنند.

طراحی مفهومی این دفتر اداری از زیبایی شناسی ژاپن الهام گرفته است. ترکیب خطوط تمیز با مواد خام طبیعی، رنگ ‌های خنثی و جزئیات پشتی برای ایجاد حس گرما در داخل از ویژگی های قابل مشاهده در این پروژه است. گرمای بوجود آورده شده توسط دیوارهای آجرکاری، با چوب کم رنگ و رنگ ‌های خاکستری مورد استفاده در سراسر نازک کاری و مبلمان متعادل شده است. قفسه ‌های باز این امکان را به طراح ‌داده است که فضا بتواند  بشکند، در حالی که همچنان به نور طبیعی اجازه داده شده است تا از آن عبور کند و مکانی را برای نمایش مواد پروژه و اشیاء منحصر به ‌فرد تهیه شده در اختیار  قرار دهد.

با وارد کردن لایه ‌ها به فضا از طریق استفاده از غربالگری، قفسه‌ بندی باز و نازک کاری سفارشی، توانسته شده به تعادل فضاهای نیمه خصوصی و مشترک در سرتاسر فضا دست یابند. در طراحی این پروژه طراحان معتقدند از اصول طراحی ژاپنی تمرین و مهارت الهام گرفته اند. آن ها بر مواد محلی، قطعات نازک کاری دست ساز و جزئیات دقیق تمرکز کرده اند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه استفاده از آجر در طراحی داخلی دفتر اداری دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 249

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *